DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 15. vasárnap
Retro

F1-Archív: Leclerc győz, Raikkönen és Massa visszavonul

Kimi Raikkönennek sikerszériát kell építeni, Felipe Massa nem tér vissza, Vijay Mallya csapatot vesz, vb-esélyes a Williams-BMW, lezárul a Schumacher-Coulthard ügy - szeptember 1-jei F1-es hírek az elmúlt húsz évből.

2023: Lezajlottak az Olasz Nagydíj szabadedzései: az első tréningen még Max Verstappen századokkal megelőzte Carlos Sainzt, késő délután viszont már a spanyol volt a leggyorsabb a Ferrari hazai pályáján.

2022: Látványosan nem volt hajlandó a 2023-as lehetőségeiről beszélni a Haas német versenyzője, Mick Schumacher Zandvoortban: azt sem árulta el, hogy marad-e a Ferrari versenyzői akadémiájának tagja vagy sem. Fernando Alonso Zandvoortban tisztázta, hogy természetesen nem tartja idiótának a Spában az első körben vele Lewis Hamiltont, a spanyol szerint nem kellene adásba kerülniük a rádiózásoknak. Közben pedig zajlik Colton Herta ügye, akit a Red Bull szeretne leigazolni az AlphaTauriba: egy forgatókönyv szerint az sem elképzelhetetlen, hogy már idén F1-es versenyhétvégén álljon rajthoz az IndyCar-pilóta, de mindenképpen szüksége lesz az FIA sajátos szabályértelmezésére.

2021: Kimi Raikkönen a saját közösségi oldalán jelentette be, hogy vége, ennyi volt, ez az utolsó F1-es szezonja. A finn Jégember a posztban leírta, hogy ezt a döntést nem most hozta meg, hanem már az előző tél folyamán. Hozzátette, hogy ugyan az F1-es karrier itt véget ér számára, de még nagyon sok minden van az életben, amit meg akar tapasztalni és ki akar élvezni.

2020: Ritkaságnak számít, hogy egy kerék elszabaduljon egy balesetet követően, mivel 1999 óta pányvával rögzítik őket, időről időre szigorúbb előírásoknak megfelelően. A Belga Nagydíjon viszont Antonio Giovinazzi Alfa Romeójának kereke szakadt ki, George Russell pedig a Williamsszel eltalálta. Az FIA foglalkozik a történtekkel és vizsgálatot indított el.

2019: Charles Leclerc a Belga Nagydíjon 22 évesen megszerezte első Formula-1-es győzelmét, a Ferrari szezonjának első sikerét. Lewis Hamilton az utolsó körben egy másodperc alá dolgozta hátrányát, ám nem került támadási pozícióba. Leclerc nem tudott örülni a győzelemnek a Formula-2-es Anthoine Hubert előző napi halálos balesete miatt, akinek személyében egy barátot veszített el.



2018: „Alig várom, hogy Alonso visszavonuljon” – mondta cinikusan Kevin Magnussen. A monzai időmérő Q2-es szakaszában a spanyol előzni próbálta a dán Haas-pilótát a gyorskörön, végül azonban egyikük sem jutott tovább.

2017: Fernando Alonso arról beszél, hogy vannak olyan opciói, melyek győzelmi esélyeket biztosítanak neki 2018-ban - biztos benne, hogy van ilyen lehetősége és rajta múlik, hogy mit hoz ki ezekből. Ugyanakkor azt is megpendíti már, hogy ha az a legjobb választás, akkor a visszavonulás sincs kizárva...

2016: Felipe Massa bejelenti, hogy a szezon végén visszavonul a Formula-1-től. A sportág világa egy emberként búcsúzik a braziltól, ugyanakkor a pletykák szerint a Williams le szeretné cserélni és más pilótát képzel el Valtteri Bottas mellé - Jenson Button, Sergio Perez és Felipe Nasr neve is felmerült lehetőségként.

2015: Nico Hülkenberg bejelenti, hogy két évvel meghosszabbítja szerződését a Force Indiával, így 2017 végéig kötelezi el magát a csapathoz azok után, hogy a hamarosan érkező új istálló, a Haas kívánságlistáján is szerepelt. Egyelőre kevés ülés foglalt 2016-ra, a Mercedes, a Ferrari és a Sauber "kész", a McLarennél még gondolkodnak, hogy a Button-Magnussen-Vandoorne trióból kit válasszanak a visszatérő Alonso mellé.

honda_7

2014: A Honda 2016-tól készen áll más csapatoknak is motort szállítani, miután az első évben csak a McLarenre koncentrál. Yasuhisa Arai motorsportfőnök emellett leszögezte: biztos benne, hogy versenyeket nyernek jövőre, hiszen a Honda stratégiájában fontos szerepe van az F1-es sikernek.

2012: Meglepő eredménnyel zárult a Belga Nagydíj időmérője, a pole-pozíciós Jenson Buttont Kamui Kobayashi és Pastor Maldonado követte, bár utóbbi háromhelyes büntetést kapott. A Red Bull eközben szenvedett, Sebastian Vettel nem jutott be a Q3-ba, ráadásul 10 ezer euróra büntették, mert a délelőtti szabadedzés közben rajtot gyakorolt.

2011: Két veterán versenyző nyilatkozott csapatáról és a közös jövőről eltérő hangnemben. Rubens Barrichello szerint a Williams hibát követne el, ha egy pénzes „kölyök”-re cserélné őt. Mark Webber inkább saját magát helyezte középpontba: úgy érezte, érdemes a Red Bullnál maradnia, egyelőre nem szabad visszavonulnia.

2010: Nabil Jeffri minden idők legfiatalabbjává vált, aki F1-es autót vezetett. A 16 éves maláj a Lotus kocsiját tesztelte egy egyenes vonalú teszten. Jeffri jelenleg a Formula BMW Pacific szériában versenyez és aerotesztet, valamint bokszkiállás-gyakorlást végzett a Lotusnál Heikki Kovalainen segítségével.

2009: Felipe Massa idén már nem fog visszatérni, közölte a Ferrari. Az továbbra sem dőlt el, ki vezeti a brazil autóját az Olasz Nagydíjon. Luca Badoer túlságosan gyengén szerepelt az előző két nagydíjon, miközben Giancarlo Fisichella és Robert Kubica neve merült fel - Fisichella tűnik a leginkább esélyesnek, Kubicáról inkább csak az olasz sajtó beszél.

2008: A korábbi F1-es, Justin Wilson első IndyCar-futamgyőzelmét szerezte meg, miután ugyan szinte végg a második helyen haladt, Castroneves elengedte őt. Wilson korábban a ChampCar sorozatban rendelkezett már elsőségekkel, de az egyesített kategóriában eddig még nem.

2007: Az indiai Vijay Mallya 80 millió euróért vásárolhatja meg a sereghajtó Spykert. Célja, hogy a „Team Indiá”-t a rajtrácsra juttassa. Az üzlet a hírek szerint harminc napon belül le is zárulhat. Sikerrel járt, Retro rovatunkban ma a Force India történetéről emlékeztünk meg.

2006: A Ferrari szeptember 10-én Monzában, a futam után jelenti be jövő évi pilótapárosát. Kimi Raikkönen várhatóan csatlakozni fog az alakulathoz, Michael Schumacher jövője azonban kérdéses. Az olasz La Gazzetta dello Sport szerint az időzítés azt jelenti, hogy a hétszeres bajnok utoljára versenyez Monzában.

2005: A McLaren autója annyira gyors, hogy meg kell nyernie a hátralevő öt versenyt, vélekedik a BAR pilótája, Jenson Button. A csapat hasonlóan gondolkodik, ők öt 1-2-es eredményt tűztek ki. Mindazonáltal Button úgy tippeli, hogy Fernando Alonso a Renault-val megnyeri az egyéni címet.

2003: Különös versenyt tartottak Rockinghamben, kétüléses Minardik küzdöttek egymással, mindegyik szállított egy utast is. A megmérettetést Jos Verstappen nyerte, indult Gianmaria Bruni és Patrick Friesacher is, a nézőszámra pedig igazán nem lehetett panasz: 44.000 ember volt kíváncsi az eseményre.

2002: A közeljövőben megérkezhet az első orosz F1-es. A Minardi ugyanis a Gazprom támogatását élvező Szergej Zlobinnak biztosít tesztlehetőséget Olaszországban, a Ferrari fioranói pályáján - az eseménnyel kapcsolatban nyíltan bevallották, hogy "része egy szponzori megállapodásnak". Zlobin jelenleg az európai F3-ban versenyez.

2001: Juan Pablo Montoya határozottan állítja, a Williams-BMW a következő év világbajnokságért fog harcolni. Abban nem biztos, hogy ő maga el tudja hódítani a koronát már második szezonjában, de úgy véli, a nagyon közeli jövőben esélye nyílhat rá.

2000: Végleg elmérgesedett a Prost csapat és a Peugeot kapcsolata, akiknek már csak négy versenyt kell közösen kibírniuk, de ez sem megy könnyen. „Hibák? Egyet egészen biztosan elkövettem, hogy összeálltam a Peugeot-val” – fogalmazott Alain Prost. „Ennél a cégnél a politika áll mindenek felett. Életem legrosszabb időszaka. Egyedül hagytak engem.”

1999: Hivatalos, hogy Michael Schumacher nem fog versenyezni az Olasz Nagydíjon. A lábtörést szenvedett német pilóta szeretett volna visszatérni a Ferrari hazájában, a monzai teszten azonban megbizonyosodott arról, hogy egészségi állapota még nem áll erre készen.

1998: A Ferrari lezártnak tekinti Michael Schumacher és David Coulthard ütközésének ügyét a Belga Nagydíjról. Ezt sajtóközleményben tudatták a nyilvánossággal, amelyben három pontban részletezték, miért Coulthard sara az incidens.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: