Az autóval való ismerkedés, s a hosszú tesztek után várt a pilótákra egy prekvalifikáció, mely eldöntötte, hogy ki, melyik szerverre kerül majd a verseny napjára. Fontos volt a minél jobb helyezés, ugyan is a pontok tekintetében nem mindegy, hogy ki, mennyit szerez majd.
A három felosztás értelmében a 71 nevező közel arányosan lett elosztva. A fő, azaz A szerver rajtlistája, amiről beszámolunk, nem hozott annyira nagy meglepetést. A jól megszokott névsor volt látható, ám, akadtak azért meglepetések is. Jó néhány öreg motoros és az élmezőnyhöz szokott versenyző ugyan is nem tudott bekerülni az A-s küzdelmekbe, helyeiket pedig javarészt újoncok vették át, akik a VSR mezőnyében először indultak. Persze, nem arról volt szó, hogy kopott volna a tudásuk a múlthoz képest, egyszerűen csak idő, és főként az ezzel összeköthető kilométer hiányban szenvedtek, míg sokan a tűztől égve taposták a gázt és szedték magukba a kilométereket.
Nagyon kevesen gondolták, hogy a prekval után meglehet fogni Szabó Gábort, ám az időmérőre sokan feljavultak, sőt, ketten el is verték a BigFish csapat versenyzőjét. A Tip-Top színeiben Ballai Máté és Báldi Gergő szerezte meg az első két rajtkockát. Mögöttük az előbb említett Szabó végzett. Ballai megfutotta az időmérőn az eddigi legjobb időt, így nem volt kérdés, hogy elég e, a pole pozícióra. Sok helyen lehetett olvasni már arról, hogy csatlakozik a mezőnyhöz, az ismert hölgyversenyző, Bús Edina, aki majd az AFM-et (Formula magazin sokak számára) képviseli. Helyette addig is, az első verzió szerint képviselő PRM-Formula.hu csapat, Leitner Norbert, Molnár Dániel, Halász Gergő hármasra hárult a feladat. A SIMCO-s csapatnak is hasonló lett volna a célja, hogy rögtön, az első futamon odategyék magukat közösségük nevében, ám ez csak Pintér Rolandnak sikerült. Kiss Balázs ugyan A szerveren indult volna, ám mégsem tudott megjelenni, Holdampf Márk pedig felkészülési idő hiányában csak C szerverre került, de aztán ott sem tudott megjelenni. Az időmérő végére néhány ember reménysugarai rögtön eltűntek. Hisz, eddig "nagyok", akik hátul voltak, most feljebb kapcsoltak, így hozták mondhatni a szokásos sorrendet.
A rövid szünet és versenyre hangolás után következhetett az első megmérettetés. A rajt a szezonnyitóhoz és a még nem össze szokott mezőnyhöz képest tiszta volt. Persze, próbált mindenki az elején bizonyítani, s ennek is esett áldozatául Ballai. A két Tip-Top ugyan is jól jött el, ám Szabó a dupla szélárnyéknak köszönhetően belülre szúrt, és tiszta, ám kemény stílusával megzavarta Ballai-t, aki talán még visszaszokási fázisának is köszönhetően, nem tudta lereagálni a helyzetet, így a kavicságyon keresztül kellett visszatérnie. A helyezkedés mindenhol ment, amit talán a legjobban Suborits Péter használt ki, aki két helyet előrelépve, már a második helyen találta magát. Szűcs Máté és Roós András is előrelépett, miközben Ballai, csak a 12. helyen tartózkodott. Kisebb, de inkább nagyobb meglepetés volt, hogy Molnár alatt nem állt össze az autó. A PRM versenyzője, míg csapattársai elől harcoltak, ahol igazából neki is kellett volna, csak a 14. helyen autózott, és igazából a későbbiekben a felzárkózás se sikerült neki, amiben sokan reménykedtek. Hosszú körökön keresztül ment a helyezkedés, szinte lekövethetetlen állapotban, de idővel aztán a mezőny szétszakadt, szerencsére viszont maradtak egész szép kis "vonatok". Ez is lett a veszte a PRM csapat versenyzőjének, Leitner Norbertnek. A célegyenes végén haladt a Roós, Kovács, Leitner hármas, mikor is összeértek mind a hárman, Kovács Balázs még ugyan be tudott támasztani Roós autóján, de előtte még megpöccintette hátulról Leitnert, miközben elúszott az autója, így magával sodorta őt is. Kovács tovább tudott menni, ám Roós és Leitner a kavicságyból kellett, hogy próbáljon vissza jönni. Roós megoldotta, ám Leitner autója súlyosan sérült, s a küzdelmet feladni kényszerült. Egy olyan versenyző estében, mint ő, nagy érvágásnak mondhattuk az esetet, mivel 0 pontot szerzett, a mezőny végéről kellett a második futamon rajtolnia, és valószínűleg B szerverre is visszacsúszott. Szabó az események hátterében szépen, csöndesen vezette a mezőnyt, majd meg is nyerte a futamot. Mögötte Báldi, majd a harmadik helyre visszaeső, de így szép eredményt elérő Suborits végzett. Ballai Máté végül csak feljött a negyedik helyre, ezzel fontos pontokat hozva csapatának. Az 5. Pintér Roland lett, aki végül szépen megoldotta a SIMCO képviseletében a versenyt. Roós András és Kovács Balázs végül a 6.-7. helyen értek be, így a legjobb PRM csapatos Halász csak a 8. míg Molnár, végül csak a 11. helyet szerezte meg. Az "újoncok" közül is voltak, akik szépen helytálltak. Ide tartozik például a legjobban szereplő Nándori Márk, aki a 12. helyen ért célba.
A második versenyt egy alig 2 perces pihenő előzte meg, ami közben azért sűrűn kellett ténykedni, így inkább volt felkészülés, mint igazi pihenő. Az első 8 helyezett fordult, így a PRM az első futam után, kicsit reménykedhetett, hisz Halász az első helyről várta a rajtot. Leitner mellett a másik nagy vesztese az első futamnak Csorosz László volt, akitől kicsit többet remélhettünk.
Nem sokáig tartott a remény Halásznál, mivel rögtön a rajtnál többen megelőzték, köszönhetően a beragadásának. Pintér remek rajtot követően feljött az első helyre, mögötte Kovács és Ballai volt a sorrend. Leitner és Csorosz pedig már a 17. és 19. helyen jártak ekkor.
Az első versenyhez hasonlóan most is szétszakadt a mezőny néhol, de így is akadtak bőven olyan csoportok, amelyek nem kímélték egymást. Csuti Zoltán és Szűcs Máté voltak azok, akik folyton megtalálták a másikat, s szép csöndben, igényes formában újrafényezték a másik autóját, kicsit kopottabb stílusban ugyan.
Egy dolog minden versenyzőnél jelentkezett, mégpedig a gumikopás. Az első futam se volt éppenséggel hűvös, de a második futamra a levegő majd 40, a pálya pedig bőven 60 fok felett volt, így a gumik óriási terhelésnek voltak kitéve, elsőkerekes autók révén. Pintér Roland volt az egyik nagy szenvedője a helyzetnek, hisz az első helyen szépen jött, de egyre jobban ért fel rá Ballai. Kovácsnak se működtek a gumik, ő is esett vissza szép lassan, s már csak az 5. helyen tartózkodott. Ballai idővel teljesen utolérte a vezető Pintért, és eközben kezdtek visszatérni a reménysugarak a PRM-nél is, mert Halász feljött a harmadik helyig. Szabó szerette volna, ha az első futamhoz hasonlóan, itt is szép teljesítményt nyújt, így célba vette a második helyet, mivel ekkor már Ballai nagy előnyt épített ki, őt nem tudta megfogni, de Pintér elérhető volt. Egy gyönyörű mozdulattal fel is jött a dobogóra, ám Pintér hősiesen tartotta a pozícióját a leintésig, így a dobogó már nem változott. Halász végül is így, csak a 4. lett, de Leitner szenzációs versenyt tudva maga mögött egészen a 8. helyig kapaszkodott fel. Molnár azért annyi elég tételt vehetett, hogy Suborits Pétert és Csuti Zoltánt maga mögött tudhatta. Csorosz is végül a 13. helyen zárta a második futamot, ami szintén szép teljesítmény a mezőny végéről. Kieső nem volt, ami kimagasló teljesítmény a mezőnyre nézve. Akiről nem beszéltünk és többet is vártunk, az Stafinski Dániel, aki mondhatjuk nyugodtan, gyengén teljesített, s ezzel nem tudta segíteni csapattársát, Suborits Pétert.
összegezve a Barcelona-i versenyt. Izgalmas és szoros időmérőt, valamint kemény csatákat hozó, de fair futamokat láthattunk, ahol azért néha akadt meglepetés, de nagyjából mindenki hozta a tőle elvárhatót. Jövő hét Kedden a mezőny a Jarama-i pályán csap össze, ahol várhatóan már Bús Edina is elrajtol. Számára még kérdés, hogy melyik szerverre jut be.
Ha netán kedvetek támad nevezni, keressétek meg a VSR oldalát, a www.vsr.hu címen, illetve kövessetek minket Facebookon, Virtual SimRacing néven!
Köszönjük, hogy velünk tartottatok a közvetítés során, és kitartottatok beugró kommentárunk mellett, aki kisegítette a technikai gondokkal küzdő társát. A keddi Formula Masters közvetítésen, szokásosan a technika ördöge közbeszólt, így csak rövid ideig volt adás. További sajnálatos hír, hogy a magazint képviselő Kancsár Ferenc sem tudott elindulni, míg csapattársát, Vargát a futamon hátráltatták különféle problémák, így komoly teljesítményre lesz szükségük a zárkózásra, de mindent meg fognak tenni, ebben biztosak lehetünk. A részletekről hamarosan tájékoztatunk mindenkit, addig is kövessétek figyelemmel a VSR-t!