A közvetítés sajnos technikai okokból elmaradt, ám az összegyűlt lelkes és népes mezőny jó futamokra adott bizalmat.
A felkészülés közben úgy látszott, Varga Dávid összeszedi magát és végre egy értékelhető versenyt teljesít, ám erős idejénél Báldi Gergő, Csuti Zoltán, és Suborits Péter is villantott jobbat.
Az időmérő edzés nem hozott különös meglepetést. Báldi az összesített legjobb idővel nyert. Mögötte Csuti, Suborits és Varga végzett, ami teljesen megegyezett a felkészülési sorrenddel.
Őket követte a "visszatérő" Varga Péter, a most egészen jól teljesítő Molnár Dániel, majd Nagy Dávid, Gályár Balázs, Nagy László és Mihály Tamás volt az első 10 sorrendje.
A lámpák kialvás után jól jött el a mezőny, talán Báldi ragadt be az élen egy kicsit az őt követőkhöz képest, így a Csuti-Suborits duó meg is előzte. Mögöttük Varga nagyon szorosan jött, így ez a négyes, már rögtön egy nagyobb lélegzetnyi vételhez jutott. Nagy László rajt utáni 5. helye kimondottan szépnek számított, ám amikor jött a "fekete leves", a versenyző, tovább örülhetett. Történt ugyan is, hogy Varga az utolsó szektorban lévő kanyar kombinációban elvesztette uralmát autója felett, ami után majdnem szerencséses megúszta törés nélkül, de pechjére Molnár pont kontaktba került vele. A PRM csapat versenyzője mondhatjuk úgy, épségben megúszta, s a 16. helyen folytatta tovább, Varga viszont legalább 6x járt a boxban, így nagy lemaradással, kemény tempót diktálva próbált zárkózni és pontokat, helyezéseket menteni.
Hátrébb, talán akik még rosszul jártak, az a Gályár-Goldstein Erik kettős volt, akiknek a sóderágyból kellett visszaevickélniük. Ezzel viszont még ne fejeződtek be az első kör eseményei. Bajka Mátyás a célegyenes ráfordítójában borzasztóan elfékezte magát, így Nagy Lászlót kilökte. Hatalmas szerencséjük volt, mivel autójuk minimálisan sérült, így Bajka a 17. Nagy pedig a 19. helyről folytatta a versenyt.
A már említett "visszatérő" Varga Péter 6. helyét tartotta, majd hibázott, így elment mellette Müller Péter, Rózsa Tamás, Mihály trió. Nagyon nehéz volt előzni, aki pedig akart, annak a szerencséjére és minden tudására szüksége volt. Ennek is köszönhető talán, hogy vagy hibáztak a pilóták a határon autózás miatt, vagy egyszerűen vonatokba álltak.
A vonatozás közben hibázott Müller, majd Varga Péter is, így a helyezések folyamatosan változtak. Varga P. és Rózsa között kezdett kialakulni egy szép csata ezután, amit később Varga meg is nyert, és az 5. pozícióját a futam végéig meg is tartotta.
A 12. körben az élen, a Báldi, Csuti páros utolért egy lekörözöttet. A szituáció nem éppen alakult jól Báldi számára, akit megzavart a lassabb versenyző, így lecsúszott az ívről, aminek következtében Csuti és Suborits is megelőzte. Később rákapcsolt, hogy a 3. helyről felzárkózzon. Suboritstól még sikerült elvennie a második helyet, ám Csuti behúzta futamot.
A negyedik helyen Nagy Dávid futott be, aki már ebből a helyezésből egy zsáknyit tudhat magáénak. A további sorrend Varga Péter, Rózsa, Mihály, Gályár. Ennek köszönhetően a 8. Gályár a következő futamot a Pole Pozícióból kezdhette.
Következett a második futam, amiről tudhatjuk, hogy ha a "nagyok" hátra kerülnek, a "kicsik" pedig előre, már izgalmasabb, ám veszélyesebb versenyt is láthatunk. Nos, ez most sem volt másképp. A rajt tisztán lezajlott, ugyan ismét tapasztalható volt a minimális lökdösődés, helyezkedés, de néhány lerepülő elemet eltekintve, mindenki megúszta a startot.
Gályár az élről való rajtolási lehetőséggel nem tudott élni, így rögtön meg is előzte őt a Wheels Racing két versenyzője, Mihály, és Rózsa. Suborits két helyet javított, Csuti pedig elment Báldi mellett.
Az első kör teljesítése után Rózsa haladt az élen, mögötte Suborits, Mihály, Csuti, Báldi, Varga. P, Gályár, Molnár, Bajka, Goldstein volt a sorrend. Csuti- Báldi kéz a kézben előzték meg Mihályt, míg Suborits nem hagyta meglógni Rózsát. A harmadik körben Bajka próbálkozott be Varga. P-nél, s úgy tűnt, sikeresen abszolválja is az előzést, ám hibázott közben, kicsúszott, és csak a 16. helyen folytathatta.
Az élen eközben hárman is állva hagyták Rózsát. Suborits, Csuti, Báldi előzte meg az addigi elsőt. Az 5. körben megelőzte Csutit, Báldi, majd egy körrel később átvette a vezető helyet Suboritstól. Eddig magáról nem sokat hallató Varga Dávid is szépen zárkózott fel. Az első körökben ugyan akadtak nehézségei és ismét sérült az autója, de a verseny közepére a 9. helyig rágta fel magát. Mihály mellett elment Gályár és Varga P. is, majd a 7. körben Nagy Dávid is megelőzte, így visszaesett egészen a 8. pozícióba. Csapattársa, Rózsa a 11. körig tudta tartani a 4. helyet, amíg Gályár és Varga P. meg nem előzte. Az élen a 12. körig szorosan haladt egymás mögött Báldi, Csuti és Suborits, ám ebben a körben Báldi tempót váltott és elkezdte kiépíteni a magabiztos előnyt, ezáltal haladt a győzelem felé, míg Suborits elrontotta a célegyenes ráfordítót, így leszakadt Csutiról.
A verseny végéhez közeledve, a 16. körben Nagy D. átvette a 6. pozíciót Rózsától.
Báldi szempontjából viszont jött az újabb dráma, mivel az utolsó előtti körben elmérte a féktávot az utolsó kanyarban, így Csuti meg tudta előzni őt. Ezzel izgalmassá téve a befutót. A végső körben szorosan egymás mögött haladtak, de Báldi nem tudta megelőzni Csutit, bár mindent megtett a győzelemért. Ezt mutatja az is, hogy 3 század különbség volt az első és második között a különbség a befutó pillanatában.
Az első futamhoz hasonlóan Csuti, Báldi és Suborits volt a virtuális dobogó. Varga P-t intették le negyedikként, utána Gályár, Nagy D., Rózsa, Mihály, Varga D. és Lányi volt az első 10 pilóta.
A bajnokságban már kezdenek kialakulni az erőviszonyok az első három helyszín után. A Csuti-Báldi-Suborits hármas kiemelkedik a mezőnyből.
A valenciai futamot követően a pilóták és csapatok áttelepülnek Olaszországba. A következő helyszín Mugello, ami egyben az Olasz nemzeti fordulónak is a nyitó köre, ahol remélhetőleg ismét gigász küzdelmek várhatóak minden egyes pozícióért, valamint lesz egy olyan pilóta, aki borsot tör a hármas orra alá.
A részletes eredmények és információk a VSR.hu oldalon találhatóak meg.
Követni pedig a Facebook Virtual SimRacing oldalon tudjátok a közösséget.
Tartsatok velünk továbbra is!