DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: Alonso és Raikkönen összecsap

A spanyol és a finn vb-címért harcol, a Williams kész sztárpilótát igazolni, hazai közönség előtt tesztel F1-es autót Baumgartner - összegyűjtöttük augusztus 20-a legérdekesebb híreit.

2023: Alexander Albon elárulta: szörnyen alakult vakbélműtétje, ami miatt ki kellett hagynia az Olasz Nagydíjat. A beavatkozás során komplikációk léptek fel és mindössze kicsi választotta el a williamseset a szívelégtelenségtől. Műtétje után még napokig alig bírt lélegezni és vért köhögött fel, de a három héttel későbbi Szingapúri Nagydíjon már rajthoz is állt.

2022: Nem kizárólag anyagi szempontok szerint állítják össze a versenynaptárat, ezt hangsúlyozta az F1 első embere, Stefano Domenicali, aki arról is beszélt, hogy sajnos nem lát nagy esélyt arra, hogy a Német Nagydíj a közeljövőben visszatér a száguldó cirkusz programjába.

2021: Az Alfa Romeo technikai igazgatója, Jan Monchaux szerint mindenki keresi a kiskapukat a 2022-es szabályokban: „A szabályalkotók igyekeztek minden egyes lehetséges kiskaput bezárni már előre, de én most sem látom feketének és fehérnek a lehetőségeket. Az autón dolgozó összes mérnökünk minden egyes területen a szabályok adta lehetőségek szerint dolgozik. De az tény, hogy mi is és mások is folyamatosan nézegetik, vannak-e lehetséges apró lyukak, kiskapuk, amiket ki lehet használni.”

2020: Annak ellenére, hogy megnyerték a Spanyol Nagydíjat, a Mercedesnél állítják: aligha oldották meg a silverstone-i futamok során tapasztalt gumiproblémáikat.

2019: A Ferrari hevesen tiltakozik a 2021-re tervezett szabálymódosítások azon pontja ellen, mely szerint egységesíteni akarnak bizonyos alkatrészeket. Mattia Binotto szerint ez ellentétes a Formula-1 DNS-vel, szerinte itt versenyezni kell egymással a technikai fejlesztésben, nem pedig egyforma alkatrészekkel dolgozni - hozzátette, hogy véleménye szerint ez még csak a költségeket se csökkenti.

gasly-ricciardo-2018-dppi



2018: Hivatalos, hogy Pierre Gasly veszi át a Renault-hoz igazoló Daniel Ricciardo megüresedő helyét a Red Bullnál. Christian Horner csapatfőnök kommentárja szerint a francia Toro Rossónál töltött kevesebb mint egy éve alatt „bebizonyította megkérdőjelezhetetlen tehetségét”.

2017: Húsz éves autót alakíttat kétülésessé a Liberty Media. Az F1 tulajdonosai az 1998-ban használt Tyrell 026-os típust találták a legalkalmasabbnak a VIP utasok autóztatására, és ennek átalakítására nem mást, mint az autó eredeti tervezőjét, Mike Gascoyne-t kérték fel.

2016: A Williams készen áll egy sztárpilóta leigazolására – nyilatkozta a csapat technikai igazgatója. A csapat az utóbbi két szezonban a konstruktőri harmadik helyen zárt, ez pedig Pat Symonds szerint azt bizonyítja, hogy képesek egy csúcstehetségnek is méltó autót építeni.

2015: Alonso örömmel veszi a rádióforgalom korlátozását. Az F1 2016-tól erősen korlátozza a pilóta és a mérnöke közötti kommunikációt, így a spanyol szerint ha csak kis mértékben is, de nagyobb szerepet kapnak a versenyzői megérzések és képességek.

alonso-portrait-2015

2014: Zöld utat kapott az Orosz Nagydíj helyszíne. Az FIA delegáltjai szerint a Szocsiban épült pálya minden kritériumnak megfelel, így alkalmas arra, hogy október második felében Formula-1-es futamot rendezzen.

2013: A Lotus nem fog bankot robbantani Raikkönen miatt. Bár a csapat és a pilóta jövőre is szívesen dolgozna egymással, a finn fizetési igénye és az enstone-i gárda instabil anyagi helyzete nehezen összeegyeztethető, így egyelőre kérdéses, hogy a futamgyőzelmet is érő párosítás 2014-ben együtt marad-e.

2012: Adrian Newey attól fél, hogy a 2014-ben érkező új szabályrendszer miatt az F1 „motorgyártók világbajnokságává” válik. A szakember szerint túl nagy hangsúly helyeződik az erőforrásokra, ez pedig könnyen azt eredményezheti, hogy valamelyik gyártó messze a többiek fölé nő.

2010: Michael Schumacher a tíz rajthelyes büntetés ellenére is lelkesen várja a Belga Nagydíjat. A német a Hungaroringről hozott át egy büntetést, ahol Rubens Barichellóval szemben volt szabálytalan, ám ez semmit nem vesz el abból az örömből, hogy az egyik kedvenc pályáján versenyezhet újra.

schumacher-portre-2010

2009: Luca Badoer helyettesíti a Felipe Massát, aki július végén fejsérülést szenvedett el a Hungaroringen. A 38 éves olasz versenyző utoljára az 1999-es Japán Nagydíjon versenyzett F1-es autóval, ám az azóta eltelt idő alatt több, mint 150 000 kilométert tesztelt a száguldó cirkuszban.

2008: Raikkönen még nem adta fel a világbajnoki küzdelmet. Bár az utóbbi futamokon Lewis Hamilton és Felipe Massa összességében jobban teljesített a címvédőnél, Raikkönen 2007 után az ez évi vb-címet is magáénak akarja tudni.

raikkonen-2008-action

2007: A Renault már a következő évre koncentrál. A francia márka idén jelentősen elmarad az élmezőnyt alkotó Ferraritól és McLarentől, így a fejlesztések jó részével a csapat már a 2008-as idényre készül elő.

2005: Fernando Alonso le akarja győzni Kimi Raikkönent. A Török Nagydíj mai időmérő edzésén a spanyol kikapott riválisától, ám figyelmeztette a finnt: hiába rajtol a pole-pozícióból, a versenyen két Renault is a nyomában lesz.

2004: Egyre nő a nyomás a Toyotánál. A japán gyártó egyetlen pontot sem szerzett az idei szezonban, aminek következtében fejek hullottak a csapaton belül. A mérnöki gárda az év első felében használt autót teljesen átszabta, ám első bevetésén ez sem teljesített minden elvárást.

2003: Haza közönség előtt tesztelheti a Jordan autóját Baumgartner Zsolt. A magyar F3000-es pilóta Németország után a Magyar Nagydíj pénteki napján is beülhet az EJ13 kódnevű gépbe, miközben nem titkolt célja az, hogy Magyarország első királykategóriás versenyzőjévé lépjen elő.

baumgartner-2003-jordan-test

2002: A Ferrari idei legkönnyebb győzelmét aratta a Hungaroringen - vallotta Jean Todt. A maranellóiak idei ötödik kettős sikerüket könyvelhették el a Hungaroringen – most kivételesen Rubens Barichello, Michael Schumacher sorrendben - , aminek köszönhetően négy versenyhétvégével a szezon vége előtt megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet. 

2001: Kimi Raikkönent csak ingyen motorért engedné a Ferrarihoz csapatfőnöke, Peter Sauber. Raikkönen meggyőző teljesítményt nyújt debütáló szezonjában, amire több nagy csapat is felfigyelt, ám a Sauber vezetője csak meglehetősen drágán adná ki kezéből a finn tehetséget.

1999: Bokatörése után újra versenyautóba ül Michael Schumacher. A ferraris július 11-ei balesete óta nem versenyzett, a ma délelőtti teszten azonban rögtön felvette csapattársa, Eddie Irvine tempóját. Sebessége alapján úgy tűnik, hogy a kétszeres világbajnok már a jövő héten esedékes Belga Nagydíjon is rajhoz állhat, és életben tarthatja világbajnoki esélyeit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: