Kenny Handkammer neve talán nem mond sokat a Formula-1 rajongóinak, pedig a sportág egyik veteránjáról van szó: 25 évet töltött a királykategóriában szerelőként, ő tartotta az első emelőt, mikor Jos Verstappen Benettonja emlékezetesen lángra kapott 1994-ben, Sebastian Vettel világbajnoki címeiben pedig a Red Bull vezető szerelőjeként működött közre. Hosszú pályafutás egy olyan szakmában, amelyet sokan nem vállalnak pár évnél tovább.
„Nagyon keveset látunk abból az országból, ahol éppen vagyunk” – oszlatta el a BBC Sportnak adott interjúban a korábbi szerelő azt a tévhitet, hogy a kemény munka mellett legalább világot láthatnak az F1-ben dolgozók. „Az első napon talán van egy kis időd, de amint elkezded a munkát, az egyedüli hely, amit látsz, az a pálya, az oda vezető út és a hotel. Akár Silverstone-ban is lehetnénk minden versenyen, mivel szinte semmit nem látunk a pályán kívül.”
„A péntek normál esetben 21-22 órás lenne, a régi időkben pénteken és szombaton is ez ment, és rendesen meg lehetett érezni. Abban a 22 órában végig talpon vagy, ha szerencséd van, talán 20 percre abbahagyhatod. Ha munka maradt előző estéről, akkor kihagyod a reggelit, és talán ebédre megeszel egy szendvicset, este pedig kaphatsz úgy 20 percnyi pihenőt” – ecsetelte Handkammer. A szerelők helyzetén valamelyest enyhített, hogy 2011-től hat órás tilalmat vezettek be éjszakára a bokszokban. „Minden szerelő szenved a lábfájástól, nem számít, milyen jók a cipőid, az embereket nem úgy tervezték, hogy ennyit bírjanak talpon. Brutális.”
Sokakat érdekel, hogyan látják a szerelők csapatuk sztárjait, a versenyzőket, és milyen a kapcsolatuk velük. „Az igazat megvallva elég vegyes a társaságuk. Vannak olyan versenyzők, akik még csak oda sem jönnek beszélni a szerelőkkel. Ők azok, akik 24/7-ben dolgoznak nekik, és még csak nem is kommunikálnak velük. Önzőnek kell lenned, és az ego sem árt, ha sikeres akarsz lenni, de az, hogy egyesek nem is állnak szóba, szégyen.”
„Én mindenesetre szerencsés vagyok, hogy néhány fantasztikus emberrel dolgozhattam. Michael Schumacher és Sebastian Vettel odajöttek, hogy a magánéletükről beszélgessenek, és feléd is érdeklődést mutattak, például a családról kérdezgettek. Nelson Piquet jó volt a heccekben, mindig fel akarta húzni Alessandro Nanninit, és Jean Alesi is fantasztikus srác volt. Az év végén a teljes legénységet Avignonba repítette, ahol gokartversenyt és hasonlókat szervezett, ráadásul ez két héttel azelőtt történt, hogy a felesége szült” – idézte fel a hozzá legközelebb álló F1-eseket Handkammer.