A Škoda idén is folytatja a – még gyerekcipőben járó – hagyományt, s immár harmadik alkalommal mutatja be a Škoda Academy tanulóinak munkáját. A CitiJEt és a FUNSTAR tanulmányautó után a 26 fős csapat jobban elrugaszkodott a valóságtól, s a Rapid Spaceback alapjaira egy teljesen egyedi, de abszolút működőképes, kétajtós kupét tervezett.
A 4,3 méter hosszú, kompakt Atero formáján nem látszik, hogy a Rapid Spaceback alapjaira épül. A gyökeres átalakulás részeként a tervezők hátrébb tolták a B-oszlopot, a C-oszlop pedig gyönyörű ívet rajzol a szépen lejtő tetővel együtt. Nyilván a csomagtér-fedél és a LED-es hátsó lámpák formája sem maradt változatlan, a dinamikus összképhez pedig a diszkrét méretű, ám pirosra fényezett légterelő, illetve az Octavia RS-től kölcsönvett kipufogórendszer két végcsöve is hozzájárul. A gépháztető sem eredeti, hat pár, LED-ekkel díszített légbeömlő díszíti, s a hűtőmaszk szegélye, valamint az első spoiler alsó ajka is vörösbe öltözött. A 18 colos, Turini könnyűfém felniket szintén vörös szoknyák kötik össze.
A Black Magic fényezésű gépház alatt a Škoda 1.4 literes, 125 lóerős TSi motorja lakik, s egy hétfokozatú DSG váltó kapcsolódik hozzá. Az Atero másik végében meg egy 1800 wattos hifi dübörög. Az 1700 mukaóra alatt elkészült Atero – leszámítva a piros díszítéseit – aakár a kereskedésekben is megállná a helyét, ám sajnos valószínűleg megmarad egyedi, múzeumi darabnak.