A dízelbotrány felgyorsította a Volkswagen-konszern alternatív hajtásláncú modelloffenzíváját, melynek legújabb bizonyítéka az üzemanyagcellás h-tron quattro tanulmányautó. Vagyis ezúttal a hidrogént és az üzemanyagcellás technológiát vetik be energiaforrásként a négykarikás márkánál, ezek biztosítják együttesen a két villanymotor ellátását – egy akkumulátorral kiegészítve. Elöl egy 120 lóerős, hátul pedig egy 188 lóerős egység dolgozik, így egy teljesen elektromos quattro összkerékhajtásról beszélhetünk. A sportos megjelenésű szabadidő-autó menetteljesítményei kiválóak: 0-ról 100 km/h-ra 7 másodperc alatt gyorsulnak, ugyanakkor a hidrogéntartályok töltési ideje körülbelül 4 perc, vagyis majdnem annyi, mint egy hagyományos személygépkocsi megtankolása.
Az Audi h-tron quattro concept egyidejűleg a 2017-ben érkező, új generációs A8-as limuzin technikai arzenáljába is bepillantást enged. A most még kísérleti autonóm vezetési és parkolási technológiák már benne lesznek a négykarikás márka luxuslimuzinjában, többek között az autó képes lesz autópályán önmagát vezetni.
Formailag ugyanakkor erős rokonságot mutat a korábbi e-tron quattro tanulmánnyal, valószínűleg a 2018-ban debütáló Q6-os szabadidő-autót tisztelhetjük személyükben. A h-tron quattro concept Detroitban mutatkozott be a nagyközönségnek.