DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Michael Schumacher visszavonul

Helyét Kimi Raikkönen veszi át a Ferrarinál. Ugyancsak szeptember 10-én közölte távozását Felipe Massa az olasz csapattól, Verstappen először tesztelt F1-est, a Red Bull megvette a Minardit, Maldonado magabiztosan nyilatkozott jövőjéről a Renault-nál, Alonso pedig arról beszélt, csak az egyéni vb-cím érdekli.

2023: 50 kilóval könnyebb F1-es autókat akar az FIA: a Szövetség együléses részlegének vezetője, Nikolas Tombazis szerint a cél, hogy jelentős diétára fogják az F1-es gépeket 2026-tól. „A kerekek méreteivel, amelyek szűkebbek lesznek, plusz a hátsó szárnnyal és összességében az autóval az a célunk, hogy nagyjából 50 kilogrammal tegyük könnyebbé az autókat. Úgyhogy kisebb együléses versenyautókat láthatunk majd: rövidebbek és szűkebbek. De olyan megoldásokról beszélünk, amelyekről még egyeztetnünk kell. Azzal, hogy diétára fogjuk az autókat, némileg a kanyarsebességet is csökkenteni tudjuk: ha könnyebbek lesznek, az egyenesben gyorsulni fognak, de kisebb leszorítóerőt fognak termelni. Úgyhogy növelnünk kell az energia-visszanyerést, hogy megfelelő teljesítményt kapjunk egy körön” – magyarázta a szakember.

2022: Charles Leclerc szerezte meg a pole-t a Ferrari hazai versenyére, Monzában, Max Verstappen pedig hiába végzett másodikként az időmérőn, motorcserés büntetése révén csak a hetedik helyről startolhat majd.

2021: Valtteri Bottas nyerte az Olasz Nagydíj pénteki időmérőjét, így ő indul majd az élről a szombati sprinten, ám bárhogyan is szerepel ott, vasárnap a mezőny végéről fog startolni motorcsere miatt. A vb-esélyesek közül Lewis Hamilton a második, Max Verstappen a harmadik lett, megelőzve a McLaren párosát.

2020: Hivatalos: Sebastian Vettel az Aston Martinnál folytatja. A négyszeres világbajnok és a Ferrari még a szezon elején jelentették be, hogy hat együtt töltött idény után különválnak útjaik, a német jövője azóta lógott a levegőben. Vettel Sergio Perezt váltja Lawrence Stroll csapatában, és vele együtt mindenki bizakodóan tekint az együttműködés elé, aranykorszakot várva.

2019: Imola és Mugello is F1-es versenyrendezést célzott meg. A két pálya szervezői Monza új, többéves megállapodásán felbátorodva bevonnák magukat a száguldó cirkusz vérkeringésébe.

mugellobirdexe



2018: Zak Brown a szezon végéig semmilyen előrelépésre nem számít az általa irányított csapattól. A McLaren május óta egyszer sem rajtolt a top tízből, valamint pontot is mindössze három alkalommal szerzett a legutóbbi kilenc versenyen, és ez a vezérigazgató szerint nem is nagyon fog változni, hiszen "borzasztóan rossz" az autó.

2017: Komoly bővülésre készül a Sauber: a csapat közel 100 fővel növelné munkaerejét, úgy, hogy csupán 320 dolgozója van.

2016: Elsősorban a Red Bullnak tulajdonítható, hogyan fognak kinézni a 2017-es autók. Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója elmondta: eleinte aggódott, hogy túlságosan retró jelleget ölt a megújult karosszéria, a Red Bull azonban igazán látványos formatervet készített a reformcsomaghoz.

2015: Pastor Maldonado üdvözölné, ha a Renault csapata, a Lotus felvásárlásával térne vissza a Formula-1-be. A venezuelai magabiztos, hogy a pilótafelállásban maradhat.

2014: „Rendkívül koncentrált és precíz volt, gyorsan tanult, anélkül, hogy túl sok kérdést kellett volna feltenni. Első napjához képest nagyon meggyőző volt” – mondta Max Verstappen első F1-es tesztjéről Xevi Pujolar, leendő versenymérnöke. A 2015-ös szezonra Toro Rossóhoz leszerződtetett 16 éves holland a csapat 2012-es versenygépét vezette az olasz Adria Racewayn, hogy begyűjtse a szuperlicenszhez szükséges kilométereket.

2013: Véget vetett a pletykáknak Felipe Massa, aki a közösségi médiában posztolta: a következő szezontól nem lesz a Ferrari versenyzője. A brazil nyolc évet töltött a csapatnál, ezalatt 11 futamgyőzelmet és egy bajnoki második helyet (2008) gyűjtött.

2012: Lewis Hamilton monzai győzelme után a McLaren-csapatfőnök Martin Whitmarshnak az a megérzése, hogy a pilóta belátja: ebben a nyertes csapatban van a helye, így végül hosszabbítani fog a következő szezonra.

2011: Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke támogatja a hibrid motorokat, de elhatárolódik attól, hogy a Formula-1 a jövőben teljesen elektromossá váljon. Az elnök azt is kijelentette, a csapatnak nincs szüksége Adrian Newey-ra, hogy győzzön, hiszen műszaki gárdájuk remek, és a világ legjobb versenyzője, Fernando Alonso is őket erősíti. Ugyanezen a napon Newey autójával Sebastian Vettel fölényes pole-pozíciót szerzett az Olasz Nagydíjon, míg a világ legjobb versenyzője negyedik lett.

2010: Az F1 egyik aktuális kérdése arról szól, legálissá tegyék-e újra a csapatutasításokat. Michael Schumacher felajánlkozott, hogy független szakértőként segíti az illetékes munkacsoportot, Frank Williams pedig arról beszélt, ő támogatja a csapatutasítás legalizálását.

2009: Öt évre csatlakozott a Ferrarihoz a spanyol bankcsoport, a Santander, amely elmondása szerint az istálló elsődleges szponzora lesz. Ez annak előjele, hogy Fernando Alonso valóban érkezik Maranellóba?

2008: Valóra vált a Formula-1-ben 16 éven át, 1993-ig versenyző Riccardo Patrese álma: megtapasztalhatta, mennyire gyorsak a mai Formula-1-es autók. Patrese a Honda tavalyi autóját tesztelhette Jerezben, a meghívást a csapathoz azután kapta, hogy Rubens Barrichello megdöntötte rekordját, a legtöbb nagydíjon való részvételt (256).

2007: Fernando Alonso kijelentette, célja az egyéni világbajnoki cím megnyerése a szezon végén, az nem igazán izgatja, hogy a McLaren megszerzi-e a konstruktőri trófeát.

2006: Michael Schumacher visszavonul a Formula-1-ből, a helyére pedig Kimi Raikkönen érkezik a Ferrarihoz 2007-ben. A bejelentést Schumacher Olasz Nagydíjon aratott győzelme után tette meg a csapat.

 

2005: A Red Bull megvásárolta a Minardit. Az energiaital-birodalom ezzel egy második csapatot indít a Formula-1-ben, amely a Red Bulltól függetlenül, annak versenytársaként fog működni. A csapatnévről nem történt bejelentést, „Újoncok Csapata” címmel hivatkoztak rá, ahol fiatal tehetségek kapnak majd lehetőséget.

2004: Egy napon Kimi Raikkönen lehet Michael Schumacher örököse, jelentette ki a Ferrari két vezérbikája, Ross Brawn és Jean Todt. „Gyors, természetéből fakadóan tehetséges, nem tesz vad kijelentéseket, nem próbálja nagyítani érdemeit. Ez tetszik nekem” – nyilatkozta Todt.

2003: Elkezdődött az isztambuli versenypálya építése, ahol 2005-ben az első Török Nagydíjat tartják.

2002: Az Arrowstól augusztusban távozó Heinz-Harald Frentzen is csatlakozott a csapat felszámolását és adósságuk kiegyenlítését követelők közé.

2001: Nyolc nap után kiengedték a kórházból Luciano Burtit, aki a Belga Nagydíjon, a Blanchimont kanyarban szenvedett horrorisztikus balesetet.

2000: Michael Schumacher és a Ferrari győzelmére az Olasz Nagydíjon árnyékot vetett a tragédia: egy önkéntes tűzoltó, Paolo Gislimberti a kórházban elhunyt sérülései következtében, melyeket a második sikánban szenvedett el, mikor törmelékek eltalálták.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: