A Subaru minden eddiginél nagyobb vezetési élményt és kényelmet ígér az új Impreza kapcsán, természetesen nem WRX szinten. Ugyanakkor a hosszabb, szélesebb és alacsonyabb karosszéria jóval aerodinamikusabb a korábbinál, az új globális platform – ahogy a bevezetőben is írtuk – pedig 70 százalékkal merevebb az elődjénél. Ehhez jön még az alacsonyabb súlypont és az áttervezett futómű, mely megakadályozza az Impreza dőlését kanyarokban. Sőt, egyenesekben és autópályán is pihentetőbb lesz az új modell vezethetősége, miközben a mozgékonysága is javult.
Mind a szedán, mind az ötajtós verzió a japán márka átfésült, 2.0 literes boxermotorjával érhető el, ezúttal 152 lóerős csúcsteljesítménnyel. Az immár közvetlen benzin-befecskendezéses erőforráshoz CVT Lineartronic sebességváltó és szimmetrikus összkerék-hajtás kapcsolódik, mindkettő korábban is klasszisokkal jobb volt a konkurenciánál. Emellett a sport változatok Active Torque Vectoringgal is fel lesznek szerelve, mely az egyedi futómű hangolással és a 18 colos könnyűfém felnikkel különösen magabiztos viselkedést garantál az Impreza számára. A biztonságról ugyanakkor a legmodernebb aktív védelmi és vezetőtámogató rendszerek gondoskodnak, úgy, mint az adaptív sebességtartó automatika vagy a sávtartó funkció. Az utastérben pedig a Starlink infotainment rendszer biztosítja az utasok informálását és szórakoztatását, illetve SOS gyorssegély funkcióval is rendelkezik.