DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Hyundai IONIQ – Valami új

Végre érdemi információt is kaptunk a Hyundai IONIQ hajtásláncáról a gyári videó mellé.

Azt már eddig is jól belénk sulykolták, hogy az IONIQ elsőként a világon háromféle takarékos és rendkívül csekély károsanyag-kibocsátású hajtásláncot kap majd: elérhető lesz tisztán elektromos, hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid, valamint hagyományos benzin-elektromos hibrid kivitelben. Konkrét, érdemi részletek viszont eddig nem voltak a birtokunkban. Eddig!

hyundaiioniqhiv



Most kiderült, hogy először a hibrid változat kerül majd a kereskedésekbe, gépházteteje alatt egy 103 lóerős GDI és egy 43,5 lóerős villanymotor kombinációjával. A rendszer összteljesítménye 141 lóerő lesz, mely egy új, duplakuplungos váltón keresztül jut el a kerekekhez. Tisztán elektromos üzemmódban is képes közlekedni, méghozzá akár 120 km/h-s sebességgel. Az akkumulátorokat pedig úgy elrejtették a hátsó ülések alatt, hogy z IONIQ használhatósága egy cseppet sem rosszabb a hagyományos személyautókéhoz képest. A jármű hatékonyságát az áramvonalas karosszéria – 0,24 légellenállási együttható - és a modern ECO-DAS (ECO-Driving Assistanst System) rendszer is növeli, utóbbi összedolgozik a navigációs rendszerrel is, folyamatosan szem előtt tartva a domborzati és forgalmi viszonyokat. Emellett számos vezetőtámogató berendezés is a pilóta segítségére lesz, például autonóm vészfékrendszer, sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, sávtartó segéd és így tovább. Említést érdemel még az új infotainment rendszere, mely mind az Apple, mind az androidos telefonokkal könnyedén kommunikál. Egyelőre ennyi, de tuti, hogy hamarosan újabb adatcsomagot kapunk az IONIQ-ról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: