DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
Retro

F1-Archív: Raikkönen nem a megfelelő ember a Ferrarinak

Ez volt Niki Lauda véleménye a Jégember átigazolásakor, de szeptember 19-én olvashattunk Verstappentől bocsánatot nem kérő Vettelről és Montoya elleni vb-finálét váró Schumacherről is.

2023: A McLaren bejelenti, hogy 2026 végéig meghosszabbította Oscar Piastri szerződését. Az újonc ausztrál eleve több évre szóló kontraktust írt alá korábban, de alig fél év elég volt a csapat meggyőzéséhez arról, hogy érdemes hosszabb távon számolni vele. Ezzel Piastrinak egy évvel tovább tart a kontraktusa, mint csapattársának, Lando Norrisnak.

2022: Megszüntetheti akadémiáját az Alpine: a franciák vezérigazgatója, Laurent Rossi elismerte, hogy az igen kényes Piastri-ügy kapcsán a menedzsment mérlegeli annak lehetőségét, hogy a csapat megszüntesse versenyzői akadémiáját.

2021: Toto Wolff szerint az F1 nem engedheti meg magának, hogy szabadon kísérletezgessen a versenyhétvégék formátumával különböző „zavaros ötletek” mentén. Minderről a második sprintkvalifikáció vegyes megítélése kapcsán beszélt a Mercedes csapatvezetője.

2020: Pierre Gasly szerint nem feltétlenül hátrány, ha hosszabb távon is az AlphaTaurinál marad, a monzai futamot megnyerő francia elmondása szerint ugyanis a csapat célja, hogy akár a Red Bull-lal is felvegye a versenyt.

2019: A Haas bejelenti, hogy a következő idényben is változatlan felállással, azaz a Romain Grosjean, Kevin Magnussen párossal állnak rajthoz. Az ülésre szintén esélyesnek tartott Nico Hülkenberg szerint ezzel az F1-ben maradásának esélye már nem az ő kezében van.

2018: Lewis Hamilton arra ösztönzi a Mercedest, hogy gyorsítsák fel a 2019-re szánt fejlesztéseket, s már idén vessék be őket, hogy versenyhétvégén is érezhesse őket az autón.

archiv-2-szingapur-2017-dppi



2017: Max Verstappen elárulta: Sebastian Vettel nem kért tőle bocsánatot a szingapúri rajtbaleset után, amellyel a holland Red Bull-os, a német ferraris és utóbbi csapattársa, Kimi Raikkönen is kiesett – pedig Jacques Villeneuve szerint is a négyszeres világbajnok volt a hibás.

2016: Az F1 kereskedelmi jogait megvásárló Liberty Media vezetője, Chase Carey állítja: nem azért szálltak be a száguldó cirkuszba, hogy gyorsan profitot termeljenek és túladjanak a terméken, hanem már most a száguldó cirkusz jövőjén dolgoznak.

2015: Nem kis meglepetésre Vettel szerezte meg a pole-t Szingapúrban a Ferrarival, megelőzve a Red Bull-os Daniel Ricciardót, valamint csapattársaikat, Kimi Raikkönent és Danyiil Kvjatot. A Mercedesek csak a harmadik sorban, és nem is találják a magyarázatot a gyenge tempójukra.

archiv-3-abudhabi-2014

2014: Bernie Ecclestone szerint elképzelhető, hogy a következő szezonra kukázzák a duplapontos évadzáró koncepcióját. Az F1 első embere ezzel egyidejűleg a csapatonkénti harmadik autó indításának bevezetését szorgalmazza.

2013: Kimi Raikkönen nem kertelt: a pénz volt az egyik kulcstényező abban, hogy a Lotust elhagyva a következő szezonban csatlakozik korábbi csapatához, a Ferrarihoz Fernando Alonso mellé.

2011: Ecclestone elárulta: a Bahreini Nagydíj szervezői annak ellenére is kifizették a versenyrendezésért a jogdíjat, hogy a futamot a helyi forrongások miatt törölni kellett néhány héttel az évadkezdet előtt.

archiv-5-piquet-2009-dppi

2009: Carlos Gracia, a spanyol motorsportszövetség elnöke kritizálja az FIA-t azért, mert védettséget biztosítottak Nelson Piquet Jr. számára az egy évvel korábbi Szingapúri Nagydíjhoz kapcsoló Renault-botrány kivizsgálása során.

2008: Az első éjszakai versenyére készül a Formula-1 Szingapúrban, a vb-éllovas Hamilton szerint azonban nem fognak problémát jelenti a mezőny számára a villanyfényes körülmények.

2007: Ron Dennis McLaren-csapatfőnök nem bánta meg, hogy egyenlő bánásmódot biztosított pilótái, a kétszeres vb-első Alonso és az újonc Hamilton számára – annak ellenére, hogy ez többször is komoly fejfájást okozott neki a szezonban.

archiv-1-raikkonen-2007-dppi

2006: A korábbi háromszoros világbajnok Niki Lauda arra figyelmeztet, hogy a következő években széteshet a Ferrari Michael Schumacher visszavonulása után, s az osztrák kétli, hogy a hétszeres világbajnok német helyére igazolt Raikkönen lenne a megfelelő ember a maranellói gárda újraépítésére.

2005: Alonso támadó felfogású versenyzést ígér a soron következő Brazil Nagydíjon annak ellenére is, hogy egy óvatosabb futammal is bebiztosíthatná már Interlagosban, két futammal a vége előtt a vb-címet.

2003: Michael Schumacher arra számít, hogy közte és Juan Pablo Montoya között fog eldőlni a világbajnoki elsőség sorsa, méghozzá az utolsó versenyen. Kettejük között két futammal a vége előtt három pont a differencia, de Raikkönen lemaradása is csupán hét egység a hatodik címére pályázó ferraris mögött.

archiv-4-schumacher-montoya-dppi

2002: Az Autosport információi szerint az Arrows jó eséllyel kihagyja a szezon hátralévő két fordulóját is. A pénzügyi nehézségekkel küzdő, de állítólag új befektetőkkel egyeztető csapat már a Magyar Nagydíj óta nem áll rajthoz az F1-es futamokon.

2001: Ron Dennis ígéri: Raikkönen egyenlő bánásmódban fog részesülni a következő évben és nem lesz második számú pilóta David Coulthard mögött, amikor a fiatal finn átveszi honfitársa, a távozó kétszeres világbajnok Mika Hakkinen helyét a McLarennél.

2000: A McLaren partnerének, a Mercedesnek az egyik vezetője úgy vélekedik, hogy a wokingi alakulat mostantól teljes mértékben Hakkinen vb-hadjárata mögé áll be, miután a csapattárs Coulthardnak már csak minimális esélye van az összetett elsőségre a ferraris Schumacher ellen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: