DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Retro

F1-Archív: Nem megy Raikkönen a Red Bullhoz

A Ferrarit megvádolták, Lauda keményen ostorozta egykori csapatát, Michael Schumacher rekorddal szerzett bajnoki címet, Ralf Schumacher fellebbviteli tárgyaláson bizonygatta ártatlanságát, Raikkönen egy évvel hosszabbított: ezek voltak az F1-es hírek augusztus 19-én.

2024: Bár sok-sok éve a brit kizártnak tartotta, hogy ilyen hosszú legyen a karrierje, idén már úgy fogalmazott, hogy „bőven a 40-es éveiben” is fog még versenyezni. De vajon van-e terve arra, milyen hosszan tervezi még a pályafutását? Erről az Esquire kérdezte Hamiltont: „Határozottan van. Vannak napok, amikor úgy vagyok vele, hogy atyaég, nem tudom, milyen sokáig folytathatom még. Vannak olyan napok, amikor úgy érzem, basszus, szeretnék egy szünetet, egy igazi szünetet, mivel nincsenek igazán nagy pihenők a szezonban, mint más sportágakban” – fogalmazott a hétszeres F1-es világbajnok.

2023: Ismét kritizálta az F1 egyre sűrűbb menetrendjét Max Verstappen: a holland elmondta, hogy olykor elgondolkodik azon, hogy még mindig megéri-e ez az életmód a száguldó cirkuszért.

2022: Fernando Alonso egy interjúban bevallotta, más sportban sem képes veszíteni. Amikor profik ellen teniszezik, magas labdákat üt, mert ezzel kizökkenti őket, ami az egyetlen esélye ellenük, hogy nyerjen.

DPPI_00121035_638



2021: Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull mindkét csapatának pilótafelállása rendben van jelenleg. Az anyacsapatnál Max Verstappen és Sergio Perez, míg az AlphaTaurinál Pierre Gasly és az újonc Yuki Tsunoda versenyez.

2020: A Mercedes elismerte, hogy elrontották Valtteri Bottas stratégiáját a Spanyol Nagydíjon. Ezt maga James Vowles, a címvédő alakulat főstratégája gondolja így: szerinte meglett volna a lehetőségük – igaz, egyetlen körig –, hogy elévágással elcsenjék a második helyet Verstappentől.

2019: Sergio Perez meglepődött Lance Stroll tempóján. A mexikói pilóta elismerte, nem számított arra, hogy fiatal csapattársa az ő szintjén, néha még akár jobban is teljesít a versenytempót tekintve a 2019-es szezon eddig eltelt versenyein.

2018: Nico Hülkenberg büszke arra, hogy túlélt minden fizetős versenyzőt. A német, bár nem volt addig különösebb szerencséje az F1-ben, úgy fogalmazott, az is egyfajta teljesítmény, hogy ezek között a versenyzők között még mindig a mezőny tagja, és ez sokat elmond arról, hogy ő milyen kaliberű pilóta.

bottas-hamilton-2017-dppi

2017: Még Toto Wolff Mercedes-főnök sem számított arra, milyen jól kijön majd Lewis Hamilton és Valtteri Bottas. „Jól megvannak egymással, tisztelik a másikat a pályán, a pályán kívül pedig még inkább. Nagyon egyenes kapcsolat” – mondta az osztrák, példaként felhozva, hogy Silverstone-ban Hamilton meghúzta csapattársát.

2016: Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke szerint nem kellene már 2020-ban új motorformulát bevezetni, hanem 2025-ig lenne érdemes várni. Ebben az esetben több gyártó érdeklődne a csatlakozás iránt.

2015: Tisztázódott Kimi Raikkönen sorsa, a Belga Nagydíj előtt a Ferrari élt opciós jogával, egy évre meghosszabbította a versenyző szerződését.

2014: Valakinek, aki elég képzett a témában, el kellene magyaráznia Bernie Ecclestone-nak, miért lenne fontos az F1 jelenléte a közösségi médiában – mondta Vijay Mallya, a Force India vezetője.

2013: Raikkönen nem megy a Red Bullhoz, erősítette meg a finn menedzsere, Steve Robertson a sajtónak. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy Daniel Ricciardo kapta az ülést, mivel a csapat nyíltan kijelentette, a két versenyző közül választ.

2011: A HRT nem kíván csatlakozni a Formula-1-es Csapatok Szövetségéhez, a FOTA-hoz. Colin Kolles csapatfőnök így fogalmazott: „Tudomásom szerint a FOTA csak egy név, ami a valódi világban nem igazán létezik. Talán elgondolkodnánk, ha a tagokat érdekelnék az igényeink, de azt hiszem, a saját problémáinkat jobban megértjük a FOTA elnökénél.”

2010: Niki Lauda a közel egy hónappal korábbi Német Nagydíj csapatutasítása miatt még mindig nincs kibékülve a Ferrarival: „Két mintát követve lehet versenyezni a Formula-1-ben csapatként. Ha a Ferrari-bagázsba tartozol, akkor előtérbe helyezheted a politikát, vagy pedig egyenlő lehetőséget adhatsz a versenyzőknek, a rajongókat pedig izgalmas sporttal jutalmazhatod, mint a Red Bull teszi, amely hagyja versenyezni a pilótáit” – mondta Lauda, aki szerint a hockenheimi eset minden szabályt megsértett.

2009: A US F1 projektet pénzelő YouTube-alapító, Chad Hurley merész kijelentést tett: szerinte az F1-es istálló felülmúlhatja a videómegosztó sikereit. A csapat végül a 2010-es rajtrácsra sem jutott el…

2008: Lewis Hamilton a bulvárhírekben: a McLaren-pilóta Malagában, Spanyolországban épp távozott szállodájából, mikor tolvajok kikapták két poggyászát a csomagtartóból és elrohantak vele. Hamilton testőrei üldözni kezdték őket, mire az egyik szarka elejtette a nagyobb csomagot, sporttáskájával azonban meg tudtak lógni.

2005: Bernie Ecclestone dicsérő szavakkal nyilatkozott a pályáról az első Török Nagydíj edzésnapja után. Az Istanbul Speedparkban Ricardo Zonta, a Toyota tesztpilótája autózta a legjobb köridőt (1:25,583) sorban három McLaren, De La Rosa, Montoya és Raikkönen előtt.

2004: Egy nem megnevezett magas szintű F1-es forrás azzal állt elő, hogy a Ferrari összejátszik az FIA-val a 2005-ös szabályokat illetően, így hónapokkal előbb elkezdhette tervezni jövő évi autóját. A Renault szintén sáros, a nagy vesztes a McLaren és Williams lehet.

2003: Ralf Schumacher fellebbviteli meghallgatáson bizonyította, hogy nem felelős a Német Nagydíjon történt rajtbalesetért. A két áldozat, Rubens Barrichello és Kimi Raikkönen is vallott Párizsban, a brazil egyértelműen a Williams-pilótát hibáztatta. Schumacherék azért fellebbeztek, hogy a Magyar Nagydíjra kiosztott 10 rajthelyes büntetést vonják vissza. Ítélethirdetés holnap várható.

2002: Pedro De La Rosa Mika Salót támadta, amiért a toyotás a Magyar Nagydíj során a bokszutcában a falhoz szorította őt. A finn viszont a 25 másodperces büntetés miatt zúgolódott, melyet az agresszív vezetésért kapott.

2001: Győzelem, bajnoki cím, rekord – Michael Schumacher számára a Magyar Nagydíj triplán sikeres volt, hiszen negyedik vb-elsőségét (négy versennyel a szezon vége előtt) pályafutása 51. nagydíjgyőzelmével biztosította be, egyenlítve a csúcstartó Alain Prosttal.

2000: Hivatalosan is megerősítették, hogy Jenson Button a következő két évben a Benettonhoz és Renault-hoz – az istálló 2002-ben teljes gyári alakulattá válik – kerül kölcsönbe, miközben ötéves szerződése még a Williamshez köti. 2003-ban kiforrott F1-esként kerülhet vissza Grove-ba.

1999: Dübörög a pilótakeringő, a Williams egyik vezető mérnöke megsúgta, hogy Alex Zanardi és Ralf Schumacher maradnak a csapatnál a következő szezonnál, a Saubert elhagyó Jean Alesi csatlakozása a Prosthoz a héten véglegesülhet, Alex Wurz pedig 99 %-ban biztos, hogy harmadik szezonban is folytatja a Benettonnál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: