2023: Az FIA közzétette jelentését a 2022-es szezonra vonatkozóan a csapatok költségvetését illetően: az alapos vizsgálatok után arra jutottak, hogy mind a tíz istálló betartotta a költséglimitet.
2022: Világbajnoki címe után 25 évvel újra Renault-motoros Formula-1-es autóba ül az 51 éves Jacques Villeneuve. A tesztre az Olasz Nagydíj utáni szerdán kerül sor, a kanadai főleg a nagy G-erők miatt izgul. Közben zajlanak az átigazolási tárgyalások: Colton Herta az AlphaTauriba, Pierre Gasly az Alpine-ba, ez lehet az F1-es átigazolási piac következő lépése, de egy jelentős akadályt kell elgördíteniük az illetékeseknek, Herta ugyanis egyelőre nem kaphat licenszt.
2021: Megállíthatatlan volt hazai pályáján Max Verstappen: bár a Mercedes megpróbálta levadászni, a holland magabiztosan váltotta győzelemre szombati pole-pozícióját, és szinte felrobbantotta a lelátókat a Holland Nagydíjon. A Red Bull sztárja újabb győzelmével ismét a vb-pontverseny élére ugrott.
2020: Lewis Hamilton szerezte meg a pole-pozíciót az Olasz Nagydíj időmérő edzésén, még úgy is, hogy ezúttal már csak egyetlen motor üzemmódot lehetett használni, vagyis nem volt lehetősége a Mercedesnek az úgynevezett partimódot elővenni. Az időmérő meglepetését a második sort megkaparintó Carlos Sainz és Sergio Perez okozták.
2019: Daniel Ricciardo szerint a szurkolóknak felnőtt módjára kellene viselkedniük egy F1-es versenyhétvége során. Felháborította a Renault ausztrálját, hogy a nézők megtapsolták Hamilton edzésbalesetét Spában. Megkérte a nézőket: igazi rajongóként viselkedjenek ilyen helyzetben, ne gyerek módjára.
2018: A Michelin tudja, hogyan lehetne jobbá tenni a sportágat. A MotoGP mintájára a Formula-1-et is felvirágoztatná a sorozat egykori beszállítója, ám szépséghibája a történetnek, hogy a napokban lezárt 2020 és 2023 közötti időszakra vonatkozó gumitenderre a márka nem adta be nevezését. A gyártó motorsportért felelős főnöke, Pascal Couasnon különböző típusú keverékeket szállítana a csapatoknak.
2017: Javaslatokat vár az FIA a rajtbüntetéseket illetően. Az elmúlt napokban igencsak nagy visszhangja volt a motorcsere miatti rajtbüntetéseknek az F1-ben, a Nemzetközi Automobil Szövetség azonban nyitott az új megoldásokra. „A büntetéseket azért vezettük be, hogy csökkentsük a költségeket, de ha jobbat is ki tudunk belőle hozni, akkor nyilvánvalóan meg fogjuk próbálni - és nyitottak vagyunk minden remek ajánlatra” - mondta a szövetség elnöke Jean Todt.
2016: Egy újabb fiatal tehetségre figyelt fel a Ferrari. Miután a 2013-ban parádézó, azóta viszont felejthető teljesítmény nyújtó Raffaele Marciellótól megváltak, s Antonio Fuocóval kapcsolatban is felmerültek kétségek, egy újabb olasz pilóta tűnt fel a csapatnál. A Scuderia Ferrari hivatalos honlapján közölte, hogy Antonio Giovinazzi Maranellóba látogatott, ahol kipróbálhatta az istálló szimulátorát.
2015: Hiába végzett csak a 15. helyen a monzai időmérő edzésen, Daniel Ricciardo hősként tekint a Red Bull szerelőire, miután azok elképesztően rövid idő alatt cseréltek motort az autójában. Az ausztrál pilóta szerint a csapattagok a világ leggyorsabb cseréjét hajtották végre, ő pedig jónak érezte a versenygépet miután pályára hajtott vele a Q1-ben.
2014: Bár nehéz az idei szezon a Lotus számára, az istállónál hivatalosan is megerősítették, hogy leállnak az autó fejlesztéseivel. Ezt a csapat francia pilótája, Romain Grosjean közölte, hozzátéve, hogy tisztán a teljesítményüknek köszönhetően a pontszerzés sem lesz elérhető számukra, így inkább a 2015-ös versenygépre koncentrálnak a továbbiakban.
2013: A 2011-ben hatalmas rali balesetet szenvedő Robert Kubica a Mercedes szimulátorában dolgozhatott a német márka fejlesztési programjának keretén belül. A lengyel pilóta alkalmazása mindkét fél számára hasznos, hiszen a csapat támaszkodhat a versenyző tapasztalataira, Kubica pedig felmérheti a saját képességeit és karbantarthatja a Formula-1-el kapcsolatos tudását is.
2012: Jerome d'Ambrosio bevallotta, hogy alig várja már az monzai hétvégét, miután megkapta a lehetőséget, hogy visszatérjen az F1-es mezőnybe. A belga pilóta Romain Grosjean helyetteseként fog indulni, miután a francia versenyzőt felfüggesztették.
2011: Új szponzora és festése lehet a Toro Rosso csapatának. A hírek szerint a CEPSA nemzeti olajtársaság közel áll ahhoz, hogy aláírjon egy szerződést, amely a Falcon Private Bankkal és a kanadai Nova Chemicals céggel kötött megállapodásokkal együtt a csapat küllemének teljes átalakítását eredményezheti.
2010: Az FIA beidézte a Ferrari két pilótáját, Felipe Massát és Fernando Alonsót. A Nemzetközi Automobil Szövetség a Motorsport világtanácsa elé idézte a versenyzőket, melynek oka a Német Nagydíjon történt csapatutasítás ügye volt. A tárgyalást szeptember 8-ra, tűzték ki, az esetet pedig Párizsban tárgyalják majd.
2009: Bár jelenleg is folynak a tárgyalások a WRC nagymenője, Sebastian Loeb és csapata, a Citröen között, utóbbiak gyártó nem gördít akadályt versenyzője elé, amennyiben annak lehetősége nyílna egy F1-es bemutatkozásra. A francia pilóta korábban már tesztelt Formula-1-es autókat, ezeken az alkalmakon pedig mindannyiszor lenyűgöző teljesítményt nyújtott, így a hírek szerint akár a Toro Rosso alakulatánál debütálhatna hamarosan.
2008: A Ferrarinak nem kell Fernando Alonso. Bár a pletykák szerint a kétszeres világbajnok akár a maranellói istállónál is szerepelhetne a jövőben, a spanyol versenyző szerint egy 2009-es Ferrari szerződés sosem szerepelt a lehetőségei között.
2007: Egyre nagyobb az esély arra, hogy utolsó szezonját tölti az F1-ben Ralf Schumacher. A hétszeres világbajnok öccse továbbra sem hosszabbított a Toyota csapatával és bár a Spyker, valamint a BMW-Sauber is szóba került a lehetőségeket illetően, a legtöbben úgy vélik a német versenyző a DTM-ben folytathatja tovább a karrierjét.
2006: A maximumot akarja kihozni az Olasz Nagydíjból a Williams és motorszállítója, a Cosworth. Bár a megbízhatóság tekintetében rémálomszerű volt az év első fele, a gyártó szerint most már elég jó az erőforrásuk ahhoz, hogy maximális teljesítményt hozzanak ki belőlük, ami különösen fontos az olyan pályákon, mint Monza.
2005: Minden esélyét elveszítette a címvédésre Michael Schumacher, ezzel pedig egy hosszú sorozat szakadt meg. Bár a bajnoki címre Fernando Alonso és Kimi Raikkönen voltak eddig is igazán esélyesek, a hétszeres világbajnoknak az Olasz Nagydíjig még volt matematikai esélye arra, hogy ismételten világbajnok legyen, de a Monzában elért 10. helyezésével már ez is elúszott a számára.
2004: Párhuzamos fejlesztési programot indított a Minardi. A faenzai alakulat az F1 monzai tesztje mellett egy másik munkát is végez Vallelungában, ahol Szergej Zlobin vezetheti az autót. Az orosz pilótát korábban már alkalmazta a csapat, ám ezúttal az SMP kereskedelmi bank támogatásával a követező négy hónapban a tesztprogram részese lesz.
2003: Kizárta a vezetői hibát a Williams istállója a monzai teszten bekövetkezett baleset után. A csapat az olasz versenypályán tesztelt, amikor pilótájuk, Ralf Schumacher csúnyán összetörte a versenygépét.
2002: A Sauber pilótája, Felipe Massa is tesztelhette a következő évben bevezetésre kerülő HANS-t. A sisakhoz rögzíthető biztonsági eszközben a brazil pilótája egy komplett versenytávot is megtett a monzai teszt során, a svájci istálló versenyzője pedig elégedett volt és kényelmesen érezte magát.
2001: A Toyota megnyitotta F1-es gyárának kapuit a sajtó előtt. A japán gyár hatalmas erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy szilárd alapot biztosítson a projektjüknek, ehhez pedig a korábbi 18 ezer négyzetméteres telephelyük 30 ezer négyzetméterre nőtt. Az építkezés 125 millió euróba került.
2000: Nagy siker lett a Jordan istálló 10. születésnapi ünnepsége. A csapat 1991-ben debütált, a Donington Parkban pedig méltó módon ünnepelték meg a csapatot, melynek főnöke Eddie Jordan elmondta, korábban nem tartotta volna jó ötletnek ezt. „Amikor a marketingesek azzal az ötlettel álltak elő, hogy így ünnepeljük meg az első tíz évünket, voltak kétségeim, de azt kell mondanom, hogy ez volt a legcsodálatosabb esemény és ez egy eléggé érzelmes élmény volt.”