2023: Miután Max Verstappen megdöntötte a zsinórban szerzett futamgyőzelmek rekordját, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko elismerte: természetesen most már céljukká vált, hogy a szezon összes versenyét megnyerjék.
2022: Kettős Ferrari-vezetéssel indult a hétvége: Charles Leclerc és Carlos Sainz hozta el az első két helyet az F1-es Olasz Nagydíj nyitóedzésén – igaz, Max Verstappent feltartották a gyorskörén. A Mercedesek is a holland előtt, erős az Alpine. Közben Leclerc szerint nem fogják kirúgni Mattia Binotto csapatfőnököt, ugyanis egység uralkodik a Ferrarinál.
2021: Még mindig bántja Mattia Binottót, a Ferrari csapatfőnökét az a negatív hangnem, amely a csapatot övezte a 2019-es motorügy miatt. Furcsállja, hogy a Mercedest és Red Bullt most nem támadják ilyen hevesen – pedig pontosan azt teszik, mint ők akkor. „Nem szeretnék belemenni a Mercedes-motor kérdésébe, inkább más jól ismert témákat érintenék: hajlékony szárnyakat, guminyomást, melyekkel kapcsolatban technikai útmutatást is kiadtak már. Az FIA direktíváira szükség volt, mert egyes csapatok másképpen értelmezték a szabályzatot. Ez nem különbözik attól, ami 2019-ben történt. Akkor mégis miért van ilyen különbség a hozzá való viszonyulásban?” – mutogatott egyrészt a kér említett csapatra, másrészt elismerte a 2019-es érdekes szabályfelfogást Binotto.
2020: Sergio Perez év végén távozik a Racing Pointtól, attól a csapattól, mellyel hét szezont töltött el – jelentette be maga a versenyző. Az már ismert, hogy Sebastian Vettel érkezik az istállóhoz, mikor a csapat Aston Martinná válik, Perez távozásával pedig biztosan Lance Stroll lesz a másik pilóta. Pereznek egyelőre nincs terve, hova tovább, de a média szerint az Alfa Romeónál és a Haasnál van elsősorban esélye.
2019: Véget ér a Rich Energy-saga a Haasnál: az amerikai istálló felbontja az energiaitalosokkal kötött szponzori szerződését, elsődleges okként az utóbbiaknál történő strukturális átalakításokat megnevezve.
2018: Az F1 tulajdonosai győzték meg a Mercedest a Német Nagydíj támogatásáról. A csapat vezetője, Toto Wolff mindig is tartózkodott attól, hogy a márka ilyen jellegű promóciós feladatokat vállaljon, de a hazai nagydíjért végül beadta a derkát.
2017: Közel negyven helyszín mutatott érdeklődést F1-es verseny rendezésére. A száguldó cirkusznak jót tett a tulajdonosváltás, a Liberty Media érkezésével ugyanis teljesen felpezsdült a sorozat. „Hét hónap alatt körülbelül negyven ország, város, önkormányzat és fejedelemség keresett meg minket futamrendezési szándékkal. Ez hihetetlenül bátorító” – nyilatkozta Sean Bratches kereskedelmi igazgató.
2016: Fernando Alonso szerint csapattársa, Stoffel Vandoorne lehet a McLaren jövőbeli sikerének egyik kulcsa. Vandoorne a GP2 tavalyi bajnokaként idén kapott ülést a wokingiaknál, Alonso pedig biztosította őt abban, hogy Jenson Buttonnal karöltve a lehető legjobb tudásuk szerint fogják őt tanítani.
2015: Pénzügyi gondoktól tart a McLaren. Eric Boullier versenyigazgatót aggasztja a csapat pályán mutatott teljesítménye, ami egy idő után a bevételeikre is hatással lesz. A wokingiak idén újították meg szerződésüket motorbeszállítójukkal, a Hondával, ám a konstruktőri kilencedik helyről egyelőre nem tudtak elmozdulni.
2014: Hazaszállítják a kórházból Michael Schumachert. A német versenyzőt tavaly decemberi síbalesete óta először egy franciaországi, majd egy svájci kórházban ápolták, kilenc hónapnyi kezelés után otthonában folytatja a felépülést.
2013: Motiválja a Red Bullt a tifosi negativitása. Sebastian Vettel a Ferrari hazájában, Monzában győzte le a maranellóiak pilótáját, Fernando Alonsót, amire a közönség félreérthetetlen fütyüléssel reagált. Az eset azonban nem törte le a Red Bull-osok győzelmi kedvét. „Senkit nem fognak megünnepelni, aki Monzában legyőzi a Ferrarit. Sebastiant ez csak tovább motiválja abban, hogy még jobbá váljon” – reagálta Christian Horner csapatfőnök.
2012: A mclarenes Lewis Hamilton nyerte az eseménydús Olasz Nagydíjat. A brit határozott fölénnyel húzta be a győzelmet, ám a dobogó második és harmadik fokán sorra váltották egymást a versenyzők. Az ezüstéremre Jenson Button, Felipe Massa és Fernando Alonso is esélyesként pályázott, ám egy okos taktikai húzásnak köszönhetően a sauberes Sergio Perez mindhárom versenyzőn felülkerekedett. A ferraris Alonso a harmadik helyen végzett, a tifosi nagy bánatára.
2011: Lewis Hamilton és Sebastian Vettel váltotta egymást az élen az Olasz Nagydíj pénteki napján. A második szabadedzésen egészen jól szerepelt Michael Schumacher is, aki három tizedes hátrányban a harmadik lett. Sokat szenvedett azonban a HRT-s Daniel Ricciardo, aki a délután nagy részét műszaki hiba miatt a garázsban töltötte.
2010: Felipe Massa túl mélyen ül az autójában, ezért nem látja rendesen a rajtrács felfestéseit. A brazil a mezőny egyik legalacsonyabb pilótája, és ebből a múltkori Belga Nagydíjon egy szabálytalansága is származott: a felvezető kör végén nem sikerült pontosan a vonalak közé parkolnia. A büntetést végül szerencsével, de megúszta, ugyanis az FIA nemes egyszerűséggel nem vette észre a kihágást.
2009: A Ferrari csapatfőnöke nem számít hazai győzelemre. 2009 eddig nem a Ferrari éve, ugyanis Kimi Raikkönen a csapat idei első győzelmét a legutóbbi versenyen, a Belga Nagydíjon szerezte meg, ebből kiindulva pedig nem is vár sokat magától a csapat. Stefano Domenicali így a riválisok hibájában, Raikkönen pedig dobogós helyezésben bízik.
2008: A rajongók részrehajlással vádolják az FIA-t. A szövetség Lewis Hamilton spában szerzett futamgyőzelmét utólag vették el azzal indokolva, hogy a brit győzelmet érő előzését szabálytalanul hajtotta végre. Hamilton Kimi Raikkönennel csatázva az utolsó kanyarkombinációt lerövidítette, majd onnan kigyorsítva a célegyenesben ismét megtámadta, a következő féktávon pedig meg is előzte a finnt. A mclarenes ezt követően megnyerte a versenyt, ám az FIA 25 másodperces büntetéssel sújtotta őt.
2007: Tarolt a McLaren Monzában. Fernando Alonso és Lewis Hamilton komoly fölénnyel dupla győzelmet aratott a Ferrari hazájában, amire a kémbotrány miatt nagy szüksége volt a csapatnak. A tifosi vigaszdíja Raikkönen harmadik helyezése lett.
2006: Raikkönen elcsente Schumacher elől a pole-t, Alonsót rajtbüntetés sújtja. Az Olasz Nagydíj szombati napján jelentős hátrányba került a második vb-címéért küzdő spanyol, akit Felipe Massa feltartásáért a tizenötödik helyre sorolták hátra. Legnagyobb riválisa, Schumacher eközben a második rajtkockából várja a futamot, miután a mclarenes finn az utolsó pillanatban elhappolta előle az első helyet.
2005: A Belga Nagydíjon Schumacher esőben bízik, amit meg is kap – pénteken. Bár világbajnoki esélyei már korábban szertefoszlottak, a belgiumi futamgyőzelmet még a gyengélkedő Ferrarival sem engedte el a német. A versenyhétvége pénteki napján úgy fogalmazott, hogy ebben leginkább a csapadékos időjárás lenne segítségére, ám arra talán ő sem számított, hogy kívánsága ilyen gyorsan teljesül: délutánra akkora zivatar ért a pálya fölé, hogy a második szabadedzésre Spa alkalmatlanná vált a gyakorlásra.
2004: Kínai pilótával tesztelt a McLaren. Idén debütál az F1-es versenynaptárban a Kínai Nagydíj, ennek apropóján pedig úgy döntött a McLaren, hogy tesztlehetőséget ad egy helyi pilótának. A választás a Formula Renault-ban versenyző Cheng Congfura esett, aki Brnóban öt kört tehetett meg a wokingiak tavalyi autójával.
2002: A Sauber az első csapat az F1-ben, amelyik HANS-szal látja el versenyautóit. A fej és a nyak védelmére szolgáló elem jövőre kötelező lesz a sorozatban, ám egy korábbi tesztet követően Nick Heidfeld és Felipe Massa már idén ősszel használatba veszi az eszközt.
2000: A Ferrari kisajátította az első sort az új évezred első Olasz Nagydíján. A vörösök Schumacher vezetésével okoztak népünnepélyt Monzában. A német karrierje huszonkilencedik, idei hatodik rajtelsőségét szerezte meg.