DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A pilótapiac legnagyobb kérdései

Kimi Raikkönen maradásával az idei F1-es pilótakeringő legnagyobb kérdése már eldőlt, de így is van miről beszélni ezzel kapcsolatban: íme, az öt legnagyobb kérdés, amire egyelőre választ várunk.

1. Kit választ a McLaren?

A tavalyi évvel ellentétben most legalább az egyik versenyző helye teljesen biztos(nak látszik) a wokingiaknál, Jenson Buttonnak ellenben megint decemberig kell várnia, hogy megtudja, folytatódhat-e tizenhatodik éve tartó F1-es karrierje. Az első számú befutónak Stoffel Vandoorne látszik, ha távoznia kell a 2009-es bajnoknak, jelen pillanatban nehéz elképzelni, hogy üresedés esetén a GP2-t uraló belga helyett a tavaly jó, de nem elég jó szezont teljesítő Magnussent hoznák vissza. Kifelé nem kell nézelődnie a wokingiaknak, a legtöbb csapat valószínűleg boldog lenne bármelyik versenyzővel a Button-Vandoorne-Magnussen trió tagjai közül egy Alonso-kaliberű ász mellett.

2. Maldonadónak lesz-e maradása?

Mivel egyre biztosabbnak tűnik, hogy a Renault visszavásárolja a jelenleg Lotus néven futó istállót, a venezuelai pilótának jó eséllyel távoznia kell Enstone-ból, mivel a Totallal szoros kapcsolatban lévő franciák aligha tartanák meg a meglehetősen kétes hírnevű, sokat hibázó versenyzőt. A lehetséges utódok közt a jelenlegi tartalékversenyző, Jolyon Palmer, és a korábban az enstone-iakkal tesztelő francia Esteban Ocon is szóba jöhet, ahogy azt sem tarthatjuk kizártnak, hogy megkörnyékezik a Force India valamelyik versenyzőjét – bár a hírek szerint Hülkenberg már aláírt jelenlegi csapatával. Romain Grosjean helye viszont betonbiztos, ha a Renault valóban érkezik, ahogy arra minden jel mutat, elképzelhetetlen, hogy ne tartsák meg őt a franciák.

maldonado_crash



3. Haas: Ki lesz az a bizonyos kettő a tízből?

Egy ideje tíz lehetséges versenyzőről szólnak a hírek a Haasnál, s könnyedén fel is tudnánk sorolni ennyi pilótát, akit el tudnánk képzelni az amerikaiaknál. Két dolog tűnik biztosnak: legalább egy észak-amerikai (lehetőleg USA-beli) pilótát és legalább egy F1-es tapasztalattal rendelkező versenyzőt szerződtetni kíván az újonc istálló. A legesélyesebb talán a Ferrari-kapcsolat miatt Esteban Gutierrez, illetve a származás miatt Alexander Rossi lehet, de Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen neve is többször elhangzott már.

4. Kihasználják-e a Manort a nagycsapatok?

Miután idén csak az utolsó utáni pillanatban derült ki, hogy a Manor részt vehet a szezonban, sebtében kellett versenyző után néznie a mezőny legkisebb csapatának. Most viszont az sem tűnik kizártnak, hogy egy vagy két nagycsapat a növendékét, avagy növendékeit megpróbálja elhelyezni egy-két tanulóévre a brit istállónál, ahogy annak idején a Ferrari tette Jules Bianchival a csapat elődjénél. A McLaren (Magnussen, Vandoorne) és a Ferrari (Marciello) esetében ez éppúgy elképzelhető, mint a Mercedesnél (Ocon, Wehrlein), bár könnyen lehet, hogy utóbbiak inkább másfelé kacsintgatnának...

manor_spa

5. A Force India és a Williams párosa már biztos – vagy nem?

 

Bár jó eséllyel mind a Hülkenberg-Perez, mind a Massa-Bottas páros helye betonbiztosnak tűnik, tulajdonképpen a négy pilóta bármelyikének távozása elképzelhető. Massával még nem érvényesítette opciós jogát a Williams, Valtteri Bottas maradása pedig egyelőre nem tekinthető száz százalékig biztosnak. Amellett, hogy a Williams jelenleg sok versenyző számára vonzó alternatíva lehet, ők is nevelgetnek házon belül egy nagy tehetséget Alex Lynn személyében. A Force India versenyzőiről már beszéltünk: bár lehetséges, hogy már a hétvégén bejelentik a jelenlegi páros maradását, egyelőre nem elképzelhetetlen, hogy Perez a Lotus/Renault-hoz, Hülkeberg pedig a Haashoz távozik. Ez nyithatná meg az utat Pascal Wehrlein előtt, akit a Mercedes jó eséllyel szeretne valahova beprotezsálni a következő szezonban...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: