Kezdjük ez utóbbival, hiszen a fentebb felsorolt technikai arzenál egy petákot sem ér vonzó külső nélkül. Az új Megane alaposan megváltozott az elődjéhez képest, kezdve a karosszéria arányaival. 64 milliméterrel hosszabb és 25 milliméterrel alacsonyabb elődjénél, miközben első és hátsó nyomtávja, továbbá a tengelytávja is megnőtt, utóbbi immár 2669 milliméter. Ennek megfelelően kifejezetten dinamikus a megjelenése, amihez az új arculat ismérvei közé tartozó feszes vonalak is hozzájárulnak. Meg persze a C-alakot formáló, 3D-hatású LED-es első fényszórók, illetve a szintén LED-es hátsó lámpák. A GT-verzió pedig még az alapváltozatnál is erőteljesebb, sportosabb kiállású.
A különleges világítástechnika az utastérben is megjelenik a MULTI-SENSE rendszernek köszönhetően, öt különböző szín és hangulat közül választhatnak az utasok a Megane-ban. Egyébként a jól felszerelt kabin határozottan cockpit érzést kelt, mely olyan modern berendezésekkel és funkciókkal kényezteti a pilótáját, mint a színes head-up display, a R-Link 2-höz kapcsolódó, 8,7 colos álló tablet vagy a konfigurálható műszerfal. Ám az utasoknak sincs rossz dolga, hiszen igényes, puha anyagok veszik körbe őket, a helykínálat bőséges, a dizájn modern. Visszatérve még egy kicsit a térkínálathoz, a 28 milliméteres tengelytáv-növekedést leginkább a hátsó utasok fogják értékelni, kijavítva ezzel az elődjének egyik legnagyobb hibáját.
Feltétlenül külön említést érdemel a CMF C/D platformra épülő Megane R-LINK 2 online vezérlőegysége. A portré formátumú, s tabletként is működő, 8,7 colos érintőképernyő intuitív kezelhetőséget és számtalan modern funkciót, személyre szabhatóságot és csatlakozási lehetőséget biztosít, Arkamys vagy Bose hangrendszerrel kiegészítve.
A személyre szabhatóság a már többször emlegetett MULTI-SENSE technológiának köszönhetően is megjelenik, ötféle – Neutral, Sport, Comfort, Perso és Eco -, előre programozott vezetési beállításokat felkínálva a sofőr részére. Gyakorlatilag úgy működik, mint egy karmester: vezérli és összhangba hozza a Megane különböző rendszereit. A 4Control futómű, a vezérelt felfüggesztés, a kormány, az EDC automata váltó, vagy akár a műszerek, a fedélzeti hangélmény, vagy a belső hangulatvilágítás mind az „ő” kezében futnak össze. Amúgy minden üzemmód teljesen eltér a másiktól, és az alábbi paraméterek változnak: gázreakció, az EDC váltó fokozatainak hossza, a kormány és a felfüggesztés keménysége, végül a 4CONTROL rendszer paraméterei.
Biztonság terén sem ismeri a megalkuvást a Megane, a szokásos biztonsági arzenál mellett a legmodernebb vezetőtámogató (ADAS) technológiák is elérhetők hozzá, úgy mint a színes head-up display, az ACC – adaptív tempomat -, az AEBS - Aktív vészfékező rendszer -, valamint a sávelhagyásra figyelmezető-, a holttér-figyelő rendszer és még sok minden más. Szintén a biztonságos vezetést, utazást szolgálja – csak éjszaka - az automatikus tompított és távolsági fényszóró funkció.
Az új Megane motorválasztéka a vásárlók minden szükségletét ki tudja elégíteni, a teljesítményskála 90 lóerőtől egészen 205 lóerőig tart. Utóbbi, az ENERGY TCe 205 egység a GT sajátja, s ebben az esetben az 1.6 literes turbófeltöltéses benzinmotor mellé egy hétfokozatú EDC automataváltó jár. Szintén a GT-ben teljesít szolgálatot az Energy dCi 165 aggregát, ám a Twin-Turbo technológiát használó dízelmotornak eggyel kevesebb fokozatú váltó jutott. Aztán vannak még a „normál dCi motorok: 90, 110 és 130 lóerős csúcsteljesítménnyel, meg a benzinies aggregátok, név szerint a következők: Energy TCe 100, Energy TCe 130, különböző típusú váltókkal kombinálva.
A Megane nemcsak erőteljes és takarékos egyszerre, hanem kategóriaelső kezelhetőséget ígér. A 4Control és a vezérelt felfüggesztés segítségével a Renault eredményesen koordinálja az autó úttartásának két lényeges alapelemét: a kormányzást és a felfüggesztést. A két rendszer együttes használata kiváló irányíthatóságot tesz lehetővé akár nagy és/vagy hirtelen kormánymozdulat esetén is. Ez a fajta felfüggesztés abban is segít, hogy kanyargós utakon, a kormány szöge kicsit kitolódhasson anélkül, hogy az autó vesztene stabilitásából, fordulékonyságából. Részletesebben erről majd később írunk.
A lényeg viszont az, hogy az utolsó csavarig megújult Megane 2016 januárjában érkezik meg a kereskedésekbe.