DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Sato és Schumacher vitája a vécében simult el

Szokatlan helyen simított el nézeteltérést a két F1-es, Ecclestone éremrendszert javasol, Schumacher az indianapolisi téglák miatt aggódik: ezek voltak a hírek szeptember 23-án.

2023: Domináns pole-t szerzett a Japán Nagydíjra Max Verstappen, aki hat tizedmásodperccel utasította maga mögé a McLaren párosát, Oscar Piastrit és Lando Norrist a suzukai időmérőn.

2022: A Williams hivatalos közleményben jelentette be, hogy a 2022-es szezon lesz az utolsó, melyben Nicholas Latifi a csapatnál versenyez. Az utódjáról egyelőre nincs döntés.

2021: Hivatalos bejelentést tett az F1 amerikai istállója: a következő szezonban újra Mick Schumacher és Nyikita Mazepin alkotja a Haas versenyzői duóját.

2020: Az Autosport úgy tudja, a korábbi ferraris csapatvezető, Stefano Domenicali veheti át Chase Carey helyét a Formula-1 vezérigazgatójaként.

2019: Robert Kubicával tárgyal a Haas. Bár a közvélemény régóta bátorítja az amerikai istállót a pilótapárosa lecserélésére, a Haas Kubicát nem állandó versenyzőként, hanem fejlesztő- és tesztpilótaként alkalmazná. 

kubica-portre-20191



2018: Legalább két csapat hiányzik a Formula-1-ből, ezért nagyon nehéz bekerülni tehetséges fiatalként – vélekedik George Russell, a Formula-2 éllovasa. A jelenlegi állás szerint a brit ifjonc nem lesz a 2019-es mezőnyben, mivel pártfogója, a Mercedes nem talál neki helyet.

2017: Három jelölt szerepel a Williams listáján. A biztos helyű Lance Stroll csapattársa Felipe Massa, Robert Kubica vagy Paul di Resta lehet a sajtó szerint.

2016: A Honda bővítette Milton Keynes-i bázisát: nagyobb gyárat építettek fel, hogy bármikor képesek legyenek ellátni egy második csapatot motorjukkal.

2015: A McLaren-Honda még a téli tesztelés időszakában jár, a teljesítményt és megbízhatóságot keresi, jelentette ki Fernando Alonso, hozzátéve: ez nem rendkívüli egy ilyen fiatal projekt esetében.

2014: Nem túl bölcs ötlet a 2015-ös rádiózási szabályozás, vélekedtek a csapatvezetők, Toto Wolff (Mercedes) és Christian Horner (Red Bull) a Szingapúri Nagydíj után. Nico Rosberg kormánya a rajtrácson mondott csődöt, Daniel Ricciardónak pedig akkumulátor-problémája volt. A csapatok rádión segítettek a pilótáknak, amit a tervezett korlátozás ellehetetlenítene, a versenyzőknek maguknak kellene megoldaniuk az ilyen jellegű problémákat. 

2013: Az FIA nem ajánlja a versenyzőknek, hogy egy másik autóra kapaszkodva taxizzanak a felvezető körön. Előzményként Szingapúrban Fernando Alonso adott fuvart Mark Webbernek.

2012: Sebastian Vettel szezonja csupán második győzelmét szerezte a Szingapúri Nagydíjon, a vezetést Lewis Hamilton McLarenjének váltóhibája után örökölte meg. A Red Bull-pilóta még a leintéskor sem lehetett biztos az eredményben: a stewardok biztonsági autó mögötti szeszélyes vezetését vizsgálták, de végül nem osztottak ki büntetést.

2011: A McLaren duóját, Lewis Hamiltont és Jenson Buttont nem foglalkoztatja, végül melyikük lesz második a világbajnokságban Sebastian Vettel mögött, aki akár Szingapúrban bebiztosíthatja vb-címét. „A második hely nem igazán cél, ha előtte már bajnokságokat nyertél” – vélekedett Button.

2010: A Formula-1 irányítója, Bernie Ecclestone szerint az új, első 10 helyezettet jutalmazó, győztesnek 10 helyett 25 pontot osztó pontrendszer nem hozott érdemi változást, ezért előhalászta korábbi ötletét, az éremrendszert: ebben a szisztémában egyszerűen a legtöbb győzelmet szerző versenyző lenne világbajnok. Lewis Hamilton és Christian Horner rögtön tiltakozott a javaslat ellen.

2009: Bob Bell lesz a Renault csapatfőnöke a szezon hátralevő részére az eltiltott Flavio Briatore helyén. A francia gyár folytatja a vezeklést az ütközésbotrányért: visszavonták a két Nelson Piquet ellen indított jogi ügyet, ugyanakkor kijelentették, nem fognak kiszállni a sportból az eset miatt.

2008: Az FIA visszautasította a McLaren fellebbezését Lewis Hamilton spái büntetésének ügyében, a harmadik helyre hátrasorolt brit nem kaphatja vissza győzelmét. A magyarázat teoretikus: a 25 másodperces büntetést utólag, de a verseny közbeni bokszutca-áthajtás megfelelőjeként osztották ki, márpedig egy bokszutca-áthajtást nem lehet visszamenőleg semlegesíteni.

2005: Nincs harag a Spában ütköző Takuma Sato és Michael Schumacher között: a BAR japánja elmondta, hogy a mellékhelyiségben futottak össze, és ott simították el nézeteltérésüket.

2004: Három csapat, a Jaguar, a Jordan és a Minardi folytatása is bizonytalan. Ha kihullanának, Bernie Ecclestone háromautós istállókkal tartaná a létszámot 20 fő felett. Erre a Concorde egyezmény alapján jogában lenne kötelezni a csapatokat, az egyik bizonytalan kérdés az, hogy a harmadik autók szerezhetnének-e pontot – Ecclestone azért kampányol, hogy igen.

2003: Tesztpilótát cserél a Renault: a harmadik versenyző szerepét – aki szabadedzéseken is részt vesz az év során – Franck Montagny veszi át Allan McNishtől. A Toyotától egyetlen versenyszezon után elküldött skótnak a franciáknál sem volt sokáig maradása.

2002: Felipe Massa a Japán Nagydíjon újra visszaül a Sauberbe. A trükkös istálló az USA-ban azért cserélte le a brazilt Heinz-Harald Frentzenre, hogy elkerülje a Monzában kiosztott 10 rajthelyes büntetést.

2000: Az első indianapolisi USA Nagydíj pole-pozícióját megszerző Michael Schumacher érdekes aggályt vetett fel: a célvonalnál található téglasor – a pálya múltjának mementója – hátrányt jelent neki, mivel elég közel esik az első rajtkockához ahhoz, hogy a gyorsuló autó kerekei kipörögjenek rajta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: