Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 20. kedd
Egyéb

Kiss Pál Tamás nyert, de a 4. helyre sorolták a futam után

Kiss Pál Tamás a harmadik helyről rajtolva az első helyen ért célba az AutoGP kaotikus nürburgringi első versenyén. A futam során rajta kívül szinte mindenki bokszáthajtásos büntetést kapott, de a leintés után ő sem úszta meg a 25 másodperces időhozzáadást, így Kimiya Sato nyert, ő pedig 4. lett.

Némi csúszással ugyan, de 17:05-kor elindulhatott az AutoGP első nürburgringi versenye. A felhős, hűvös, de száraz körülmények között zajló verseny rajtját Kiss Pál Tamás a harmadik helyről várhatta, míg a bajnokságot vezető Kimiya Sato az utolsó, 11. rajthelyen készülhetett a piros lámpák kialvására.



Tamás jól kapta el a rajtot, és harmadikként érkezett meg az első kanyarba, ott viszont a poleból rajtoló Pommer hibázott, amit a magyar versenyző ki tudott használni. Az első kör végén Giovesi, Kiss Pál Tamás és Pommer volt az első három sorrendje, mely trió kicsit meg is tudott már lépni az üldözőik elől. Eközben Sato már a hatodik helyen állt.


A vezető hármas öldöklő csatába kezdett egymással, Pommer támadta Tamást, aki előre próbált menekülni, és megpróbálta körbeautózni Giovesit, sikertelenül. Sato közben már a negyedik helyre jött fel.



A vezető trióból Pommer kezdte meg a kerékcserét, akit Tamás egy körrel később követett. A magyar versenyző boxkiállása rendben volt, rendben visszaért Pommer elé. A német pilóta ezután körökön keresztül nyomást gyakorolt Tamásra, aki többször elfékezte az első kanyart, de sikerült megtartania pozícióját. Giovesi három körrel később teljesítette kötelező kerékcseréjét, és Tamás elé tért vissza a pályára, így újra összeállt a hármas. A magyar pilóta újra megpróbált túljutni olasz vetélytársán, az akció azonban nem sikerült, Tamásnak át kellett vágnia a sikánt, és bár Giovesi elé került, vissza kellett őt engednie maga elé. Közben Sato az élen nagyon komoly tempót diktált, és próbált minél nagyobb előnyt kiautózni a kiállásához.

 



A verseny felénél aztán furcsa dolog történt, Kiss Pál Tamáson kívül szinte a teljes mezőnyt bokszáthajtásos büntetéssel sújtották, miután nem lassítottak kellően a sárga zászlós jelzés mellett, amikor a második közben Salvatore de Plano autójának eltávolítása zajlott a pályán. Sato ezzel az élen elvesztette előnyének jelentős részét, Tamás pedig megszabadult olasz illetve német ellenfelétől, és immár a második helyen állt.


Sato igyekezett valamennyit visszaszerezni az előnyéből, és végül 20 másodperces fórral, két körrel a leintés előtt tudta le kötelező boxkiállását. A japán azonban hiába igyekezett, nem tudott Tamás elé visszatérni, így megnyílt az út a magyar győzelem felé. Kiss Pál Tamás pedig nem is hibázott, így 9,5 másodperces előnnyel megnyerte az első nürburgringi futamot. Sato a második helyen zárt, őt sorrendben Giovesi, Pommer, Dracone, Roda, Cerruti, Kuroda és La Rosa követte. A versenyt ketten nem tudták befejezni, De Plano és Cipriani is kipördült a pályáról.

 

A magyar pilóta ünnepelt, ám győzelme rövid eletű volt - nem sokkal a díjátadó után a versenybírók megállapították, hogy a többiekhez hasonlóan Tamás is túl gyorsan haladt az ominózus sárga zászló alatt, így 25 másodpercet hozzáadtak az idejéhez - ezáltal ő az 4. helyre csúszott, a győzelem pedig Sato kezébe került, s a dobogót így hivatalosan Giovesi és Pommer egészíti ki. Sato most 6 pontos előnyt őriz a tabellán, így akár már a vasárnapi második versenyen bebiztosíthatja bajnoki címét az estorili szezonzáró előtt.

 

P1Race

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?