Idénre kikerült a körforgásból a Koreai és az Indiai Nagydíj is, és bár utóbbi esetében vannak hírek a későbbi visszatérésről, nem nehéz elképzelni, hogy a Formula-1 már nem vágyik vissza a sporttal mostohán bánó dél-ázsiai országba. Helyettük bekerült az osztrák és az orosz futam, az elmúlt héten azonban két újabb rendezőt is bejelentettek.
Immár biztos, hogy jövőre ismét ellátogat a mezőny Mexikóba, amivel 20-ra nő a versenyek száma, 2016-ra pedig már biztos helye van Azerbajdzsánnak, és jelen állás szerint a hosszú ideje halogatott New Jersey-nek is, ami által már 22 helyszínre kellene ellátogatnia a mezőnynek.
Nem lehet pontosan tudni, hogy mi az a határ, ami fölé semmiképpen sem szeretnének menni a csapatok. Eddig többen is hangsúlyozták a résztvevők, hogy 20 fölötti számot nem szívesen fogadnának el, de az Auto Motor und Sport értesülései szerint egy belső üzleti számítással megállapították, hogy 21 verseny lebonyolítását is megengedi a csapatok financiális helyzete. Eközben a lap úgy tudja, a Bernie Ecclestone-nal kötött legújabb kereskedelmi szerződés már 22-ben maximalizálja az egy szezonba bezsúfolható nagydíjak számát.
Az istállók a költségek mellett a csapattagok túlterheltségétől tartanak - ha túl sok eseményre kell elutazniuk, akkor egy bizonyos pont után új embereket kell felvenni, ami pedig ismét a kiadásokat növeli.
"Óvatosan kell eljárnunk, nehogy túltelítsük a szezont futamokkal" - fogalmazott a Sauber csapatvezetője, Monisha Kaltenborn. "Tudjuk, hogy mivel jár ez a személyzetünk számára. Lehet, hogy újra át kellene szerveznünk a csapatfelépítést, ezért körültekintőnek kell lennünk az ilyen lépések megtétele előtt.
Az aggodalmakat a Ferrarit vezető Marco Mattiacci is osztja: "Egyértelmű, hogy a bajnokság megnyújtása nagyobb befektetést igényelne a részünkről, ami csak újabb vitát indítana."