DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: A pole-sorozat vége

Bemutatkozik Yas Marina, Otmar Szafnauer csatlakozik a Force Indiához, Vettel elmondja, miért a Jégember a legjobb csapattárs. Válogatás október 15. Formula-1-es híreiből.

2023: FIA-vizsgálat Hamilton katari „sétája” miatt! Austinban ismét felelnie kell a hétszeres F1-es bajnoknak katari tetteiért: de jogos-e azért extrán felelősségre vonni valakit, mert sokak példaképe? A vasárnap megjelent közlemény így szól: „Az FIA felülvizsgálja az esetet, mely során Lewis Hamilton a Katari Nagydíjon keresztezte a pályát. Az FIA tudomásul veszi, hogy Lewis a sportfelügyelői meghallgatáson megbánást tanúsított, és elismerte, hogy tette súlyos biztonsági kihágás volt. Azonban, tekintettel példakép státuszára, az FIA-t aggodalommal tölti el az, hogy tettei milyen benyomást tesznek a fiatal versenyzőkre.”

022: A McLaren első embere, Zak Brown leszögezte: a wokingiak időt fognak hagyni Oscar Piastrinak arra, hogy felvegye az F1 ritmusát, hiszen szem előtt kell tartani, hogy egy évet kihagyott az F2 és az F1 között. Közben az ifjú tehetség miatt elküldött Daniel Ricciardo megdicsérte az őt földbe döngölő csapattársat, Lando Norrist: "A gyerek jó."

2021: Az olasz La Gazzetta dello Sport a korábbi Formula-1-es pilótát, a többszörös futamgyőztes Rene Arnoux-t kérdezte meg az idei világbajnoki küzdelemről, Max Verstappen és Lewis Hamilton csatájáról. „Lewis és Max is tudja, hogy folyamatosan a másik elé kell tenniük magukat már a rajttól kezdve. És utálják egymást. Kompetitív utálat ez a pályán, a pályán kívül szerinten nem. Egyszerűen arról van szó, hogy ez a világbajnoki cím túl fontos mindkettejük számára” – mondta.

2020: Azon gondolkodik a Red Bull, talán úgy járnának a legjobban, ha saját maguk gyártanák 2022-től az erőforrásukat, miután motorpartnerük, a Honda kivonul a Formula-1-ből.

2019: Rendszerhiba miatt lendült egy körrel hamarabb a kockás zászló a Japán Nagydíjon. Pontosabban nem is lendült, hiszen a led paneleken villant fel az 53. helyett az 52. körben a verseny végét jelző grafika.

2018: Max Verstappennek nem igazán tetszik a Formula-1 új ötlete a kvalifikációval kapcsolatban. A sport vezetősége szeretne egy Q4-et is, a menetrendet pedig úgy formálná ennek megfelelően, hogy minden szakaszban csak négy pilóta esne ki. Verstappen szerint ezzel csak egy újabb szabadedzést, nem időmérőt fogunk kapni, ha valóban bevezetik.

2017: „Nem politizál” – ez teszi a legjobb csapattárssá Kimi Raikkönent Sebastian Vettel szerint. Kettejük között nincsenek piszkos játszmák.

2015: Távozik a McLarentől Kevin Magnussen, aki idén egyébként is már csak tartalékos volt. Helyét Stoffel Vandoorne veszi át.



2014: Sokkolja a Marussiát, hogy sokan őket és Jules Bianchit hibáztatják a Japán Nagydíjon történt súlyos balesetért. Bianchi állítólag nem lassított a dupla sárga zászló alatt, a csapat pedig még sürgette is őt; ők mindkettőt tagadják. A francia pilóta továbbra is kritikus állapotban fekszik a kórházban.

2013: Lewis Hamilton szerint ennyi volt a Mercedesnek a Red Bull-lal folytatott csatában. A rosszul alakuló Japán Nagydíj után a brit úgy gondolja, csapata idén már nyerni sem fog, mert az energiaitalosok túlságosan elhúztak tőlük.

2012: Luca di Montezemolo igyekszik elhessegetni azokat a pletykákat, miszerint Sebastian Vettelt szeretnék Fernando Alonso csapattársaként a Ferrarinál 2014-től. Az olasz szerint Felipe Massa sokkal jobban passzol a spanyolhoz.

2011: Megszakad a Red Bull elképesztő pole-sorozata, ami a tavalyi Abu Dhabi Nagydíj óta tart. Lewis Hamilton zár ugyanis az első helyen a Koreai Nagydíj időmérőjén, legyőzve Sebastian Vettelt. A britnek a 2010-es Kanadai Nagydíj óta ez az első pole-pozíciója. Vettelt a kvalifikáció után még vizsgálják is pályalevágásért, de végül megússza.

2010: „Butaság” lenne leírni a McLaren pilótáit. Ugyan mind Jenson Button, mind Lewis Hamilton lemaradása jelentős az egyéni pontversenyben, a csapatfőnök Martin Whitmarsh szerint mindkettejüknek van még esélye a világbajnoki címre.

2009: Új ember csatlakozik a Force Indiához, ráadásul vezető beosztásban. Otmar Szafnauer. A szakember műveleti igazgató lesz, Simon Roberts helyét veszi át a pozícióban.

2008: Abu Dhabi lerántja a leplet új pályájáról. A Yas Marina Circuit a következő szezonban ad otthont első Formula-1-es versenyének.

2007: Lewis Hamilton úgy érzi, tanult a Kínai Nagydíjon történtekből, amikor stratégiai hiba miatt elvesztette a győzelmet. Sir Jackie Stewart közben azt tanácsolja a fiatal pilótának, hogy lásson tovább az orránál. Ne csak a soron következő Brazil Nagydíjat akarja megnyerni, hanem a világbajnoki címet is.

2005: A friss világbajnok, Fernando Alonso a Kínai Nagydíj időmérőjén is dominál, az ő vezetésével kisajátítja a Renault az első sort. Alonso egyszerűen a „tökéletes” jelzővel illeti a kört.

2004: Juan Pablo Montoya meglepődik, hogy az FIA-nál kell vendégeskednie, miután elmulasztotta kötelességei teljesítését. Egy közlekedésbiztonsági kampány megnyitóján kellett volna jelen lennie Costa Ricán, de sehol sem volt aznap. A kolumbiai állítása szerint beteg lett, ezért a hiányzás.

2003: Módosításokat jelent be a következő szezonnal kapcsolatban az FIA. 2004-től visszatér a versenynaptárba Kanada, és bevezetik az egynapos időmérőt, vagyis péntek-szombat helyett csak szombaton rendezik majd.

2002: Harcba száll a BBC a Formula-1 közvetítési jogaiért Nagy-Britanniában. A csatorna hat éve vesztette el ezt a kiváltságot az ITV-vel szemben, most próbálják túllicitálni őket.

2001: Oliver Panis munkát cserél a versenymérnökével. Persze nem éles bevetésen, legalábbis nem Formula-1-es futamon; a pilóta és David Lloyd a Formula Ford fesztiválon, Brands Hatch-ben próbálják ki egymás szerepkörét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: