DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: Raikkönen még nem második számú

A Liberty Media megérkezett az F1-be, a Mercedest érdekli a Brawn GP, Raikkönent még nem állítják be Massa mögé, levelet kaptak a kémkedési ügy miatt a McLaren pilótái: ilyen híreket olvashattunk szeptember 7-én 2000 óta.

2023: Bár a Ferrari vezetősége nemrég kijelentette, hogy 2024-re egy új koncepció szerint teljesen új autót épít, mely másképp fog működni, mint a 2023-as és elődje, a maranellóiak továbbra sem állnak le jelenlegi autójuk fejlesztésével, bár nagyobb lépéseket már nem terveznek a szezonra.

2022: A Mercedesen gúnyolódik Jos Verstappen: felvágták a hollandok nyelvét Max Verstappen hazai győzelme után, hiszen a versenyző apja a 2021-es Abu Dhabi Nagydíjjal viccelődik, Tom Coronel spagettifőzéshez hasonlítja a Ferrari csapatmunkáját. Érdekes hangulatban készülnek Monzára...

2021: Egy nappal azt követően, hogy eldőlt, hogy Valtteri Bottas az Alfa Romeóhoz igazol, a Mercedes a várakozásoknak megfelelően bejelentette, hogy George Russell érkezik a finn helyére, így ő lesz Lewis Hamilton csapattársa 2022-től.

2020: Újra megfontolhatja az F1 a fordított rajtrácsos sprintversenek ötletét az Olasz Nagydíjat követően, ahol Lewis Hamilton büntetése és egy piros zászló révén alaposan megkavarodott sorrendben folytatódott a verseny, amelyet végül Pierre Gasly nyert meg.

2019: Botrányos időmérő Monzában, a Q3 végén a többség nem ért fel gyorskörére, javítani pedig senki sem tudott, mivel a szélárnyék érdekében történő helyezkedés miatt kifutottak a rendelkezésre álló időből. Korábbi körével Charles Leclerc-é lett a pole-pozíció, a második Lewis Hamilton pedig megjegyezte, a Ferrari szándékosan lassíthatta a többieket.

monza-kvali-2019-dppi



2018: A korábbi csapattárs biztos volt abban, hogy Danyiil Kvjat visszatér. Carlos Sainz, aki a 2016-os spanyol futamtól Kvjat kirúgásáig, a 2017-es Szingapúri Nagydíjig versenyzett az orosz oldalán, úgy fogalmazott, Kvjat, aki szerinte a mezőny egyik legtehetségesebb versenyzője, valahogy mindig talál módot arra, hogy vissza tudjon térni. Az orosz ekkor a Ferrari fejlesztőpilótája volt, de Helmut Marko ekkor már úgy hivatkozott rá, mint a legfőbb esélyes arra, hogy a Toro Rossót vezethesse 2019-ben.

2016: A Liberty Media megérkezett a Formula-1-be, az amerikai vállalat első lépésként 18,7 % részesedést vásárolt a sportágból. Az F1 új elnökének Chase Carey-t nevezték ki, míg Bernie Ecclestone a vezérigazgató pozíciójában maradt.

2015: A Mercedes vezetősége úgy határozott, nem fog motorokat szállítani a Red Bullnak: nem akarnak egy ennyire versenyképes ellenfelet segíteni. A Renault-nak hátat fordító Red Bull egy alternatívát már el is veszített…

2014: Amikor egy versenyző úgy véli, ellenfelét nem feltétlenül kellett volna megbüntetni: Kevin Magnussen az Olasz Nagydíjon a sikánban kiszorította Valtteri Bottast, a finn azonban úgy nyilatkozott: „nehéz megmondani, hogy érdemelt volna-e büntetést”. Bottas végül pályán előzte vissza Magnussent és negyedik lett.

2013: Lewis Hamilton (12. hely) úgy fogalmaz, „úgy vezettem, mint egy idióta”, a csapatrádióban Felipe Massa szélárnyéka miatt bejelentkező Fernando Alonso (5. hely) tagadja, hogy dühös lett volna a Ferrarira, Mark Webber (2. hely) pedig nem gondolja, hogy Jean-Eric Vergne kicsúszásán ment el a pole-pozíció az Olasz Nagydíjon. A monzai időmérőt Sebastian Vettel nyerte.

2012: A Mercedes vonzó célpont lehet a toppilótáknak, nyilatkozta Ross Brawn, mivel 2014-ben új motorszabályok érkeznek, a teljesen gyári csapatok pedig előnybe kerülhetnek abban a szezonban. Eközben intenzíven rebesgetik, hogy Lewis Hamilton már a következő évben csatlakozik Brawn csapatához.

2011: A Formula-1-ben lesz 2012-ben is, jelentette ki a Lotus pilótája, a 37 éves Jarno Trulli. Az olasz veterán szavai nem váltak valóra.

2010: A hétvégi verseny előtt módosították a monzai sikánok rázóköveit, hogy a rájuk hajtó autók csak minimálisan legyenek kitéve a levegőbe emelkedés veszélyének.

2009: A Mercedes elismerte, bevásárolhatja magát a Brawn GP-be, ugyanakkor cáfolta, hogy teljes tulajdonrészre akarna szert tenni a csapatban. Hangsúlyozták, a McLarennel való együttműködésük élvezi prioritást.

2008: A Ferrari egyelőre vár azzal, hogy Felipe Massát első számúnak nevezze ki, és beállítsa a brazil pilóta mögé Kimi Raikkönent, mondta Stefano Domenicali. Ugyanezen a napon Massa örökölte a Belga Nagydíj futamgyőzelmét, miután Lewis Hamilton első helyét kanyarlevágás miatt elvették. Így a brazil már csak 2 ponttal áll fő riválisa mögött és 17-tel a kieső Raikkönen előtt.

2007: Az FIA levelet küldött a kémbotrány középpontjában álló McLaren három pilótájának, Fernando Alonsónak, Lewis Hamiltonnak és a tesztpilóta Pedro de la Rosának. A levél büntetlenséget kínált fel a versenyzőknek, amennyiben birtokukban levő információt adnak át az ügyről, ugyanakkor súlyos következményeket helyezett kilátásba, ha bármit visszatartanak.

2006: Fernando Alonso nem gondolja, hogy fő ellenfele, Michael Schumacher ne koncentrálna eléggé a következő versenyre vagy bajnoki hadjáratára a folytatással kapcsolatos kérdések miatt. A német az Olasz Nagydíj vasárnapján tesz nagy bejelentést jövőjéről.

2004: Jenson Buttonnak nem a pénz számít: elmondta, hogy a BAR-nál maradva jobban kereshetne, ő viszont azért vált a Williamsre, mert világbajnok akar lenni.

2002: Ralf Schumacher és felesége, Cora másodszor is összeházasodtak, kevesebb mint egy évvel az első esküvő után. Ezúttal Michael Schumacher is jelen volt a ceremónián.

2001: Először tesztel féklámpákat a Formula-1: az FIA megerősítette, hogy a próba időpontja az USA Nagydíj első szabadedzése lesz.

2000: Jarno Trulli nem akar második számú pilóta lenni a Jordannél, azonos feltételeket követel, mint a tapasztalt Heinz-Harald Frentzen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: