A szombati esős időmérő után a futam száraz körülmények között zajlott, és noha így mindenki számára szabad volt a gumiválasztás, csak a mezőny közepéről rajtoló Kevin Magnussen döntött úgy, hogy a keményebb keverékeken indul.
A start után hatalmas tolakodás kezdődött az első kanyar felé haladva - ám Hamilton már ebből is kimaradt, hiszen simán eljött a pole-ból és elsőként ért a fordulóhoz. Mögötte nagyszerű rajtot vett Alonso és Felipe Massa is, míg Rosberg kissé beragadt, maga elé engedve ezt a párost. A Williamsben ülő brazil ekkor egy hirtelen mozdulattal próbált bebújni Alonso és a Red Bullok közé, ám autója összeért a Ferrarival. Az ütközés jelentősnek tűnt, és a Williams egy pillanatra a levegőbe emelkedett, de csodával határos módon nem keletkezett végzetes kár a felfüggesztésén. Szintén az első kanyar felé haladva a másik grove-i autó is meleg pillanatokat élt át, hiszen Valtteri Bottas Rosberg Mercedesének koccant neki - hasonlóan szerencsés végkimenetellel.
Alonso még az első körben megpróbált elmenni a második helyen álló Vettel mellett, de próbálkozása sikertelen volt - ám teljesítményével meglepetést okozott az előző futamokhoz képest, hiszen ezúttal végig tartani tudta magát az élmezőnyben, sőt, az első kiállását egy körrel korábban megejtve át is ugrotta a németet.
Rosberg a hetedik helyre csúszott az első kör végére, ráadásul a csapata az autó telemetriáját is elveszítette a bokszban, így sötétben tapogatózva kellett teljesítenie az egész futamot. A német néhány előzést már korán végrehajtott, majd lassan a két Red Bullt és végül Alonsót is levadászta, autója erőfölényére és a boksztaktikára alapozva. Csapattársával azonban Malajziához hasonlóan ma sem tudott versenyre kelni, hiszen Hamilton jelentős előnnyel rendelkezve végig kontrollálta a helyzetet - az üzemanyaggal is jobban spórolt, és a gumijainak jó állapota is meglepte.
Massa az első kerékcseréjéig szintén az élbolyban volt, ám kiállása katasztrofálisan sikerült. A bokszban majdnem egy teljes percet töltött, mivel a szerelőknek nehezen ment a hátsó kerekek felszerelése. Ezzel a brazil és a csapat újabb jó eredménytől esett el.
Alonso végül Ricciardo közeledése ellenére is meg tudta tartani a dobogós helyet, ami az első volt csapata számára az idei szezonban. Mögötte a két Red Bull futott be - Ricciardo zsinórban második versenyen tudott négyszeres világbajnok csapattársa előtt végezni.
Nico Hülkenberg újabb erős pontszerzést jegyzett, Danyiil Kvjat pedig idén már harmadszor jött be a legjobb tíz között. Kimi Raikkönen azonban csapattársától jelentősen lemaradva csak a 8. pozícióban végzett. A McLaren szintén kiábrándító hétvégén van túl - noha mindkét versenyzőjük célba ért, nem tudták beverekedni magukat a pontszerzők közé.
Sanghajban pedig az új technológia már az előző évek megbízhatósági szintjét hozta: mindössze két versenyző nem tudta befejezni a futamot: a rajtnál bajba kerülő Adrian Sutil, és a pontszerzők közül a váltó negyedik fokozatának elvesztése miatt kiállni kényszerülő Romain Grosjean.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő/Különbség |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:36:52.810 |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | +18.686 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | +25.765 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | +26.978 |
5. | Sebastian Vettel | Red Bull | +51.012 |
6. | Nico Hülkenberg | Force India | +57.581 |
7. | Valtteri Bottas | Williams | +58.145 |
8. | Kimi Räikkönen | Ferrari | +1:23.990 |
9. | Sergio Perez | Force India | +1:26.489 |
10. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | +1 kör |
11. | Jenson Button | McLaren | +1 kör |
12. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | +1 kör |
13. | Kevin Magnussen | McLaren | +1 kör |
14. | Pastor Maldonado | Lotus | +1 kör |
15. | Felipe Massa | Williams | +1 kör |
16. | Esteban Gutiérrez | Sauber | +1 kör |
17. | Kamui Kobayashi | Caterham | +1 kör |
18. | Jules Bianchi | Marussia | +1 kör |
19. | Max Chilton | Marussia | +2 kör |
20. | Marcus Ericsson | Caterham | +2 kör |
Nem értek célba: | |||
Romain Grosjean | Lotus | 28 kör | |
Adfrian Sutil | Sauber | 6 kör |