Olyan masszív, annyira „tömör” a megjelenése, hogy egyből egy tankra asszociáltam. Pedig a harci járművel szemben az új Volvo S90 az egész lényével bizalmat áraszt, és Thor kalapácsa, vagyis a jellegzetes fényszórók és az erőteljes hűtőmaszk ellenére sem túl harcias. Inkább végtelenül letisztult és elegáns, s a nagy, egybefüggő fémfelületek ellenére is dinamikus a formája. Ami alighanem a hosszú gépháztetőt követő, hátratolt utasfülkének és a kupésan ereszkedő tetőívnek köszönhető. A C-alakú hátsó fényszórók, a széles vállak szintén jól hangsúlyozzák az autó stabil kiállását, és ha még valaki nem jött volna rá, hogy mivel áll „szemben”, egy hatalmas felirat hirdeti büszkén az autó identitását.
Az új S90 dizájnja ugyan nem csinál forradalmat a nagyautók konzervatív világában, ám tagadhatatlanul modern és stílusos, méghozzá anélkül, hogy majmolná a legutolsó trendeket vagy szakítana a hagyományos skandináv és volvós értékrenddel. Nagyon is Volvo, és az XC90-hez képest is tud újat mutatni, s ha lehet még magasabbra „helyezi a lécet”.
A belső berendezés, s ennek részeként a műszerfal és a középkonzol kialakítása az XC90-esére rímel, az álló formátumú, központi érintőképernyős felület, a motorindító „kapcsoló” és a volán egyaránt a svéd szabadidő-autóból ismerős. Ugyanúgy fizikai gombokból is kevés jutott az S90-esnek, nyilvánvaló, hogy ebben az autóban szintén a Sensus- rendszer „irányít”. A képeken az is jól látszik, hogy az utastérben tényleg a kényelem és a luxus az úr, minden apró részlet – a fabetét kivitelétől kezdve, az ülések formáján át, a hangszórók burkolatáig bezárólag – ezt sugallja. Ugyanakkor a praktikumra is odafigyeltek a tervezők: többek között nagyok az ajtózsebek, a csomagtartó pedig osztott hátsó üléstámlákkal bővíthető.
A motorkínálat is jelzi az XC90-essel való rokonságot, hiszen azt a már jól ismert kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltéses motorok alkotják, benzines illetve dízel változatban. A Drive-E motorcsalád tagjai Európában négyféle teljesítményszinttel lesznek elérhetőek, újdonságot jelent azonban, hogy a nyolcfokozatú bolygóműves Aisin automata mellett akár hatfokozatú manuális váltó is kapcsolódhat a dízel aggregátokhoz. Természetesen nem maradunk hibrid változat (T8 AWD) nélkül, a 400 lóerős összteljesítményű, benzinmotoros hibrid ráadásul konnektorról is tölthető és tisztán 50 kilométert is képes teljesen elektromos üzemmódban megtenni. Mindezek mellett a Volvo teljesen új, a kategóriától szokatlan vezetési élményt ígér, majd meglátjuk…
Ennél fontosabb azonban, hogy az S90 felszereltségének része egy fejlett, félig autonóm vezetői funkció, amit a Volvo Pilot Assistnak hív. A rendszer, ha kell, finom kormánymozdulatokkal tartja a sávot és a beállított követési távolságot „helyettünk”, s ezzel része annak a biztonsági koncepciónak (Volvo Vision 2020), mely kimondja, hogy 2020-ra olyan szintre kell érni az alkalmazott technikáknak, senki na haljon meg vagy sérüljön meg súlyosan egy Volvóban sem. Ennek érdekében a City Safety funkciót is továbbfejlesztették, a Volvo S90 nemcsak a gyalogosokat, hanem a nagy testű állatokat is képes észlelni és felismerni nappali és éjszakai körülmények között egyaránt.
Mivel az Volvo S90 az SPA platformra épül, ezért valószínűsíthető, hogy méretei ellenére a könnyebb versenyzők közé tartozik majd a svéd. Ami nagy előny, mind környezetvédelmi, mind gazdaságossági szempontokat figyelembe véve. Mivel a Volvo nem lőtte el az összes újdonságát a tegnapi bemutató során, marad még elég meglepetés a januári detroiti premierre is. Természetesen, akkor újra visszatérünk a skandináv limuzinhoz.