DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Casey Stoner hivatalosan is autóversenyzővé vált

A 2012-es szezon végén a MotoGP-ből visszavonuló Casey Stoner nem hagyta sokáig porosodni a bukósisakját. Ma hivatalos megerősítést nyert, ami amúgy már régóta lógott a levegőben, hogy Stoner négy keréken folytatja tovább a versenyzést. Az ausztrál, kétszeres MotoGP-világbajnok a V8 Supercar Dunlop Seriesben fog rajthoz állni.

Stoner 2012 végén 38 királykategóriás futamgyőzelem, két bajnoki cím, több mint száz nagydíj és hét szezon után döntött úgy, hogy végleg befejezi a motorversenyzői karrierét. Többször is kategorikusan kijelentette, hogy nem kíván visszatérni a MotoGP paddockjába, viszont úgy tűnik, hogy magától a versenyzéstől nem tud megszabadulni. Az idén februárban kezdődő V8 Supercar Dunlop Seriesben már egy négykerekű masina volánja mögött fogja a sebességet hajszolni, írja az ausztrál Sunday Mail.

Várhatóan egy a Red Bull által támogatott Holden Commodore-t fog vezetni, azt az autót, amivel korábban már négy bajnoki címet szereztek a sorozatban. Stoner az Adelaide utcán megrendezésre kerülő Clipsal 500 elnevezésű futamon fog debütálni február 28-án, de előtte még lehetősége lesz tesztelni az autót a Sydney Motorsport Parkban. Az ikonikus 27-es rajtszámát is megtarthatja, és már alig várja, hogy új fejezet kezdődjön a sportkarrierében, bár tisztában van azzal, hogy az átállás rengeteg nehézséggel fog járni.

A V8 Supercar Dunlop Seriesben idősebb autókkal versenyeznek, jóval rövidebb a versenyszezon a megszokottnál, hét helyszínen hét versenyt rendeznek. Ez a kategória a nagy V8 Supercar betétfutamaként szerepel. 2013-ban Adelaide, Barbagallo, Townsville, Queensland Raceway, Winton Raceway, Bathurst és Sydney látja őket vendégül.

"12 éves korom óta érdekel ez a sportág," - állítja Stoner a V8 Supercarról. "Mindig is azt terveztem, hogy kipróbálom magamat egy V8-as pilótafülkéjében. Ez most egy új lap az életem könyvében, de reálisnak kell maradnom, meglátjuk, hogy mire leszünk képesek. Az a legnehezebb, hogy mindent el kell felejtenem, amit eddig tudtam a fékezésről és a sebességváltásról. Újra kell gondolnom a dolgokat. Mindent sutba kell vágnom a motorokról szerzett tudásomból, hogy megtanulhassak autót vezetni."

www.p1ace.hu

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: