Az új GTI koncepció progresszív interpretációja ellenére azonnal felismerhetőek a klasszikus Golf-gének. Ugyanakkor úgy tervezték ezt a virtuális versenygépet, hogy teljes mértékben igazodjon a versenypályák törvényeihez, a gondosan finomított karosszéria felülmúlhatatlan teljesítményt nyújt, mind esztétikai, mind „műszaki" szempontból: az alacsony tömegközéppont mellé, aerodinamikai szempontból rendkívül kifinomult forma és igen nagy leszorító-erő jár. Többek között a kasztnin és számos egyéb helyen szénszálas anyagok célzott alkalmazásával csökkentették az autó tömegét.
Az egymástól távolra helyezett, függőleges fényszórókat például a kocsi szélességét jól hangsúlyozó légterelő elem köti össze, ugyanakkor a nagy légbeömlő irányítottan tereli a levegőt a karosszérián át. Így jut el a légáram az első kerekek mögé, ahol a levegő gyakorlatilag „elszívódik", s hűti a féktárcsákat. Hátul ugyanilyen fontos szerephez jut a tetőspoiler és az annak az áramlásirányába elhelyezett szárny, melyek együttesen biztosítják a hátsó tengelyre szükséges leszorító-erőt. Még a tető is részt vállal a munkából, éppúgy, mint a diffúzor, vagy az ultrakönnyű, karbonszálas anyagból készült, 20 colos GTI könnyűfém felnik.
A lapos hátsó lámpák vizuálisan jól passzolnak a far lapos és dinamikus arányaihoz, a kerekek között végigfutó két klasszikus GTI-csík pedig egyértelmű tisztelgés a Golf GTI I előtt. Ugyanez igaz a hátsó ablakok szélei körül látható, védjegynek számító fekete fóliára, mely a „Supersport" esetében karbonszálas mintázatot kapott, a légbeömlő- és kivezető nyílásokat meg méhsejtes szerkezet díszíti. A GTI Supersport Vision Gran Turismo négyféle színben „kapható": a Reflex Silver", a „Gran Turismo Red", a „Lapiz Blue" mellett „Oryx White fényezés is választható. Az utastérbe továbbá egy bukósisak-tárolót és egy versenytankot is beépítettek.
A legendás kompakt sportkocsi stílusát továbbvivő GTI-t egy duplaturbós, 510 lóerős VR6-os TSI erőforrással szerelték fel. A két tengelykapcsolós, 7 sebességes váltó az erőt a 4MOTION összkerékhajtási rendszeren keresztül adja le az útra. A 665 Nm-es nyomaték elképesztő tolóerőt biztosít. Az autó vezetéstechnikai karakterisztikáját pedig kifejezetten a „Gran Turismo" versenypályáira állították be.
Immár két fantasztikus virtuális Volkswagen áll a versenyzést imádó pilóták rendelkezésére, s mindkettő a legendás GTI-felmenőkre épít. Emellett megegyeznek abban is, hogy egyaránt felejthetetlen vezetési élményt ígérnek, kemény tetővel vagy anélkül. „Őket" irányítva a játékosok bepillantást nyerhetnek a GTI-k és a versenyzés kemény, de élvezetes világába.