DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 2. szerda
Egyéb

Átfésülték a közúti versenybringát

Az angliai Crewkerne mellett található, az ősi Lotus hangulatát a modern technológiákkal vegyítő Ariel gyár az autós őrültek szemében valódi szentély.

A kizárólag a vezetési élményekre koncentráló, így minden kényelmi eszközt nélkülöző, 2005-ben bemutatott Ariel Atom 3S is egy ilyen apró, de vad négykerekű bestia. A száguldás és a benzingőz rajongóinak szánt gépezet nemrég alapos átfésülésen esett keresztül. A szénszálas vázszerkezet, és a 2,4 literes Honda blokk maradt a régi, de a turbó, az intercooler és a vezérlés módosításával a korábbi 300 helyett 7500-as fordulatszámon éledő 365 lóerővel, illetve 4400-tól 420 Nm-es forgatónyomatékkal gazdálkodhatunk.

Ariel Atom 4



Teljesen új a hatfokozatú Sadey szekváltó, mely a vevő igényétől függően lehet normál ferde, vagy a versenygépekből ismerős egyenes fogazású. Ha mindezt összevetjük a 612 kilónyi össztömeggel, a 2,8 másodperces százas, vagy a negyedmérföldes 10,7 másodperces sprintidő igen szívmelengető. A nyomórudas, kettős keresztlengőkaros futómű nem változott sokat, inkább a kétrészes tekercsrugók és a JRi lengéscsillapítók karakterisztikáján finomítottak, hogy a vezetési élmény mellett a kényelem is elfogadhatóbb legyen. A fékrendszer elől-hátul 290 milliméteres, belső hűtésű féktárcsáiba Alcon 4-dugattyús féknyergek harapnak, elképesztően rövid féktávot garantálva. Aki ezek után kedvet érezne egy ilyen bestia háziasítására, annak a belépőnek szánt 64500 dollár előteremtése mellett jó szórakozást kívánunk.

Ariel Atom 1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: