Nagyobb, 8,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorával a Prius Prime jóval tartósabb elektromos üzemmódot kínál az elődjénél: több mint 50 kilométer megtehető vele tisztán a villanymotor segítségével, ráadásul akár 135 km/h-s sebesség is elérhető ilyenkor. Így a plug-in hybrid Prius osztályának legkedvezőbb átlagfogyasztását kínálja, alig 1,4 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként, miközben átlagos CO2 kibocsátása 32 g/km. Megnövelt kapacitása ellenére 2-3 óra alatt feltölthető 230 voltos hálózati csatlakozóról. A hybrid hajtáslánc benzinmotoros részét az 1.8 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú VVT-i erőforrás adja.
Eközben az új TNGA platform alacsonyabb súlypontot garantál, ami az új, kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztéssel jobb vezethetőséget és közvetlen reakciókat ígér. Ugyanakkor a TNGA platform szabadabb kezet adott a tervezőknek, akik éltek is ezzel a lehetőséggel. az elődjénél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb karosszéria modern és kimagaslóan aerodinamikus, melyhez a dupla buborék formájú hátsó szélvédő is hozzájárul.
Az utastér kialakítása - a külsőhöz hasonlóan – előremutató és funkcionális, a domináns műszeregységet a lebegő kialakítása teszi egyedivé. Mellette nyolccolos, álló érintőképernyőn navigálhat a vezető vagy az utas. Külön említést érdemel, hogy a külön akkumulátorral szerelt, vadonatúj napelemes töltőrendszer az új Prius Plug-in Hybrid tetőlemezén jelenik meg elsőként a világon, az intelligen S-Flow klímaberendezés pedig elektromos üzemben, kikapcsolt benzinmotor mellett is lehetővé teszi az utastér hűtését, fűtését. Hamarosan részletesebben is bemutatjuk a New Yorkban leleplezett plug-in hybrid Prius Prime-ot.