DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Hivatalosan bejelentem, az autómba vizeltem

Összesen több mint két órán át várakozott az IndyCar mezőnye a vasárnapi alabamai futam során, hogy kiderüljön, mi lesz az eső miatt megszakított verseny sorsa. Eközben James Hinchcliffe nagy tette okozta a fő beszédtémát.

Nem elég, hogy a Barber Motorsport Parkban mindenki teljesen átázott a pályát a verseny napján elérő hatalmas vihar miatt, a pilótáknak még ezen felül is volt kedvük nedvességről beszélni. És igen, ez a bulvár rovatba kívánkozó nedvesség: az autósportban, különösen a hosszabb versenyekből álló formulaautós sorozatokban időről időre előkerül az a viccesnek tűnő, de valójában nagyon is valós probléma, hogy mit tesz a pilóta, amikor hirtelen megcsapja őt a vizelési kényszer, de tudja, hogy még hosszú ideig nem szállhat ki az autóból.

Az IndyCar alabamai futamából ugyan vasárnap a 90-ből csak 22 kört tett meg a mezőny, de előbb egy félórás, majd egy másfélórás piros zászlós szakasz miatt így is hosszúra nyúlt a versenyzők délutánja. Az első leállásnál ráadásul senki nem tudta, mikor ad jelet az újraindulásra a versenyirányítás, így a pilóták nem hagyhatták el az autójukat. A Schmidt Peterson Motorsportnál vezető Hinchcliffe emiatt igen nehéz pillanatokat élt át, és bár nemrég még azzal dicsekedett, hogy pályafutása során még sohasem vizelt az overalljába, most egy interjúban töredelmesen bevallotta, hogy 31 éves korára megszakadt ez a dicső sorozat.

DbaHgXxWkAAjYa2



Olyan hosszasan, hivatalosan és ennyire részletesen körülírva még aligha jelentettek be hasonló dolgot az autósport történetében, mint ahogy azt vasárnap Hinchcliffe tette az NBC-nek.

„Mindig is fenntartottam, hogy a karrierem egy pontján meg fog történni. A legjobb ezzel kapcsolatos sztori az elmúlt időszakból, ami 2014-ben Torontóban történt szegény Carlos Munozzal. Ugyanígy piros zászlós leállás volt, mint most, ő pedig szinte könyörgött a rádión, hogy engedjék kimenni pár percre. Nem hagyták, hogy kiszálljon, így végül kénytelen volt azt mondani, hogy ’sajnálom srácok, nem tudom tovább tartani’, és az ülésére vizelt. Fél perc sem telt el, és megérkezett az üzenet a versenyirányítástól, hogy nem lesz újraindítás, mindenki szálljon ki.”

„Ma én is hasonlóan jártam, amikor ott üldögéltem az autóban az első piros zászló alatt. Kérleltem a csapatot, hogy hadd szállhassak ki csak három percre, ennyi idő alatt elintézem a teljes ki- és beszállással együtt. Aztán viszont újraindultunk, de nekem már annyira kellett, hogy konkrétan remegtek a lábaim. Hát, én így nem tudok versenyautót vezetni! Végül még a biztonsági autó mögött haladva is egy teljes körön át tartott, és életem egyik legkényelmetlenebb élménye volt, de immár hivatalosan is bejelenthetem, hogy olyan nagyságokhoz csatlakoztam, mint Will Power és Dario Franchitti, azáltal, hogy én is az overallomba vizeltem.”

Persze tudjuk, hogy hagyományosan az IndyCar pilótái a leginkább fogékonyak a viccelődésre, így törvényszerű volt, hogy mások is ráugorjanak erre az interjúra. Hinchcliffe csapattársa, Robert Wickens nem hagyhatta ki, hogy beégesse honfitársát, és egy Twitter-üzenetben maga is felhívta a figyelmet a nagy eseményre. Az elmúlt években rövidebb DTM-versenyekhez szokott újonc kanadait azonban óva intette az ilyen élcelődésektől Graham Rahal: „Ne ítélkezz. Veled is meg fog történni előbb vagy utóbb, haver. Amit egy férfinek meg kell tennie, azt meg is teszi!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: