Méghozzá vitathatatlanul a kínálat legférfiasabb, legmarkánsabb tagját a hamarosan nyugdíjba vonuló Defendert vette alapul, melyen egyszerűen nem fogott az idő vasfoga. Sőt, egyre jobban nézett ki, s közben a műszaki részegységeit is – alaposan - modernizálták.
Vagyis a Defender tökéletes választás volt, a háromajtós 40th Anniversary Edition remekül példázza az Overfinch mérhetetlen tapasztalatát. A brit tuningműhely rengeteg alkatrészt lecserélt a karosszérián – többek között újak a lökhárítók, a motorház, a fényszórók és a hűtőrács -, ám mindezt úgy, hogy a terepjáró nem veszítette el az eredeti karakterét, inkább megerősítette azt. Ki kell mondani: Jobb, mint az eredeti! Még a 18 colos, Apollo felnik is tökéletesen passzolnak az összképhez, az alumíniumból készült kilincsek és tanksapka pedig már csak a hab a tortán. Eddig ötös!
A gépháztető alatt viszont ezúttal minden maradt a „régi”, a 2.2 literes dízelmotor azonban már common-rail és 122 lóerős. A rövid tengelytávú (90), négyszemélyes utastér berendezése azonban alaposan átalakult, elöl Recaro sportülések várják az utasokat, Bridge of Wier bőrkárpitozás díszítí a kabin tetejét és a műszerfalat, a pedálok alumíniumból készületek, a szórakoztató és navigációs rendszert pedig az Alpine szállította. Mindössze 5, számozott példány készül a jubileumi modellből, melyekért egyenként körülbelül 99.000 eurót kell leperkálni a szerencsés tulajdonosoknak.