Az angolok, pontosabban a McLaren mérnökei azzal a meglehetősen érdekes problémával kerültek szembe az új 675 LT Spider tervezése során, hogy miként csináljanak egy nagyon könnyű szuper-sportkocsiból nyitott verziót úgy, hogy a vezetési élmény ne csökkenjen. Hiszen a „kabriósítás” általában jelentős tömegnövekedéssel jár, mivel a megbontott szerkezeti egységet újra merevvé kell varázsolni.
Szóval mit lehet ilyenkor tenni? A recept a drasztikus fogyókúra! Könnyített hajtáslánc – s máris nyertünk 10 kilogrammot. Lecserélt kipufogó-rendszer… újabb mínusz 1 kilogramm. Érintőképernyő alkalmazása a hagyományos kezelőszervek helyett, s még 16 kilogrammot spóroltak. 80 dekával könnyebbek a felnik is, a P1 speciális – egyébként Alcantara borítású – üléseivel pedig 15 kilót nyertek. Összesen több mint 1 mázsát sikerült lefaragni az autó súlyából.
Ráadásul a módosított, 3.8 literes ikerturbós V8-as erőforrás 25 lóerő és 22 Nm többletteljesítményt kapott. Így már 675 lóerőt és 700 Nm nyomaték leadására képes a motor. Így 2.9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A száguldás pedig 326 km/h-nál ér véget. Eddig a jó hírek, most pedig jöjjenek a rosszak. Először is az ára, ami 125 millió forint „környékén” kezdődik. A második, hogy mindössze 500 darab készül majd belőle. Ennek nagy részét pedig már a bemutató napján eladták.