DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Massa újra a dobogón

A brazil pilóta két év elteltével állhat fel újra a pódiumra, Hülkenberg reménykedik a jövőjével kapcsolatban, Coulthard pedig nem szeretne visszavonulni. Ezek voltak október 11-e hírei.

2023: Elég egyértelmű véleményt fogalmazott meg Dr. Helmut Marko: szerinte Sergio Pereznek csapatváltásra lenne szüksége ahhoz, hogy visszanyerje a formáját. „Ebből a szempontból Berger álláspontja a helyes. Pereznek klíma- és csapatváltozásra van szüksége. Most majd meglátjuk a következő két futamot Austinban és Mexikóban, de a csapat és ő is tisztában van vele, hogy krízishelyzetben van” – fogalmazott.

2022: Charles Leclerc úgy érzi, jogos volt a versenyfelügyelők által kiosztott öt másodperces büntetés, amelyet azért kapott, mert az utolsó kanyart átvágva védekezett Sergio Perez ellen az esős Japán Nagydíjon.

2021: Christian Horner Red Bull-főnök meglepettségének adott hangot azzal kapcsolatban, mennyit lépett előre a Mercedes az utóbbi nagydíjakon az egyenesbeli végsebesség tekintetében.

2020: Reménykedik a jövőjét illetően Nico Hülkenberg. A német pilóta a Racing Point csapatánál lett a kanadai Lance Stroll helyettese az Eifel Nagydíjon, viszont mint az kiderült, a Red Bullnál is képbe került egy esetleges beugrás kapcsán.

hulkenberg-2020-dppi



2019: Mivel a tájfun miatt akár az is benne volt a pakliban, hogy a vasárnapra halasztott kvalifikáció is elmarad a Japán Nagydíjon, így ez ráébresztette Lewis Hamiltont arra, mit kellene tennie a Formula-1-nek ahhoz, hogy a szabadedzéseket a csapatok hasznosabban töltsék. Úgy véli, több gumiszettet kellene adni a csapatoknak, hogy a pilóták tovább körözhessenek.

2018: Bár szó volt róla, mégsem módosítanak a pontrendszeren a jövőben. Az eredeti elképzelés szerint 2019-ben az első 15 vagy 20 helyezett kapott volna pontot, ám erre csapatok nem bólintottak rá egyhangúlag, így ezt nem vezetik be a következő szezonra.

2017: Paul di Resta és Robert Kubica is esélyesek arra, hogy 2018-ban a Williams pilótái legyenek, ezért a teljesítményüket egy közös teszten, a Hungaroringen vetik össze október közepén. Miután Kubica nem ismeri annyira jól a Williamst, így a lengyel Silverstone-ban egy bemelegítő teszten vehet részt.

2016: Eric Boullier egyáltalán nem elégedett a McLaren teljesítményével, ugyanis a csapat igen szerényen teljesített Japánban. A pilóták a pontszerző helyek közelébe se kerültek a futamon, a Suzukában megszerzett 16. és 18. pozíciók után a csapatfőnök és a pilótái is nagyon csalódottak voltak.

2015: Bernie Ecclestone az Orosz Nagydíjon megerősítette a híreket, miszerint a 2019-es év végéig a Pirelli marad a Formula-1 hivatalos gumiszállítója, miután megnyerte az erre kiírt tendert. Korábban a az olasz gyártó mellett a Michelin szállt harcba azért, hogy 2017-től abroncsokat szállítson az F1 mezőnyének.

2014: A Nemzetközi Automobil Szövetség már az austini Amerikai Nagydíjon szeretné tesztelni azt a sebességlimitáló rendszert, melyet péntek este már ismertetett a nemzetközi média képviselői előtt. A technika lényege, hogy baleset, vagy veszély esetén a csapatok értesítik pilótáikat, majd életbe lép az automatikus sebességkorlátozás, abban a szektorban, ahol a sárga zászló érvényben van.

2013: Megszületett Christian Horner első gyermeke. A Red Bull csapatfőnöke a Japán Nagydíj után hétfő reggel indul vissza Európába, ám párja, Beverly már nem egyedül várja őt haza. Horner párja kedden adott életet egy kislánynak, aki teljesen egészségesen jött világra.

2012: Felipe Massa két év után ünnepelhetett újra dobogós helyezést Japánban, azt pedig még mindig nem tudni megőrizheti-e a helyét a Ferrarinál. A címvédő Sebastian Vettel nem érti, hová tűnt a régi Massa. A német úgy látja, ha a brazil versenyző világbajnok lenne, teljesen mást gondolnának róla az emberek.

massa-2012

2011: Jenson Button és Lewis Hamilton valószínűleg a kalocsai motívumokkal díszített overállban fog indulni a szezonzáró Brazil Nagydíjon. A McLaren pilótái korábban a Hungaroringen viseltek ilyet, a Hugo Boss és McLaren Mercedes közös játéka miatt, az év utolsó futama előtt pedig a legtöbb szavazatot kapó ruházat kerül majd kiválasztásra.

2010: Várhatóan október 12-én derül majd ki, hogy meglehet-e rendezni a Koreai Nagydíjat. A jeongami pálya építése körül ugyanis komoly gondok adódtak. A tervek szerint október 24-én lenne a futam, ám a rossz időjárási körülmények miatt hónapokat csúszott az építkezés.

2009: Nem indulhat a Brazil Nagydíjon Timo Glock. A Toyota német versenyzője a Japán Nagydíj időmérő edzésén szenvedett balesetet, melynek következtében A lábszárán keletkezett egy mély seb, így nem engedték rajthoz állni Suzukában sem. Mint azóta kiderült a háta is megsérült az ütközés során.

2008: Nagyon gyengén szerepelt a Japán Nagydíj időmérő edzésén Nick Heidfeld. A BMW-Sauber német pilótája nagyon csalódott volt, már a Q1-ben búcsúzott és csak a 16. helyről vághat neki a futamnak, míg csapattársa, Robert Kubica a hatodik lett. Heidfeld a rossz gumiválasztást okolja ezért.

2007: Egy különmegbízottat állít a McLaren mellé az FIA. Az ellenőrzésre azért van szükség, hogy kiderüljön, vajon ténylegesen azonos feltételeket kap-e a Brazil Nagydíj során Fernando Alonso és Lewis Hamilton. Alonso és a csapatfőnök Ron Dennis között nagyon megromlott a viszony, így Carlos Garcia, a Spanyol Autósport-szövetség elnöke is aggodalmát fejezte ki az eset miatt.

2006: Michael Schumacher volt a leggyorsabb a Jerezben tartott teszten, amely a hétszeres világbajnok utolsó hivatalos tesztje volt a visszavonulása előtt. A német legenda több mint egy másodperccel volt gyorsabb a másik Ferrarit vezető Luca Badoernél.

2005: Akár az is előfordulhat, hogy már a szezonzáró futamon sem vehet részt a BAR-Honda színiben Takuma Sato. A csapatnál elveszítették hitüket a japán pilótában, aki többször ütközött az idény második felében. Az már korábban eldőlt, hogy Sato távozik, viszont lehet, hogy a tervezettnél korábban megtörténik mindez.

coulthard-2004

2004: Nem szeretne még visszavonulni David Coulthard. A skót versenyző még nem tudja, hogyan alakul a jövője, ám azt leszögezte, a gyorsasága és a képességei megvannak ahhoz, hogy továbbra is folytatni tudja a pályafutását.

2003: Figyelemfelkeltő kampányba kezdett a Minardi tulajdonosa, Paul Stodart. Az ausztrál üzletember elmondta, elege lett abból,hogy egyes szponzorok kihasználják a csapatot és nem tartják be a megállapodásokat, ezért a Japán Nagydíj hétvégéjén a Stayer cég logóját a „Nem Fizet” felirattal takarták el.

2002: David Richards gyorsan reagált azokra a találgatásokra, amelyek szerint a British American Racing sztárpilótája, Jacques Villeneuve jövőre az amerikai CART sorozatban versenyezhet, miután a korábban a Miamiban rendezett utcai versenyen is megjelent. Villeneuve Craig Pollock társaságában volt, így felmerült, hogy az 1995-ös CART-bajnok esetleg a Forsythe csapathoz csatlakozna.

2001: David Coulthard és Rubens Barrichello is Jean Alesi előtt tisztelgett, a francia pilóta ugyanis visszavonul a Japán Nagydíj után. A McLaren skót versenyzője szerint mindenki szomorú a távozása miatt, mert így egy kétségtelenül egyedülálló személyiség távozik a Formula-1 mezőnyéből.

2000: Megvan a Jordan istállójának új tesztpilótája a következő szezonra, mégpedig Ricardo Zonta személyében. A csapatfőnök Eddie Jordan szerint ez egy rendkívül fontos lépés volt számukra, mert ezzel megduplázhatják az eddigi erőfeszítéseiket azért, hogy a bajnoki címért szállhassanak harcba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: