DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Nem cseréli le Raikkönent a Ferrari

Elfogadhatatlanok a Renault gondjai, Alonso szerint lassabb a Ferrari, Schumacher a hetedik cím után sem távozik, Baumgartner újra vezethet – az elmúlt 20 év augusztus 30-i F1-es híreiből válogattunk.

2023: A zsinórban kilenc győzelmével az örökrekordot beállító Max Verstappent már most minden idők legnagyobbjai közé lehet sorolni, vélekedik a Red Bull F1-es sztártervezője, Adrian Newey.

2022: Gőzerővel dolgozik a Honda azon, hogy a márka a Red Bull-együttműködés 2025 végi lejárta után is az F1-ben maradjon: ezt tudta meg a Formula.hu a belgiumi paddockban. Közben a Porsche körül is egyre zavarosabb a kép: ugyan a gyártó levédette a F1NALLY kifejezést, az együttműködés részleteinek tisztázása során – állítólag – komplikációk merültek fel. A Formula.hu forrásai szerint míg az energiaitalos anyacég üdvözölné, hogy az autógyártó 50 százalékos tulajdonrészt vásároljon az F1-es tevékenységben, addig a versenycsapat vezetőségét inkább riasztja az a tény, hogy a fele-fele tulajdonjog révén a németeknek komoly, akár meghatározó befolyása lenne az alakulatoknál, ezért folytatni kívánják az egyeztetéseket.

2021: Áll a bál az F1-ben: augusztus 30-a éppen az a hétfő, amely egy nappal követi a verseny nélküli Belga Nagydíjat. Szinte kivétel nélkül minden versenyző és csapatképviselő kritizálja az érthetetlen döntést, mely szerint pontokat osztottak gyakorlatilag az időmérő eredményére, az FIA és a FOM pedig védekezik és magyarázza a bizonyítványt. 

2020: Lewis Hamilton kényelmes győzelmet aratott a Belga Nagydíjon csapattársa, Valtteri Bottas előtt – bár a leintés után a brit úgy fogalmazott: tartott tőle, hogy megismétlődhet a silverstone-i gumidrámája.

2019: A Red Bull elismerte, hogy nem kizárt, hogy nem a saját nevelésű pilótáik közül fognak csapattársat választani 2020-ra Max Verstappennek. Mindeközben Sergio Perez 2022-ig hosszabbított a Racing Pointtal.

vettel-hamilton-2018-spa-dppi



2018: A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene szerint a Mercedes nincs hozzászokva akkora nyomáshoz a vb-harcban, mint amilyet a Scuderia és a Lewis Hamiltontól 17 pontos távolságban lévő Sebastian Vettel helyez rájuk a szezon során.

2017: Miután többek között Max Verstappen is kiesett a Belga Nagydíjról, Cyril Abiteboul Renault-főnök elismeri: „elfogadhatatlan”, hogy ilyen sok megbízhatósági problémájuk van az erőforrásokkal.

2016: Daniel Ricciardo úgy véli, mostanra a Red Bullban is dolgozó Renault-motor teljesítményben utolérte a Ferrarit.

2015: Sajtóhírek szerint a Force India nem készül változtatni a felállásán a következő idényre: továbbra is Perez és Nico Hülkenberg fog versenyezni náluk.

2013: A Lotus szerint nem a pénz fogja eldönteni, hogy meg tudják-e tartani Kimi Raikkönent, hanem az, hogy biztosítani tudják-e, hogy 2014-ben is versenyképes autóval és motorral tudnak előállni.

alonso-2012-dppi

2012: Fernando Alonso szerint Ferrarija lassabb, mint vb-ellenfelei Red Bulljai és McLarenjei – Vettel és Hamilton ellenben úgy látja, az összetettben vezető spanyol egyáltalán nem esélytelenebb, mint ők, a maranellóiak autója ugyanis már fel tudja velük a versenyt.

2011: Jenson Button arra számít, hogy remek szereplése okán a McLaren érvénybe lépteti a szerződésében lévő opciót, így 2012-ben is a wokingiak pilótája lesz.

2010: A McLaren úgy érzi, Hamilton spái győzelme után a vb-esélyeik újra fellángoltak – igaz, szerintük a fő esélyes és fő rivális a Red Bullt vezető Mark Webber, aki 28 ponttal előzi csapattársát, Vettelt.

2009: Az Autosport információi szerint az FIA vizsgálatot indított az egy évvel korábbi Szingapúri Nagydíj kapcsán, amelyen Alonso azok után nyert, hogy renault-s társa, Nelson Piquet balesete után számára jókor időzítve gurult pályára a biztonsági autó.

2008: Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke támogatásáról biztosította a küszködő címvédőt, Raikkönent, és tagadta azokat a pletykákat, miszerint lecserélnék a finnt Alonsóra.

raikkonen-2008-dppi

2007: Felipe Massa szerint a kiegyensúlyozottság lesz a döntő tényező az idei vb-harcban, amelyben a Ferrari és a McLaren négy pilótája vesz részt. A brazil hátránya pillanatnyilag 15 pont az újonc Hamilton mögött.

2006: Bár a Török Nagydíj után 12 pontosra hízott a hátránya Alonsóval szemben, Michael Schumacher szerint a renault-s spanyollal vívott harca a vb-elsőségért egészen az évad végéig el fog tartani.

2005: Attól tartanak az Olasz GP szervezői, hogy a Ferrari szezonban mutatott gyenge formája a monzai jegyeladásokra rá fogja nyomni a bélyegét.

2004: Jean Todt, a Ferrari csapatvezetője messze van még Schumacher visszavonulása annak ellenére, hogy már bebiztosította hetedik vb-címét.

2003: A Jordan alighanem a Magyar Nagydíjon Ralph Firman helyén debütáló Baumgartner Zsoltnak fog lehetőséget adni az Olasz GP pénteki edzésén – legalábbis ezt mondja a Formula-3000-es bajnok Bjorn Wirdheim, aki szerint a magyar pilóta több pénzt ajánlott az eredetileg neki szánt vezetésért.

arrows-2002-spa-dppi

2002: Az Arrows bejelentette, hogy visszalép a Belga Nagydíjtól, mivel nem akarják, hogy ez kompromittálja a tárgyalásaikat a csapat egy potenciális vásárlójával. Az istálló már a hungaroringi versenyt is kihagyta.

2001: David Coulthard szeretné egyfelől megkaparintani a világbajnokság második helyét a címet már bebiztosító Schumacher mögött, ezzel is jobb garázspozícióhoz segítve a McLarent, ugyanakkor a skót fő célja, hogy további győzelmeket arasson.

2000: Az idei tavaszi futamon tapasztalt forgalmi és parkolási problémák után jövőre a Brit Nagydíj visszakerülhet a hagyományos nyári időpontra, miután helyet cserélhetnek az erre nyitott osztrák futammal.

1999: Coulthard szerint a Ferrari újra lendületet szerezhet, amennyiben Schumacher valóban visszatér a kettős lábtöréséből Monzából: a McLaren skótja nem akarja megsérteni Eddie Irvine-t, de úgy véli, a német vezetési és technikai képességei többet számítanak a vörösöknél.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: