A péntek délutáni program fő műsorszámaként a királykategória versenyzői gurultak pályára a Barcelonához közel eső montmelói pályán. A MotoGP háromnegyed órás edzését Nicky Hayden kezdte az élen, majd Stefan Bradl, később pedig Valentino Rossi vette át a vezetést. Ekkor azonban még igencsak bemelegítés szagú köröket futottak a versenyzők. Jorge Lorenzónak kellett megérkeznie, aki kevesebb mint tíz perccel a szabad jelzés megérkezése után már egy tizeddel gyorsabb volt a délelőtti legjobb időeredményétől. A tréning első fejezetét Stefan Bradl bukása zárt, aki a tizes kanyar kemény féktávjának végén veszítette el a Hondája elejét. Lorenzo mögött egyébként Andrea Dovizioso és Dani Pedrosa állt, de már Dovinak bőven több mint fél másodperc volt a hátránya.
Fél óra volt a hátralévő idő, amikor a pályáról a mezőny nagy része bevonult a boxba, egy pangó időszak következett. A további percekben csak a középmezőny tagjai javítottak az eredményeiken, de jelentős előrelépésre senki sem volt képes. Huszonnégy perccel a leintés előtt Valentino Rossi jött fel a harmadik helyre, így egy rövid ideig szendvicsbe fogta a csapattársával Andrea Doviziosót. Hirtelen felpörögtek az események, megjelent a pályán Alvaro Bautista, Dani Pedrosa, Marc Marquez és Jorge Lorenzo is. Bautista mindenkit meglepve felugrott a második helyre, ezzel ő volt a legjobb hondás - abban a mezőnyben, ahol ott van Dani Pedrosa és Marc Marquez is a Repsol Team színeiben.
Az utolsó húsz perc kezdetén Bradley Smith is bukott, porrá zúzta a motorját, de ami a nagyobbik baj, hogy ő maga is kemény ütést kapott. Úgy kellett letámogatni a kavicságyból, és sajnos látszott a mozgásán, hogy pokolian érzi magát. Már csak negyed órát mutatott az óra, amikor Dani Pedrosa váltott komolyabb tempóra, és két tizedre megközelített a még mindig az élen álló Jorge Lorenzót. Közben a csapattársa, Marc Marquez is javított, így Valentino Rossi már csak a hatodik helyen állt. A pilóták még egyszer utoljára kiálltak beállításokat frisíteni a boxba, majd pedig kezdetét vette a tíz perces hajrá.
Az utolsó percek történései igazi tűzijátékot tartogattak. Aki csak élt, mozgott és hadra fogható állapotban motorra tudott ülni, az javított. Megjósolhatatlanná vált a végső sorrend, de azt tudni lehetett, hogy a leintéskor sok minden világossá válik a jelenleg uralkodó erőviszonyokról. Három perccel a leintés megelőzően Valentino Rossi a nyolcadik helyről lépett előre a vezető pozícióba, de ekkor még többeknek két illetve három gyors köre volt hátra. Végül Vale maradt az élen, Jorgét negyvenkilenc ezreddel előzte meg, mögöttük két Honda következett, Pedrosa és Bautista, Crutchlow lett az ötödik, Marquez csak a hatodik, Hayden a legjobb Ducatisként a hetedik helyen végzett Dovit, Bradlt és Espargarót megelőzve.
A második szabadedzés végeredménye:
1 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | 1:42.297 |
2 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | 1:42.346 |
3 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | 1:42.557 |
4 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | 1:42.752 |
5 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | 1:42.776 |
6 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | 1:42.857 |
7 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | 1:42.890 |
8 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | 1:42.988 |
9 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | 1:43.005 |
10 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | 1:43.204 |
11 | Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | 1:43.272 |
12 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | 1:43.644 |
13 | Michele PIRRO | Ignite Pramac Racing | 1:43.648 |
14 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | 1:44.247 |
15 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | 1:44.461 |
16 | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | 1:44.586 |
17 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | 1:44.599 |
18 | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | 1:44.609 |
19 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | 1:45.337 |
20 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | 1:45.513 |
21 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | 1:45.834 |
22 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | 1:46.216 |
23 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | 1:46.577 |
24 | Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | 1:47.239 |