Esős körülmények közt kezdődött meg a Belga Nagydíj időmérő edzése, a versenyzők pedig nem is vesztegették az időt, azonnal a pályára vitték az autókat, hogy kellő idejük legyen kitapasztalni a nedves íveket, arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem volt biztos, hogy nem érkezik újabb eső. Néhányan még a kék oldalfalú esőgumit is felrakták, de hamarosan kiderült, hogy az intermediate a legjobb választás erre a pályára. A pilóták sokat hibáztak, de baleset nem történt, ám egy ízben így is szükség lehetett volna a piros zászlóra, de Gutierrez meghibásodó Sauberjét a sportbírók egy vakmerő manőverrel letolták az útról.
Az utolsó percekben látszott, hogy a Marussia nagy dobásra készül, az újra és újra javító Bianchi szinte folyamatosan a bejutó zónában tartózkodott, sőt rövid időre még Chilton is benézett a legjobb 16-ba. A pénteken pár órára a csapatból kikerülő brit végül nem jutott tovább, Bianchi viszont igen, a 14. hellyel nagyon simán biztosította helyét a Q2-ben. Kiesett a legjobb körén hibázó Maldonado és kellemetlen meglepetésre Nico Hülkenberg is, aki szintén az utolsó kanyarban bakizott. Chilton, Gutierrez és a Caterhamek búcsúja megfelelt a papírformának, utóbbiak közül Andre Lotterer egy teljes másodperccel gyorsabbnak bizonyult Ericssonnál.
A száraz pályás abroncsok a Q2-ben sem kerültek elő, a végeredmény pedig teljes mértékben megfelelt a papírformának, hiszen a hatodik sort megszerző két Toro Rosso mögött az a négy versenyző esett ki, akik csapattársa már a Q1-ben elbúcsúzott: Perez, Sutil, Grosjean és Bianchi. A harmadik szakasz előtt a Q3-ba épphogy becsúszó Button elégedetlenkedett autójával: "A gyors szakaszon végig alulkormányzott az autó. Kivéve a Blanchimont-ban, mert ott túlkormányzott."
A harmadik szakaszban a többség nem rohant azonnal a pályára, hiszen nagyon valószínűnek tűnt, hogy nem érkezik újabb eső. Vettel és a Mercedesek viszont azonnal kimentek, de hármuk közül csak ketten lehettek elégedettek, Hamilton ugyanis elrontotta első gyors körét, így kénytelen volt elmenni még egy fordulóra, ami Spában több mint két perc időveszteséget jelent. A brit második gyorsköre sem lett hibátlan, de a második helyre ez is elég volt, hiszen a Mercedes fölénye esőben még nagyobb volt, mint szárazon.
Az utolsó percekre a nap is kisütött, a mezőny pedig, ahogy azt idén oly sokszor láthattuk, kettészakadt: a két Mercedes a pole-ért küzdött, a többiek pedig a harmadik helyért. Végül a pole-t, és a másodosztály "pole-pozícióját" is egy német versenyző nyerte, hiszen Hamilton nem tudta megjavítani Rosberg legjobb idejét, a harmadik hely pedig Sebastian Vettelé lett, aki Alonsót és csapattársát előzte meg - Ricciardo úgy lett ötödik, hogy hibázott utolsó körén. A két Williams csak a hatodik és a kilencedik helyet szerezte meg, de alighanem Raikkönen is többet várt magától a nyolcadik helynél.
Hátrány | |||
1. Nico Rosberg | Mercedes | 2:05.591 | |
2. Lewis Hamilton | Mercedes | 2:05.819 | +0.228 |
3. Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 2:07.717 | +2.126 |
4. Fernando Alonso | Ferrari | 2:07.786 | +2.195 |
5. Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 2:07.911 | +2.320 |
6. Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 2:08.049 | +2.458 |
7. Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 2:08.679 | +3.088 |
8. Kimi Raikkönen | Ferrari | 2:08.780 | +3.189 |
9. Felipe Massa | Williams-Mercedes | 2:09.178 | +3.587 |
10. Jenson Button | McLaren-Mercedes | 2:09.776 | +4.185 |
A Q3-ba jutáshoz: 2:09.272 | Hátrány ** | ||
11. Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Renault | 2:09.377 | +2.768 |
12. Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 2:09.805 | +3.196 |
13. Sergio Perez | Force India-Mercedes | 2:10.084 | +3.475 |
14. Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 2:10.238 | +3.629 |
15. Romain Grosjean | Lotus-Renault | 2:11.087 | +4.478 |
16. Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 2:12.470 | +5.861 |
A Q2-be jutáshoz: 2:11.081 | Hátrány * | ||
17. Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 2:11.261 | +4.131 |
18. Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 2:11.267 | +4.137 |
19. Max Chilton | Marussia-Ferrari | 2:12.566 | +5.436 |
20. Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 2:13.414 | +6.284 |
21. Andre Lotterer | Caterham-Renault | 2:13.469 | +6.339 |
22. Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 2:14.438 | +7.308 |
107%-os idő: 2:16.029 | |||
* A Q1 győzteséhez képest | |||
** A Q2 győzteséhez képest |