DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Először teszteli V8-asát a Ferrari

Fernando Alonso szerint ő, Lewis Hamilton és Jenson Button lehet bajnok 2010-ben, saját magát tévesztette meg a McLaren, viták a Renault felfüggesztéséről, Ecclestone megfenyegeti Buttont - augusztus 9-ei hírek a 21. századból.

2023: Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint Max Verstappen olyan teljesítményt nyújt idén, amilyet generációnként csak egyszer láthatunk az F1-ben.

2022: Nem aggódik az Alpine amiatt, hogy Fernando Alonso Aston Martinhoz távozása után vezér nélkül maradnak: szerintük Esteban Ocon is tökéletesen alkalmas arra, hogy vezesse a csapatot. Kollégája a franciák tervei szerint Oscar Piastri lenne, be is jelentették őt, de az ausztrál Twitter-posztban cáfolta, hogy bármit aláírt volna a csapattal.

2021: Dr. Helmut Markót nem zavarják a szabályok, a Red Bull stratégiája továbbra is a hangulatkeltés: a csapat tanácsadója éppen amiatt mérgelődik hangosan, hogy Lewis Hamiltont nem zárták ki egy ütközésért, míg Sebastian Vettel eredményét elvették a Magyar Nagydíjon a szerinte apróságnak számító üzemanyag-probléma (nem maradt elég az Aston Martinban) miatt.

2020: Valtteri Bottas szerezte meg a pole-t a silverstone-i 70. Évfordulós Nagydíjra, megelőzve mercedeses kollégáját, Lewis Hamiltont. Az időmérő meglepetését azonban Nico Hülkenberg szolgáltatta, aki a koronavírusos Sergio Perez helyetteseként a harmadik helyre kvalifikált a Racing Pointtal.

2019: Valtteri Bottas szerződését továbbra sem hosszabbította meg a Mercedes: a finn beismerte, van B terve és C terve is, ha nem maradhat a csapatban.

2018: Daniel Ricciardo távozásának bejelentése után röpködnek a nevek mint a Red Bull lehetséges következő évi versenyzője. Még a 37 éves Fernando Alonsót is emlegetik opcióként, de Christian Horner nem túl hízelgő indoklással zárta ki a lehetőséget: „Hajlamos káoszt okozni mindenhol, ahol versenyez. Nem vagyok biztos benne, hogy Fernando csatlakozása lenne a legegészségesebb fejlemény a csapat számára” – mondta a csapatfőnök, hozzátéve, hogy inkább egy fiatalba fektetnek bele, mint egy pályafutása vége felé járó versenyzőbe.



2017: Ugyan a McLaren összesen tizenegy pontot kapart össze a nyári szünetig, Fernando Alonso szerint egyénileg mégis fantasztikus fél éve volt eddig. "Újra versenyképesnek érzem magam, jobban fekszenek nekem ezek az autók. Az Indy500 is remek volt, a gokart-pályán is szépen működik, remek évem van eddig" - nyilatkozta Alonso annak ellenére, hogy az F1-es csapata nagyjából semmivel sem lehet elégedett.

2016: A Ferrari nemrég jelentette be, hogy James Allison technikai igazgató távozik az istállótól, de Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint megvan a tervük arra, hogy hogyan szervezik újra magukat. "Részleteket nem árulhatok el, de pontosan tudjuk, tisztán látjuk, hogy mit kell csinálnunk" - mondta Arrivabene.

2015: A Sauber új technikai igazgatója, Mark Smith szerint hiába várnak tőle sokat, túl későn szerződtették ahhoz, hogy komoly hatása legyen a 2016-os autóra. A korábban a Jordannél, a Benettonnál, a Red Bullnál, a Force Indiánál és a Caterhamnél is dolgozó szakember érkezésekor már látta, hogy a jövő évi autó fejlesztése olyan stádiumban jár, hogy ő már alig tud valamit hozzátenni, így senki ne várjon tőle csodákat.

2013: Martin Whitmarsh szerint az előző szezonban felülteljesítő autó miatt nem találják magukat idén - a McLaren csapatvezetője úgy látja, hogy kicsit tévútra vitte őket a remek 2012-es szereplés, mert valójában annyira nem volt erős az az autó, mint amennyire gondolták. "A 2012-es autó jobb volt, mint amit a szélcsatornában láttunk, míg az idei éppen fordítva. Van olyan, hogy valami működik, de nem tudjuk, hogy miért" - nyilatkozta.

2012: A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn leszögezte, hogy a Mercedesnek nem kell elsietnie a döntését Michael Schumacher F1-es jövőjével kapcsolatban. A német mindössze 29 pontot szerzett eddig az idén, míg csapattársa, Rosberg 77-et, de azt is ki kell emelni, hogy Schumacher nagyon balszerencsés volt a szezon első felében.

schumacher_2012

2011: A Török Nagydíj szervezői leszögezték, hogy mindent megtesznek azért, hogy a naptárban maradjanak, annak ellenére is, hogy a legutóbb kiadott 2012-es tervezetben nem szerepel az Isztambul Park. "Nincs még eldöntve, folynak a tárgyalások" - jelent meg a szervezők részéről a közlemény.

2010: Fernando Alonso szerint a rutin döntheti el a világbajnoki címet és úgy látja, hogy tovább fog közelíteni az első helyhez a következő futamokon, hogy aztán az utolsó két-három helyszínen dőljön el a bajnokság. "Talán Hamilton, Button és én fogunk küzdeni ezért, mi nyertünk már világbajnokságot, tapasztaltunk ilyet. Most higgadtan kell tennünk a dolgunkat és bár még hátrányban vagyunk, szerintem tovább fogunk zárkózni" - mondta a spanyol.

2009: Miután a BMW bejelentette, hogy a szezon végén elhagyja a Formula-1-et, az FIA ismét megnyitotta az új csapatok számára a jelentkezési folyamatot. A hírek szerint Peter Sauber azon dolgozik, hogy immár a BMW támogatása nélkül megpályázza a helyet, de más jelöltek is vannak, köztük az Epsilon Euskadi és a Prodrive.

2007: Fernando Alonso menedzsere határozottan cáfolta, hogy a spanyol versenyző szabadon távozhat a szezon végén a McLarentől. A téma a hungaroringi időmérős botrányt követően merült fel, ahol a megegyezést felrúgó Hamiltont úgy leckéztette meg a kétszeres bajnok, hogy nem engedte oda őt szerelőihez utolsó gyorsköre előtt.

2006: A Renault-nál biztosak benne, hogy az FIA visszavonja a felfüggesztésükre vonatkozó tiltást, hiszen ugyan a szövetség már úgy határozott, hogy ezt a megoldást nem lehet használni, nem sokkal később eyg ellenőrzés során mégis úgy tűnt, hogy szabályos a Renault kialakítása. Augusztus 22-én ül majd össze az illetékes bizottság, hogy döntsön, de Pat Symonds, a Renault mérnökigazgatója szerint biztos, hogy az FIA fog veszíteni.

2005: A Ferrari először teszteli a 2006-ra szánt V8-as motorját Fioranóban - korábban egy módosított V10-est már próbálgatott a gyártó, de az idei V8-as most kerül először bevetésre. A csapat szerint egy módosított, több szenzorral ellátott F2004-es Ferrariba szerelték be az erőforrást és Marc Gené gond nélkül teljesített vele egy 17 körös etapot első próbaként - azt mondják, hogy a fejlesztési ütemterv előtt járnak jelenleg.

2004: Bernie Ecclestone szerint Jenson Buttonnak a BAR-nál kellene maradnia, s nem érzi korrektnek, hogy egy kiskaput kihasználva hagyja el csapatát a Williams kedvéért. Ecclestone leszögezte, hogy az illetékesek meg fogják vizsgálni a szerződést, s ha Button szabálytalanul hagyja el csapatát, akkor elveszítheti szuperlicenszét.

2002: „Nem állok készen a visszavonulásra. Ha nem kapok ülést, ez van, mást is tudok csinálni, amit élvezek. Ki tudja, talán tesztelek egy évig? Nem lenne rossz egy jó csapattal dolgozni jövőre” – nyilatkozta Eddie Irvine, akinek nem biztos a maradása a Jaguarnál. A hírek szerint a Jordan is érdeklődik az észak-ír szolgálatai iránt.

2001: Tulajdonképpen helyet cserél egymással a Jordantől nemrég kirúgott Heinz-Harald Frentzen és az eddig a Prostnál versenyző Jean Alesi. Eddie Jordan ugyanis úgy döntött, hogy a franciával pótolja a komoly viszályokat követően elküldött korábbi vb-bronzérmest.

 alesi_2001

2000: Stephane Sarrazin helyettesítheti Jean Alesit abban az esetben, ha a francia versenyző nem tudja vállalni a szereplést a Magyar Nagydíjon. Ez azt követően vált kétségessé, hogy a Prost pilótája nagyot bukott a hockenheimi német futamon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: