A Formula-1 2017-re tervezetett fejvédő megoldását, a halót eddig csak a Ferrarin láttuk felbukkanni, a szerkezet azonban a silverstone-i tesztelés első napján a Red Bullon is feltűnt, azon csapat autóján, amely korábban saját alternatívával, az aeroscreennel kísérletezett. Sebastian Vettel, aki a Brit Nagydíj szabadedzésén próbálta ki a halóval felszerelt Ferrarit, a kilátás akadályozása miatt aggódott, a Red Bull pedig szintén nem elégedett – jelen állás szerint nemmel fognak szavazni bevezetésére.
„Személy szerint nem vagyok nagy rajongója a halónak” – mondta a motorsport.com-nak Horner. „Úgy gondolom, esetlen megoldása a problémának, amelyen dolgozunk. Inkább a több kutatásra fordított idő mellett voksolnék, mellyel rendesen elvégezhető a munka, ahelyett, hogy elsietünk valamit, és talán másféle következményeket von maga után. Egészen biztosan nem szavaznék a halo mellett ebben a pillanatban.”
Márpedig a szabályok szerint csak akkor lehet belenyúlni a következő évi előírásokba, ha a csapatok egyöntetűen rábólintanak, igaz, a halót pártoló FIA rendelkezésére egy másik lehetőség is áll. A 2017-es technikai szabályzat 2.2 cikkelye kimondja: „Ezek a műszaki előírások 2016. április 30. után csak a 2017-es bajnokságba nevezett minden résztvevő egyhangú beleegyezése esetén változtathatók meg, leszámítva az FIA által tett, biztonsági indokkal történt változtatásokat, melyek figyelmeztetés vagy késlekedés nélkül hatályba lépnek.”
Azaz az FIA-nak két lehetősége marad: vagy 2018-ra halasztja a bevezetést, ebben az esetben ugyanis nem szükséges egyöntetű támogatás, így a Red Bull beleegyezése sem. A másik lehetőség, hogy a biztonságra hivatkoznak, és a csapatok teljes támogatása nélkül 2017-ben kötelezővé teszik a halót.