A dupla pontok fél évvel ezelőtti bevezetéséhez hasonlóan versenyzők és szurkolók egy emberként háborodtak fel a bejelentést követően, miszerint 2015-től a legtöbb safety car-periódust új állórajt követi majd. "Ha jól tudom, egyikünk sem ért egyet ezzel" - sommázta huszonkettőjük véleményét Daniel Ricciardo a minap. Charlie Whiting viszont nem fogadja el a kritikát, mivel nem is érzi se igazságtalannak, se veszélyesnek a dolgot, ráadásul nem is az FIA-tól származik az elképzelés.
"Ha a második helyen vagy, valószínűleg tetszik majd az elképzelés, hogy átveheted a vezetést, amire talán nem lenne esélyed gördülőrajt esetén" - mondta Whiting, aki szerint az állórajt nem veszélyesebb a repülőrajtnál: "Egyetlen versenyző sem akarja, hogy ilyesmi történjen, ezért senki nem fog ilyesmit okozni."
"Ráadásul emlékeznünk kell arra, hogy ez az egyik csapat javaslata volt, melyet a többi csapat elé tártam, akik mind egyetértettek abban, hogy ez egy jó ötlet. A csapatok száz százalékig támogatták!" - mondta Whiting, aki azt is elárulta, hogy továbbra is zajlik a megoldáskeresés a hangproblémára, de egyúttal azt is leszögezte, hogy nem mindenáron: "Az autók csendesek. Ez tényleg ekkora probléma?"