A Ferrari csütörtökön felszerelte autójára a Halót, amelyet a bokszban teszteltek: először arra voltak kíváncsiak, a versenyző milyen gyorsan tud kiszállni a versenygépéből, majd az FIA orvosainak jelenlétében azt is kipróbálták, hogy az Extrication Team, vagyis a pálya kimentő csapata milyen gyorsan tudja kiemelni a feltehetően gerincsérült versenyzőt az autóból.
A teszten, amelyen a Formula.hu is jelen volt, csak néhány újságíró vett részt. Az esemény eligazítással, valamint az eredmények megtárgyalásával kevesebb mint fél óráig tartott. A médiában olyan információk jelentek meg, amelyek szerint maga a teszt 10 percig tartott, amely a sajtóban – megfelelő információk hiányában – negatív hírként terjedt el.
A kimentő csapat akkor avatkozik be a mentés során, ha a versenyző eszméleténél van, ám nem tud kiszállni az autóból, így akár gerincsérült is lehet. A mentés során természetesen folyamatosan arra törekednek, hogy minél gyorsabban valósítsák meg a pilóta kiemelését az autóból, azonban ennél a folyamatnál a precizitás sokkal fontosabb.
Az Extrication Team a szokásos hétvégi tesztet a Williamsnél végezte el, ahol Dr. Ian Roberts, az FIA főorvosa szerint a csapat profi munkát végzett. Ezt követően mentek át a Ferrarihoz, ahol a Halóval felszerelt autón is elvégezték ugyanezt. Ez utóbbi próba valóban tovább tartott a szokásosnál, azonban a magyar sajtóban is megjelent hírekkel ellentétben nem a Halo okozta a csúszást.
A teszt során már látható volt, hogy nem a Halo miatt tart túl sokáig a mentés, így utánajártunk, mi történt valójában. Dr. Ian Roberts, az FIA főorvosa lapunknak elárulta, a fejvédő nem okozott fennakadást, azért tartott sokáig a kimentés, mert az ülést rögzítő öv beakadt – ez a Halótól teljesen független tényező, tehát ha egy másik autón próbálnak éppen, ez az eset ugyanúgy előfordulhatott volna.
A Halót tovább tesztelik, így a 2017-es bevezetésre várhatóan minden zökkenőmentesen zajlik majd.