Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. december 4. vasárnap
SimTech

A szerencsejáték-szponzoráció hatása a Forma-1-re

A Forma-1 kétségkívül a legnépszerűbb autós sportnak számít, ahol természetesen a szponzorokat is nagy figyelem kíséri. Szerencsejáték vállalatok azonban sokáig nem vehettek részt ennek a sportágnak a szponzorációjában. Ez azonban nem is olyan régen megváltozott. Az alábbiakban megnézzük, hogy milyen hatásai lehetnek a szerencsejáték szponzorációnak a Forma-1-ben, illetve hogy mit várhatunk ezen a téren a közeljövőben.

Hiány van Forma-1-es szponzorokból?

A Forma-1, bár sokan úgy gondolják, hogy a fénykora már picit távolinak tűnik, továbbra is rendkívül népszerűnek számít a rajongók körében. Sőt, egyes adatok szerint a közönség száma minden évben folyamatosan növekszik. Ennek megfelelően pedig a szponzorok sem maradnak el ebben a sportágban. Azaz nyugodtan kijelenthetjük, hogy egyáltalán nincs hiány a szponzorokból. Ez is az oka annak, hogy a Forma-1 vezetői nagyon megválogatják azt, hogy milyen vállalatokkal kötnek szponzori szerződést. Sokáig szerencsejáték márkák például egyáltalán nem jelenhettek meg ebben az autósportban szponzorként. Végül 2020-ban tört meg a jég, és az első ilyen vállalat 2020-ban léphetett be a szponzorok közé Ázsiában. De vajon kivételes eset volt-e ez, vagy a jövőben egyre több szerencsejáték vállalat lehet a Forma-1 szponzora? Megváltoztathatja-e ez a valódi pénzes játékokat kínáló oldalak helyzetét? Számos olyan izgalmas kérdés van, amely felmerülhet ezzel kapcsolatban.

photo6



Miért foglalkozik egy szerencsejáték vállalat F1 szponzorációval?

Bizonyára sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért is foglalkozik egy szerencsejáték márka azzal, hogy az F1 egyik szponzora legyen. Nos, az egyik egészen biztosan a reklámérték. A szponzorok ugyanis számos felületen megjelennek, amely hatalmas előnyt jelenthet számukra. Emellett a a szerencsejáték vállalatok akár a fogadási adatokhoz is hozzáférést kaphatnak. Ez hatalmas előny lehet, hiszen ezzel a szponzor márkák egyedülálló információkat biztosíthatnak a fogadóik számára, akik ezeket akár egy befizetés nélküli bónusz felhasználásával is tesztelhetik az éles játék előtt. Emellett akár az is megtörténhet, hogy a Forma-1 rajongóit az oldalról közvetlenül a szponzor márka oldalára terelik át, ami hatalmas lökést adhat egy-egy fogadási oldalnak az új játékosok számát tekintve.

Az F1-es szerencsejáték szponzoráció előnyei és hátrányai

Ahogy azt már említettük, a Forma-1 nagyon sokáig távol tartotta magát attól, hogy egy szerencsejáték márkának lehetővé tegye a szponzorációt. Azonban azzal, hogy a Forma-1 tulajdonost váltott, ez megváltozott. Az új tulajdonosok ugyanis nem zárkóztak el a szerencsejáték szponzorációtól, és 2020-ban meg is kötötték az első szerződést. Ennek során bizonyára figyelembe vették azokat az előnyöket és hátrányokat, amelyek más sportágak esetében megfigyelhetőek. Az előnyök közé tartozik az, hogy ezek a vállalatok általában stabil hosszú távú szponzori szerződéseket kötnek, hiszen az érdekük az, hogy minél nagyobb ismertségre tegyenek szert. Ezen a ponton egy ilyen szerződés a fogadási oldalnak is szerencsés, hiszen a fentebb említetteknek megfelelően egyedi információkhoz juthatnak, illetve a rajongók számára akár első kézből kínálhatnak információkat az egyes futamok, így akár a Forma-1 Magyar Nagydíj előtt is. A hátrányok között azonban meg kell említeni azt, hogy sokan úgy vélhetik, hogy az F1 arra ösztönzi a nézőket, hogy fogadásokat is kössenek, ami később akár problémát is okozhat számukra.

Több F1 szerencsejáték szponzoráció várható a jövőben?

Izgalmas kérdés azt  feszegetni, hogy mi várható a jövőben. Már csak azért is, mivel a szerencsejáték egy rendkívül gyorsan fejlődő iparág, amely várhatóan még nagyobb lesz a következő években. Emellett az is sejthető, hogy az Forma-1 tulajdonosai is egyre több szponzort szeretnének bevonni majd, hiszen ez egy rendkívül tőkeigényes sportág. Ami a leginkább valószínű, hogy csakúgy mint más sportágak esetében, a szerencsejáték vállalatok a csapatokat, esetleg egyes versenyzőket támogatnak majd. Természetesen ezeknek a vállalatoknak nem ismeretlen terep a szponzoráció, hiszen például a futball esetében már régóta jelen vannak. Ennek köszönhetően nagy tapasztaltuk van az ilyen szponzorációk működésében, amely megkönnyítheti azt is, hogy egyre többen belépjenek a Forma-1 támogatói közé is abban az esetben, ha ezt az autósport bajnokság tulajdonosai is jóváhagyják.

 

Összegzés

A szerencsejáték online oldalak egyre népszerűbbek, és egyre inkább jellemző az, hogy különböző sportágak esetében szponzorként jelennek meg. Bár a Forma-1 esetében erre sokáig nem volt lehetőség, nem is olyan régen megtört a jég, és ázsiában lehetővé tettek egy ilyen támogatói megállapodást. Izgalmas kérdés, hogy ez csak egy egyszeri, kivételes eset volt-e, vagy pedig a jövőben még több fogadási oldal kaphat szerepet ebben a rendkívül népszerű autósportban. Bár ez még a jövő zenéje, az már most is biztos, hogy nagyon izgalmas lesz végignézi azt, hogy ilyen hatással lehet egymásra a két szektor.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: