A 2008-as világbajnok az időmérőt fékhiba miatt adta fel, váltócseréért pedig még öthelyes rajtbüntetést is kapott, így mindössze a 20. pozícióból startolhatott el vasárnap. Keresztülverekedte magát a mezőnyön, csak Valtteri Bottas tudta megállítani, aki megszerezte előtte a verseny második helyét. Nico Rosberg eközben domináns győzelmet aratott.
Bár Hamilton csalódott, hogy Bottas útját állta hajrájának, Toto Wolff elégedetten nyilatkozott a rajthoz képest tizenhét helyet szerző britről.
"Tudom, hogy Lewis nem így gondolja, mivel ő mindig nyerni akar, de számomra ez olyan érzés, mintha 1-2-es eredményt értünk volna el a 20. pozícióból. Feljavult odáig, ameddig neki sikerült, figyelembe véve, hogy az elején volt néhány nehéz köre, nem tudott öt, hat, hét helyet előrejönni az első körben" - értékelt Wolff.
Egy pillanatra úgy lehetett gondolni, Hamilton versenye véget is ér, amikor félreértésből összeértek Jenson Button autójával. "Mennyire volt közel? Azt hiszem, a téves helyzetfelismerés sokba került köridő tekintetében, kevés leszorítóerő volt az első szárnyon. A végén a lágyabb gumival való stratégiánál tudtuk, hogy nagyon szűk az ablak, amelyben az abroncs jól működik. Valtteri pedig hidegvérűen védekezett, ahol kellett."
Adrian Sutil Sauberje a pálya veszélyes pontján, a célegyenes elején állt meg, de csak sárga zászlót léptettek érvénybe biztonsági autó helyet, amíg eltakarították a roncsokat. Lewis Hamilton ezt elfogadhatatlannak tartotta, és összeesküvést sejtett a háttérben.
"Nem változtatott volna sokat Lewis számára, jó stratégiát választottunk" - mondta Wolff saját meglátását az esetről. "Úgy tűnt, hogy szükség lehet a biztonsági kocsira, de talán az új Forma-1-et láttuk, ahol versenyezni hagyják az embereket, nem akarnak az eredménybe nyúlni. Ez az oka, amiért a safety car nem jelent meg."