Az újdonságairól azért a Ferrari csak ritkán adott hírt, így külön ünnepi hangulat tört ki a szaksajtóknál, ha valami mégis megjelenhetett. A nemrég bemutatott F12tdf kapcsán hasonló történt, hiszen a leleplezés után nem sokkal két rövid videót is közzétett a cég.
Az egyik a Virtual Short Wheelbase névre hallgató hátsókerék kormányzásról, a másik a motor szívórendszerének finomságairól szólt. Ami a hátsókerék kormányzást illeti, alapjaiban nem újdonság, hiszen a sportkocsik és prémiumgyártók többsége már foglalkozott a kérdéssel, hiszen használatával a túlkormányzottság jelenségei teljesen kiküszöbölhetők, és a finomabb irányítás mellett stabilabb lesz az autó. A Ferrari megoldása alacsony sebességnél ellenkormányzást, nagyobb sebességnél az elsőkkel azonos irányba, de csupán néhány fokkal elfordított hátsókerekekkel dolgozik, így az oldalgyorsulás 1,25g-ről 1,43g-re emelkedett, ami a kanyarsebesség jelentős növekedését eredményezi ugyanazon az íven haladva. Szélesebb gumik párosítva tíz métert csökkent a féktáv 200 km/h-ról nullára úgy, hogy ugyanaz a kanyar kisebb szögű kormányelfordítással vehető be. A motor szívórendszeréről szóló anyag szerint a 6,3 literes V8-as átformált szívótereket és pillangószelepeket kapott, emiatt rövidebb de szélesebb lett a szívórendszer. Az igazi újdonság a változó hosszúságú szívócsatorna, amit a fordulatszám függvényében hidraulikus rendszer szabályoz. Ezzel a megoldással minden fordulatszámon növelhették a motor teljesítményét.
Másik furcsa érdekesség, hogy az F12tdf motorjában lecserélték a szelephézag szabályozást is lehetővé tevő hidraulikus szelepemelő tőkéket mechanikusra, ami ugyan nagyobb szelepemelkedést tesz lehetővé, viszont csak szervizben végezhető mechanikus szelephézag-állítással. Ezt a tulajdonosok gyakoribb szerviz intervallummal és drágább munkadíjjakkal fognak meghálálni. Bár akinek van pénze Ferrarira, annak ez nem gond…