A múlt héten a Le Mans-i 24 órás versenyt rajtjelével elindító Fernando Alonso részletesen is beszélt arról a tervéről, hogy rajthoz akar állni a legendás futamon - erre csak F1-es visszavonulását követően kerülhet sor, ezt megelőzően viszont szeretne még legalább egy világbajnoki címet szerezni... "A Le Mans-i győzelem nagyon sokat jelent egy pilótának, így remélhetőleg egy napon ott versenyezhetek majd. Azt hiszem, ez így lesz, ezt száz százalékig eldöntöttem. De várnom kell addig, amíg be nem fejezem a Formula-1-et."
"Le Mans-hoz tesztelésre, edzésre és elkötelezettségre van szükség" - indokolta Alonso, miért nem vágna bele előbb a nagy kalandba. "Az a fajta ember vagyok, aki száz százalékosan csinálja a dolgokat, ha egyszer eldönt valamit, nem végzek félmunkát... Szóval először megpróbálok még pár évet a Formula-1-ben tölteni, bajnokságokat nyerni, segíteni a Ferrarit, ám ezután sem ülhetek majd a kanapén. A megbízhatósági versenyeken egy kicsit öregebb korban is gond nélkül versenyezhetsz, így ez lesz majd a célom."
Ráadásul azt sem lehet kizárni, hogy Alonso mindezt a Ferrarival teheti meg. Már egy ideje sejteni lehet, hogy a marenellóiak riválist küldenének Le Mans-ba az Audinak, a Toyotának, a Porschének és a jövőre érkező Nissannak. Az idei GTE Pro kategóriában elért győzelem kapcsán Alonso erről a kérdésről is megszólalt, szavaiból pedig úgy tűnik, hogy nagyon is komoly a Ferrari szándéka:
"Sokszor beszéltünk már erről a kérdésről Montezemolo elnök úrral, ő is szenvedélyesen szereti a Le Mans-t. Nagyon élvezte Fisichella és Gianmaria Bruni győzelmét a 458-cal, és tudom, hogy foglalkozik azzal a gondolattal is, hogy ismét Le Mans-ba vigyünk egy nagy autót is. De ez még nem most lesz, hiszen jelenleg az F1-es projekttel kell mindent rendbe tenni, és itt kell nyernünk" - mondta Alonso, aki szerint a Ferrari gyakorlatilag feladta az idei szezont, s amikor arról kérdezték, hogy nyerhet-e idén a csapat, arra is igen határozott választ adott:
"Nem. Ez nem lenne reális. Idén nem vagyunk olyan helyzetben, amivel elégedettek lehetnénk, a Mercedes előnye túl nagy. Helyükre kell kerülnie a dolgoknak, fejleszteni kell a területeken, amelyeken jelenleg gyengék vagyunk. A péntekeket ki kell használnunk kísérleti alkatrészek tesztelésére, a bajnokság hátralévő részét valószínűleg felkészülésre kell használnunk."