Szingapúrban már tilos az olyan rádióüzenetek adása, amelyek arra vonatkoznak, hogyan vezesse a pilóta az autót - ide tartoznak például a bizonyos pályaszakaszokra vonatkozó beállítások, a sebességváltás, más versenyzők vezetési stílusa, mások részidejei vagy az előzési gomb használata. A csapatok nyomására az FIA ma úgy döntött, az autó technikai paramétereivel - erőforrással, fékekkel, kuplunggal stb. - foglalkozó üzeneteket csak 2015-től tiltják be.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója beszélt arról, nyolc személy hallgatja folyamatosan a rádióüzeneteket, de a csapatoknak jól sikerült az alkalmazkodás, az első szabadedzésen már semmi szabályba ütköző nem hangzott el. Amiatt azonban aggódott, hogy a kódolt üzeneteket nem lesz túl könnyű kiszúrni. A jogos kérdés viszont talán mindenkiben felmerült: mi történik akkor, ha valaki vét a szabály ellen?
"Igazából nem az én döntésem megmondani, mi lesz a büntetés, mivel az természetesen a versenybírák dolga. Az én szerepem jelenteni, hogy vélhetően megszegték a 20.1-es cikkelyt, azután ők döntenek arról, ez mit érdemel" - nyilatkozott először saját feladatáról Whiting, de azután kitért a stewardok dolgára is. "Azt hiszem, inkább sportbüntetésnek kell lennie, mint pénzbelinek. Ha a versenyen történik, akkor talán - hangsúlyozom, talán - egy öt másodperces büntetést érdemelhet. Ha edzésen, akkor rajtbüntetést vagy hasonlót. Én sportbüntetésre gondolok pénzbírsággal szemben."
Max Chilton egy korábbi nyilatkozatában épp arról beszélt, szeretné tudni, mi lesz a büntetés mértéke: attól aggódott, hogy a mérnökök beidegződéseik miatt fognak véteni az új előírás ellen. Whiting mondandójának aligha örül - bár a mai tapasztalatok alapján felesleges az aggodalom.