Mindezek ellenére a dizájnereknek eszük ágában sem volt retroautót alkotni. „Semmilyen körülmények között nem akartunk retró stílusú versenyautóval megemlékezni a Le Mansi sikerekről, inkább a Bugatti történelmének ezen különleges pillanataihoz fűződő érzéseket és hangulatot szerettük volna egy modern járműben megjeleníteni" – mondja Sasha Selipanov, a kreatív fejlesztés külső formatervezéséért felelős részleg vezetője. Továbbá még azt is hozzátette, hogy „Gran Turismo- rajongóként nagy kaland számomra, hogy a versenypályákon egykor oly sikeres márkát visszahozzuk a virtuális versenypályára."
Méghozzá „a lehető legrealisztikusabb projektautót akartuk megalkotni a rajongóinknak, és egy igazi Bugattit vinni a PlayStation videojáték –sorozat világába." Ezt már Frank, Heyl, a gyártási fejlesztés külső formatervezéséért felelős részleg vezetője. Ennek megfelelően „minden formai elemet a funkciója határoz meg. S a Bugatti Vision Gran Turismo a gépészeti megoldások és az esztétika tökéletes szimbiózisa."
A külsőhöz hasonlóan a beltér kialakításánál sem engedtek meg semmiféle kompromisszumot a fejlesztők. Mivel a kabint úgy alakították, hogy megfeleljen az autóversenyzés követelményeinek, minden kijelző, képernyő és vezérlő ott van, ahol a pilóta várná – könnyen leolvashatóan és elérhetően.
S újra, még egyszer hangsúlyozva, hogy „olyan kompromisszummentes versenyautót akartunk fejleszteni, mely a legutolsó részletig a Bugatti korlátokat nem ismerő értékrendjét sugározza." Egyúttal a tervezők remélik, „hogy a játékosoknak is akkora örömet okoz majd a géppel való versenyzés, mint nekünk a tervezése".
A Bugatti Vision Gran Turismo életnagyságú modellje a németországi Frankfurt am Mainban megrendezett IAA-n (Frankfurti Autószalonon), méghozzá a Bugatti standján látható lesz szeptember 155-től 27-ig. Viszontlátásra Frankfurtban!