DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő

SEAT

Te vezetsz, vagy az autód vezet Téged?

A néhány évvel ezelőtti Audi reklám szlogen szerint “Nem mindegy milyen autóban ülsz a forgalmi dugóban!”, és ez már a SEAT-ok esetében is így lesz egy-két év múlva.

részletek

Megvan a Superbike-vb biztonsági autója

Az idén három kontinens 11 országában sorra kerülő 13 Superbike-vb hétvége egyik főszereplője a SEAT Leon CUPRA lesz, mely biztonsági autóként mutatkozik be a versenyeken.

részletek

A SEAT és a Ducati teljes gázzal beszáll a MotoGP-be

A SEAT és a Ducati egy éves megállapodást kötött a MootoGP világbajnokságban történő közös megjelenésről. A 300 lóerős SEAT Leon CUPRA, a spanyol márka történetének legnagyobb teljesítményű modellje lesz a MotoGP világbajnokság rövidesen induló új szezonjában a Ducati Csapat hivatalos gépkocsija.

részletek

A farmotoros városi legenda

Az 1974-79 között gyártott, már teljesen spanyol fejlesztésű SEAT 133-ast a farmotoros 850-es alapjaira építették, formája a lengyel gyártású 126-os Polski FIAT-hoz hasonlított valamivel nagyobb kiadásban.

részletek

Fiat 600 Abarth - A mérges spanyol

A népautóként emlékezetes kis SEAT is bekerült a versenypályákra, melyen elsősorban az olasz Abarth cég által átalakított “méregzsákok villogtak”. A sportautók kialakítására szakosodott olasz cég 1949-ben alakult, 1971-ben került a Fiathoz, így természetesen a SEAT kiasutóinak tuningolását is náluk végezték.

részletek

Így született a terepralis spanyol legenda

A SEAT Toledo fejlesztésével párhuzamosan mintegy hat év alatt megépítették a Toledo terep-ralis változatát is.

részletek

Az év legjobb öt autója között a SEAT Ateca

Az AUTOBEST év autója választás a második legjelentősebb autós minőségi díj, melyen 31 ország szakemberei szavaznak. Hamarosan sor kerül a 2017-es szavazásra is, melyen magyar részről Szécsényi Gábor az "AZ Autó" autós magazin főszerkesztője voksol majd.

részletek

Spanyol klasszis - 25 éve startolt a SEAT Toledo

1991 októberében mutatkozott be a spanyol gyár első lépcsőshátú modellje, a kasztíliai fővárosról elnevezett SEAT Toledo.

részletek

SEAT 1500 - “valami Amerika” a spanyoloknál

A spanyol autós mobilitás megteremtői, a SEAT 600-ast és a tizenöt évig piacon lévő 1400-ast sorban és korban a SEAT 1500-ös követte. Ez a mai ismereteknek megfelelő igazi limuzin - egy nagy, kényelmes és elegáns spanyol autó -1963-ban jelent meg, 1481 köbcentis, sorosan épített, 4 hengeres motorral. Noha az első széria 72 lóereje kicsit lomhán mozgatta az autó 1.210 kilogrammos tömegét, méretei és eleganciája mégis népszerűvé tették az 1500-ast.

részletek

Sivatagi teszt 25.000 kilométeren keresztül

Ötven mérnök és negyven gépkocsi áll készen arra, hogy egy 25.000 kilométeres, 80 tesztet magában foglaló speciális felmérést végezzen Dél-Spanyolország sivatagi régiójában, ahol árnyékban nem ritka a 45 fokos nappali hőmérséklet sem.

részletek

Az első motorizált spanyol igásló

A SEAT 1400-as 10 éves gyártási időszaka hozta meg az első “vehiculo comercial”-t, azaz a spanyol márka történetének első haszonjárművét.

részletek

Az Ateca X-Perience lesz a spanyol gyártó sztárja

A SEAT a 2016-os Párizsi Autószalon alkalmával mutatja be Ateca X-Perience modelljét, amely a SEAT Ateca családban rejlő lehetőségeket hivatott szemlélteni, miközben jól érzékelteti kalandra termett és minden eddigi határon túlmutató, terepes karakterét.

részletek