DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Méhes meglátása: Várjunk még egy kicsit...

Mintha csak a híres idézetet tanulták volna be: temetni jöttem, nem dicsérni. Bárkivel találkozom, ez a vélemény az új Forma-1-ről. Jogos?

Én igazából egyelőre nem látom azt a rettenetes alászállást, amit egyesek vizionálnak. Lement két futam az idei bajnokságból, és egyik sem volt olyan, ami szétcincálta volna az ember idegeit, az igaz. De legalább annyi változatosságot hoztak 2013-hoz képest, hogy nem Vettel és Red Bull nyert, és feltűnt néhány új arc a színen.

Tény és való, hogy most meg a Mercedes-dominancia rémképe lebeghet előttünk, viszont még ez sem száz százalék. Vagy, legalábbis, ott van két olyan pilóta, amelyik nyerőképes - bár, szerény véleményem szerint, ha élesre fordul a helyzet, Hamilton simán elintézi Rosberget. Innen nézve még lehet is szorítani azért, hogy legalább a Red Bull erősödjön fel, legyen némi csata; már pedig, ahogy Newey csapata a téli teljesítményhez képest halad előre, bíztató. Sebastian Vettelre meg hiába kiabálnak sokan kígyót-békát, elképesztően jó pilóta, ha kicsit is versenyképes autó van alatta, ki fogja használni a lehetőségeket. Mint ahogy Ricciardo is, bár amilyen pech-sorozattal indult az ausztrál fiú évada, azt lehet hinni, megkezdődött - mint ahogy már írták, szép szóval - az "elwebberesítése". Talán több szerencséje lesz mostantól, bár a bahreini versenyét máris elszúrták a stewardok egy 10 rajthelyes büntetéssel. Mégis, ha legalább a két Mercedes és a két Red Bull tudna versenyben lenni az elsőségért, már jól járunk.



 



 

Mert más egyelőre nem nagyon ígérkezik. A McLaren Melbourne-höz képest gyengébb volt Sepangban, a Williamsek sem mentek annyira most száraz pályán sem, mint a Jerezben vagy Bahreinben a teszten. Ferrari meg egészen katasztrofálisan gyenge, a jelenlegi erősorrend mellett a dobogó sem túl reális a számukra, ha nem találnak valamit egészen gyorsan a maranelloi mérnökök. Két harmatos verseny elég volt hozzá, hogy máris keringeni kezdjen a pletyka, hogy Kimi Räikkönen vissza fog vonulni az év végén, és akkor a helyére jöhet Vettel...



 

Minden esetre én még nem temetném a 2014-es F1-et. Most lemegy a Bahreini Nagydíj, aztán visszatérnek a csapatok Európába, egy csomó új fejlesztés kerül fel a kocsikra, és akkor majd meglátjuk, ki hogyan muzsikál. Ha a téli szünetet kibírtuk, most már versenyről versenyre legyen egy kis türelem...!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: