DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Hüvelykujjal irányítható hátsó féket próbált ki a Repsol

Csütörtökön lezárult a Repsol Honda csapatának háromnapos brnói tesztje, amelyen azok után, hogy szerdán kipróbálták a 2015-ös gép prototípusát, tegnap egy érdekes újítás jelent meg a jelenlegi motorjukon: egy hüvelykujjal irányítható hátsó fék. Marc Marquez és Dani Pedrosa is pozitívan értékelte a csehországi munkát.

Ahogy arról már több ízben is beszámoltunk olvasóinknak, a Repsol Honda az előző napokban háromnapos tesztet hajtott végre a Cseh Nagydíjnak otthont adó brnói aszfaltcsíkon. Kedden az időjárás még megnehezítette a dolgukat, Marc Marquez ráadásul bukott is, szerdán pedig első alkalommal pályára gurult a 2015-ös gépük, amellyel a címvédő egyébként szintén elesett. Csütörtökön teljesítették az utolsó napot, amelynek az egyik érdekessége az volt, hogy a 2014-es motorjukra egy, a pilóták hüvelykujjával irányítható hátsó féket szereltek fel. Az alakulat korábbi legendás motorosa, Mick Doohan volt híres arról, hogy lábsérülései miatt ilyen típusú féket használt az általában megszokott jobblábas megoldás helyett, ám Marquez és Dani Pedrosa esetén ennek pusztán teljesítménybeli okai voltak.


 
Takao Yokoyama, a HRC technikai igazgatója így értékelte a brnói tesztet: "Marc és Dani sikeresen befejezte a tesztmunkát, amelyet összeállítottunk, és számos elemet kipróbáltak a jelenlegi gépükön - semmi jelentőset, csupán néhány apró fejlesztést, beállítást és alkatrészt -, beleértve egy olyan hátsó féket is, amelyet a hüvelykujjukkal irányítanak" - idézi a crash.net weboldal a japán szakembert, aki azonban a köridőkkel kapcsolatban továbbra sem árult el semmit. "Aztán persze itt volt a 2015-ös RC213V első verziója is, amelyet ki is próbáltak. Vegyes visszajelzéseket kaptunk, ahogy az mindig is lenni szokott, amikor egy új motor gördül a pályára, de bemutatkozásként abszolút elégedettek vagyunk, mivel most már tudjuk, milyen irányba menjünk."

 


Marquez, aki csütörtökön 41 kört tett meg az idei versenygéppel, illetve ötöt a jövő évi prototípussal, így fogalmazott: "A teszt jól alakult, különösen az utolsó napon, mert jó volt a tapadása a pályának. Az idők is kezdtek alakulni, és sikerült kipróbálnunk néhány dolgot, ahogy a 2015-ös prototípussal kapcsolatban is vannak már érzéseink. összességében a legfontosabb tapasztalat erről a tesztről, amit az új motorral szereztünk, amelyről sikerült pozitív visszajelzéseket adnunk. Ráadásul a Honda a jelenlegi RC213V típusú gépünkhöz is hozott néhány új alkatrészt, emellett teszteltünk az elektronikával és a fékekkel, plusz kipróbáltunk különböző beállításokat is. Elégedettek vagyunk a gyakorlással, mivel sok kört pakoltunk a motorba, és rengeteg adatot gyűjtöttünk. Most elmehetünk egy szünetre, amelyet nyilvánvalóan mindannyian megérdemlünk!"


 
A bajnokság összetettjében az idén eddig mind a kilenc futamot megnyerő csapattársa mögött második helyen álló Pedrosa 16 kört teljesített az utolsó tesztnapon: "összességében sikerült sok kört megtennünk. Az időjárás megfelelő volt, és sikerült kipróbálnunk számos dolgot, különösképp néhány apró módosítást a motoron. Néhány változtatás már a jövőt vetíti előre, de néhányat akár már rögtön a következő néhány versenyen is használhatunk. Mindent egybevetve elégedett vagyok ezzel a három nappal, mivel sikerült megtennünk néhány lépést előre az elektronikával: meglátjuk, javul-e ezeknek a köszönhetően a motor. Emellett kipróbálhattunk az új motort is, megtéve vele az első kilométereket, de további tesztekre lesz szükségünk vele, hogy folytathassuk a fejlesztését."

 

P1Race.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: