DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Retro

F1-Archív: A Schumacher-Barrichello affér

Ocon nyeri a Magyar Nagydíjat, Hülkenberg nem kíváncsi Magnussen golyóira, balhé a Hungaroringen a veteránok között, Tost tagad, Kubica az F1-ben, Baumgartner első igazi tesztje: ezek voltak az F1 augusztus 1-jei hírei.

2023: Nem sokkal azután, hogy az Alpine elküldte az utódját, Otmar Szafnauert, a korábbi Renault-csapatfőnök arról beszélt, hogy szerinte hibás a franciák 100 versenyes terve, miszerint ennyi idő alatt akarnak odáig jutni, hogy győzelmekért harcoljanak az F1-ben.

2022: Robbant az újabb átigazolási bomba: gyorsan megtalálta a visszavonuló Sebastian Vettel utódját az Aston Martin, amely bejelentette, hogy 2023-tól kezdődően többéves szerződést köt Fernando Alonsóval. „Az Aston Martin csapatában egyértelműen megvan az energia és az elköteleződés a győzelemhez, éppen ezért az egyik legizgalmasabb alakulat jelenleg a Formula-1-ben” – nyilatkozta a kétszeres F1-es világbajnok a csapat közleményében. „Sok éve ismerem Lawrence-t és Lance-t, és eléggé nyilvánvalóan, hogy megvan bennük az ambíció és a szenvedély, hogy sikeresek legyenek az F1-ben.”

2021: Óriási meglepetésre Esteban Ocon nyerte az Alpine-nal a Magyar Nagydíjat, miután Valtteri Bottas a vizes pályás rajtnál a fél mezőnyt, köztük a vb-aspiráns Max Verstappent is megtorpedózta. Az újraindításnál pedig Lewis Hamilton szállt el, mivel egyedüliként nem állt ki slick gumikért a felvezető kör végén. A második helyen végző Sebastian Vettelt utólag kizárták, amiért nem tudott elengedő üzemanyagmintát produkálni.

ocon-2021-magyar-dppi



2020: Bár megforgott az időmérő során, így is Lewis Hamilton kaparintotta meg a Brit Nagydíj pole-pozícióját. Mögötte szokás szerint Valtteri Bottas és Max Verstappen sorakozott.

2019: Kiengedték a kórházból a Renault kamionsofőrjét, aki három nappal korábban a Hungaroring felé menet Győr mellett balesetet szenvedett. A csapat közleményben tudatta a nyilvánossággal, hogy a sofőr csak kisebb sérüléseket szenvedett, a rakomány pedig sértetlen maradt, így zavartalanul folytatódhat a Magyar Nagydíjra való felkészülésük.

2018: Még mindig nem dőlt el Daniel Ricciardo sorsa, az ausztrál pilótával kapcsolatban viszont általános a vélekedés, hogy apróságokon vitázik a Red Bull-lal és hamarosan bejelenti, hogy marad a csapatnál. Elvileg a nyári szünet előttig be kellett volna ezt jelenteni, ám ez nem történt meg - Ricciardo szerint apró simításokról van szó, talán már a szünetben, vagy maximum Spában bejelentést fog tenni. Senki sem látja jönni a Renault-szerződést...

2017: „Jelenleg más dologgal is kell foglalkoznom a Formula-1-ben, mint egy önjelölt Verstappen golyóival” – mondta Nico Hülkenberg Kevin Magnussenről. A páros napokkal korábban a Magyar Nagydíjon, kamerák előtt szólalkozott össze, mikor a német a legsportszerűtlenebb versenyzőnek nevezte a dánt, aki felé fordulva ennyit mondott: „nyald meg a golyóim.”

2016: Elkezdődött a Pirelli következő évi abroncsainak tesztelése, Sebastian Vettel a Ferrarit vezette Fioranóban a szélesebb gumikkal felszerelve, egy 2015-ös autót, melyet átalakítottak, hogy a következő évre várt leszorítóerőt szimulálja. Ez volt az első ízelítő abból, milyenek lesznek a 2017-es versenygépek.

2014: A McLaren hosszú távra, 3-5 évre akar versenyzőt igazolni, hangsúlyozta Eric Boullier. A Jenson Buttont és Kevin Magnussent foglalkoztató csapat egy nagyágyúra, Sebastian Vettelre, Fernando Alonsóra vagy Lewis Hamiltonra vágyik 2015-től.

2013: Az Orosz Nagydíj lemaradt a július 31-i jelentkezési határidőről, mivel a Szocsival vitázó Orosz Automobil Szövetség nem volt hajlandó leadni a szükséges papírokat. A pálya 2014-ben csak akkor tarthat versenyt, ha bizonyítja, vis major okból nem tudtak időben jelentkezni.

2012: A Pirelli szerint a gumiháború eseménytelen versenyekhez és a 2005-ös indianapolisihoz hasonló szituációkhoz vezet, ezért ha a Formula-1 több gumiszállítót is engedélyezne, a jelenleg kizárólagosan dolgozó cég valószínűleg kiszállna.

2011: A Cosworth-motor képes lenne versenyeket nyerni, jelentette ki Mark Gallagher, a cég igazgatója, teljesítménye ugyanis nem áll távol a Ferrari, Mercedes és Renault erőforrásáétól. Felettébb valószínűtlen azonban, hogy a gyártó a közeljövőben ünnepelni fogja a szóban forgó sikert, mivel a Williams, Virgin és HRT használja termékeit, ráadásul jövőre már csak utóbbi két csapat fogja.

2010: A Magyar Nagydíjat Mark Webber nyerte, de a fő beszédtémát Michael Schumacher és Rubens Barrichello csatája szolgáltatta, amely a célegyenesben majdnem ütközéssel ért véget. Barrichello „őrült fickónak” nevezte Schumachert, az előzésre pedig azt mondta, „részemről az egyik leggyönyörűbb manőverem, részéről az egyik legszörnyűbb volt”. Schumacher szerint Barrichello felfújta az ügyet, és nem számított büntetésre – azonban a stewardok 10 rajthellyel hátrasorolták a következő nagydíjra.

2009: Michael Schumacher meglátogatta a Honvédkórházban korábbi csapattársát, Felipe Massát. A beszámoló arra is kitér, hogy 30 percig volt bent, a sajtóval pedig nem állt meg beszélni. Várhatóan a német veszi át a sérült Massa helyét, a 2007-es Ferrarit már tesztelte is.

2008: A Renault is megerősítette, hogy egyik munkatársa szerdán életét veszítette az enstone-i gyár területén. Egy ettől független rendőrségi beszámoló arról szólt, hogy az alkalmazott fejlövés áldozata lett, valószínűleg öngyilkosságot követett el.

2007: Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke tagadta, hogy vitája pilótájával, Scott Speeddel tettlegességig fajult volna az Európa Nagydíjon a versenyző kiesése után. Speed azt állította, hogy Tost a nyaka alatt megmarkolta a ruháját, majd megrázta őt, végül pedig a falnak lökte.

2006: Robert Kubica, a BMW-Sauber tesztpilótája veszi át Jacques Villeneuve helyét a Magyar Nagydíjon, ezzel a Formula-1 első lengyel indulójává válik. A hivatalos indoklás szerint Villeneuve még nem érzi jól magát hockenheimi balesete óta – ehhez képest többet nem tért vissza az F1-be.

2005: Jenson Button, a BAR pilótája közleményt adott ki, hogy tisztázza kacifántos jogi helyzetét. Ebben hangsúlyozta, hogy bár 2004 végén szerződést írt alá 2006-ra a Williams csapattal, nem akar az istállónál versenyezni, amit egy találkozón Frank Williams tudomására hozott. Kiderült az is, hogy 2001 és 2004 között Buttonnek szerződése volt a Williamsszel – amely csapattal 2000-ben, első F1-es szezonjában versenyzett –, az istálló pedig fizetett a britnek, hogy ne érvényesítse ezt.

2003: Péntek reggel, a Német Nagydíj első szabadedzése előtt kétórás privát gyakorlást tartottak a pályán, melyen 11-en vettek részt, köztük Baumgartner Zsolt a Jordannel, aki egy korábbi bejáratás után első valódi F1-es tesztjét teljesítette. A versenyző elmondta, az első magyar Formula-1-es pilótává akar válni.

2002: A Minardi újonca, Mark Webber azzal dicsekedett, hogy három csapat is érdeklődött szolgálatai iránt. A befutó a hírek szerint valószínűleg a Jaguar lesz.

2001: Nem lesz éjszakai verseny a Formula-1-ben, a különlegességet tervező Sepang visszalépett, mivel túl költségesnek és veszélyesnek ítél egy lámpafényes futamot.

2000: Michael Schumacher menedzsere, Willi Weber csitította azokat a neszeket, melyek szerint pilótája a Német Nagydíjon összeesküvés miatt esett ki. Egyesek gyanúsnak találták, hogy a riválisok a verseny előtt agresszivitása miatt kritizálták a németet, a rajt után pedig David Coulthard a kétszeres világbajnok felé húzódott, mintha csak meg akarná leckéztetni őt – ezután találta el hátulról a Ferrarit Giancarlo Fisichella, öt futamon a negyedik nullázást eredményezve.

1999: Kettős győzelmet ért el a Ferrari Hockenheimben. Eddie Irvine nyert Mika Salo előtt, Mika Hakkinen pedig durrdefekt miatt, nagy tempóval esett ki.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: