DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
Retro

F1-Archív: Schumacher 50. ferraris győzelme

Schumacher a Ferrari közönsége előtt jubilál, az F1 felfedi a 2021-es látványterveket, Raikkönen a Renault-val tárgyal, a McLaren megkapja büntetését a kémkedésért - szeptmber 14-i F1-es hírek a múltból.

2023: Nincs változás: Valtteri Bottas mellett Guanyu Zhou szerződése is hivatalossá vált a következő szezonra – ezt jelentette be csütörtökön az Alfa Romeo F1 Team Stake. Közben Lewis Hamilton a Red Bullt támadja dr. Helmut Marko szavai miatt, aki dél-amerikainak nevezte Sergio Perezt, és ezzel indokolta dekoncentrált időszakát: Hamilton szerint a Red Bullnak fel kellene lépnie Markóval szemben.

2022: Vettel is Alpine-t tesztelhet a Hungaroringen? Sajtóhírek szerint a visszavonulását bejelentő négyszeres F1-es világbajnok is autóba ülhet a következő hetekben a mogyoródi pályán Nyck de Vries, Jack Doohan és Mick Schumacher mellett. Állítólag a teszt után dönthetnek Enstone-ban arról, hogy ki lesz 2023-ban Esteban Ocon csapattársa.

2021: Ross Brawn, az F1 sportigazgatója megerősítette: valóban tervezik, hogy a 2022-es idénytől kezdődően minden csapat számára kötelezővé teszik, hogy meghatározott számú első szabadedzésen újoncokat ültessenek az autójukba.

2020: A több versenymegszakítással tarkított, de kettős Mercedes-győzelmet hozó Toszkán Nagydíj utóélete zajlik. Furcsának tűnhet, hogy a Red Bull például a dobogós Alex Albont kritizálja, mert "túl kedves", illetve az is érdekességként hathat, hogy az FIA szerint Lewis Hamilton szabályt sértett a pólójával - a rendőri brutalitásokra hívta fel a figyelmet, de a szövetség szerint ezzel megsértette a sport alapelveit.

2019: Toto Wolff szerint az aktuális nehézségei ellenére nem szabad leírni Sebastian Vettelt, akinek voltak jobb napjai is, de egy négyszeres világbajnokról van szó, aki képes felállni.

2018: Felfedte a 2021-es autók látványterveit az F1. A sorozat vezetői hosszú ideje dolgoznak az újgenerációs konstrukciók szabályain, elképzeléseikről most először hoztak nyilvánosságra néhány képet.

 2021-concept-top3



2017: Hároméves szerződést kötött a Toro Rosso és a Honda. A Red Bull fiókcsapata a Renault erőforrásait váltja le a japánok motorjaira.

2016: Claire Williams szerint az élcsapatokon múlhat, melyik istálló szerzi meg a nagyok mögötti első helyezést a tabellán. A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull helye garantált az élen, mögöttük azonban ádáz küzdelmet vív a Williams és a Force India a negyedik pozícióért, és minden egyes lepattanó értékes számukra.

2015: Visszatérne érinthetetlen formájához a Mercedes. A csapat egy év után az Olasz Nagydíjon küzdött először jelentősebb technikai problémával, amikor Nico Rosberg autójába szivárgás miatt egy régebbi motort kellett beszerelni, ami a futamon megadta magát. Ezt a csorbát akarják kijavítani a soron következő versenyeken.

rosberg-2015-action1

2014: Nico Rosberg szerint Lewis Hamilton nagy előnye a tapasztalata, de ezt nem használja kifogásként a világbajnoki címért zajló küzdelemben. A hibrid motorok idei bevezetésével a Mercedesnek nincs ellenfele a mezőnyben, így a német márka két pilótája között dől el a vb-cím sorsa.

2013: A Ferraritól igazolt aerodinamikai szakembert a Lotus. A brit istálló Nicholas Hennel megszerzésével reagált arra, hogy a Ferrari a közelmúltban James Allisont, Kimi Raikkönent és Dirk de Beert is átcsábította Maranellóba. 

2012: Műszaki hibát szenvedett el a Pirelli gumitesztelésre használt autója. A gumigyártó Barcelonában tesztelte új fejlesztését, amikor az autóban használt 2010-es Renault-motor meghibásodott.

2010: Az Autosport értesülései szerint Kimi Raikkönen a visszatérésén dolgozik, és már fel is vette a kapcsolatot a Renault-val. Az istálló vezetője, Eric Boullier megerősítette a hírt.

 2010-raikkonen

2009: A Red Bull tulajdonosa szerint elúsztak a csapat idei bajnoki esélyei. Dietrich Mateschitz úgy látja, erről elsősorban a Renault erőforrása tehet, ami egyszerűen túl gyenge a riválisokéhoz képest.

2008: Sebastian Vettel történelmi győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon. A Toro Rosso 21 éves német pilótája az esőkáoszban lavírozva szerezte meg saját és csapata első F1-es diadalát, így a sorozat legfiatalabb futamgyőztesévé vált.

2007: A kémbotrány miatt kis híján két évre kitiltották az F1-ből a McLaren istállóját. A Ferraritól ipari titkokat megszerző csapatot végül Bernie Ecclestone közbenjárásával „csak” százmillió dolláros büntetéssel sújtották, valamint elvették a konstruktőri bajnokságban megszerzett pontjaikat.

2006: Valentino Rossi sajnálja, hogy Michael Schumacher év végén visszavonul az F1-ből. A motoros világbajnok szerint nemcsak a Formula-1-nek, hanem az egész sportvilágnak veszteség lesz a hétszeres világbajnok távozása.

2005: A világbajnoki éllovas Fernando Alonso teljesítette a leggyorsabb kört a Silverstone-ban rendezett teszt második napján. A Renault pilótája a második legszorgalmasabb versenyzőként 111 kört teljesített, legjobb ideje 1:17,615 volt.

 2005-alonso

2004: A pletykák szerint az F3000-ből ismert Christian Horner a Jordan felvásárlásával robbanna be a Formula-1-be. A csapatfőnök elismerte, hogy tárgyal az istállóval, de kevés esélyt lát a megegyezésre.

2003: Michael Schumacher megszerezte ötvenedik futamgyőzelmét a Ferrarival. A Scuderia német világbajnoka stílszerűen a csapat otthonában, az Olasz Nagydíjon jubilált. A pilóta két futammal a vége előtt hárompontos előnyt élvez az őt üldöző Juan Pablo Montoyával szemben.

2003-schumacher

2002: Juan Pablo Montoya körrekorddal szerezte meg az Olasz Nagydíj pole-pozícióját. A Williams-BMW kolumbiai pilótája 1:20,264-es körrel, rekordot jelentő 259,8 km/órás átlagsebességgel teljesítette a monzai kört, ezzel megdöntötte Keke Rosberg 1985-ös csúcsát. A csapat ráadásul arról számolt be, hogy most először sikerült átlépniük a 19 ezres percenkénti fordulatszámot a V10-es motorral.

2001: A következő szezonban a 21 éves Kimi Raikkönen váltja Mika Hakkinent a McLarennél, miután a kétszeres világbajnok bejelentette „szabadságra vonulását”. Bár kihangsúlyozta, hogy nem visszavonulásról van szó, közel húsz év távlatából kijelenthetjük, hogy az lett belőle.

2000: Összesen 150 ezer dollárt gyűjtött össze az F1 mezőnye a Monzában elhunyt pályabíró családjának megsegítésére. Paolo Ghislimberti a szeptember 10-én rendezett Olasz Nagydíj első körében történt tömegbalesetben szenvedett halálos sérüléseket, amit követően Bernie Ecclestone kezdett adománygyűjtésbe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: