DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Bevezetik a halót

Dagad a kémbotrány, Raikkönent akarja a Renault, Schumacherék nyerik az F1 házi foci-vb-jét, eladhatja csapatát Alain Prost. Július 19. Formula-1-es híreiből válogattunk.

2023: Először nyilatkozott Nyck de Vries azok után, hogy a Red Bull mindössze tíz futam után elküldte őt az AlphaTauritól: a holland elismerte, hogy fáj neki, hogy ennyire korán véget ért számára az F1-es lehetőség.

2022: Max Verstappen szerint nagy kár lenne, ha kikerülne a versenynaptárból Spa-Francorchamps, amelyet a kedvenc pályájának nevezett a világbajnok.

2021: Beáldozta Sergio Perez pontjait a Red Bull a Brit Nagydíjon. Bár a mexikói versenyző már a pontszerzők között haladt a hajrában, végül kihívták egy plusz kerékcserére, hogy a lágy gumikon a leggyorsabb kört megfutva elvegye a bónuszpontot Lewis Hamiltontól.

2020: Lewis Hamilton nyerte az esős-száraz Magyar Nagydíjat, Max Verstappen pedig második pozíciót mentett, miután balesetet szenvedett a futam előtt bokszból kivezető körén, és részvétele is kétséges volt, a Red Bull hősies erőfeszítéssel javította meg az autót. A Haas csapatot is sok elismerés érte, mivel a két autót a felvezető körön a bokszba rendelték, hogy száraz pályás abroncsot szereljenek fel, Kevin Magnussen pedig kilencedik lett a húzásnak hála. A kerékcserére hívó rádióüzenetet azonban szabálytalan segítségnyújtásnak minősítették, így 10 másodperccel megbüntették a két pilótát – egy pontja azért így is maradt a dánnak.



2019: A Formula-1 külön kiskapukereső munkacsoportot hozott létre neves aerodinamikai szakemberekből, abból a célból, hogy kiszűrjék a 2021-es szabályok szürke zónáit, mielőtt a csapatok találnának rájuk.

2018: Lewis Hamilton két évvel hosszabbított a Mercedesszel. A brit sajtótájékoztatón megjegyezte, egy másik csapat megkörnyékezte őt, de esélyt sem hagyott neki. Arra a kérdésre, a Ferrari volt-e, így felelt: „Találgathattok, ha akartok!”

2017: 2018-ban bevezetik a halót a Formula-1-ben, annak ellenére, hogy a tíz csapat közül csak egy támogatta ezt. Ahogy várható volt, közvélemény nem fogadta lelkesedéssel az új fejvédelmi eszköz bejelentését, sőt, szinte csak kritikákkal és kételyekkel lehetett találkozni az interneten az ezt követő időszakban.

2016: 57 millió fontos veszteséget halmozott fel a Lotus, mielőtt átvette a csapatot a Renault. Ez hatalmas visszaesés volt még az előző szezonjukhoz képest is, amikor „csak” a 6 millió fontot közelítette meg ez a szám. A hírek szerint ennek elsősorban az előző évekhez képest jelentősen kevesebb megszerzett világbajnoki pont volt az oka.

2015: Július 21-én, a Magyar Nagydíjat megelőző kedden tartják Jules Bianchi temetését Nizzában – tudtatta rövid közleményben a család. A szertartás délelőtt 10 órakor veszi kezdetét a nizzai katedrálisban.

2014: Nico Rosberg szerezte meg a pole-pozíciót hazai közönség előtt a Német Nagydíj időmérő edzésén, míg csapattársa, Lewis Hamilton a Q1 során fékhiba miatt a falnak csapódott. A brit világbajnok autója annyira összetört, hogy a másnapi futamon csak a boxutcából rajtolhat majd. A második rajthelyet Valtteri Bottas, a harmadikat Felipe Massa szerezte meg.

2013: Újra biztonságban érzik magukat a versenyzők, miután tesztelték a Pirelli új abroncsait Silverstone-ban, azon a pályán, ahol a futamon nagy sebességnél négy bal hátsó defekt is történt. „Tudták, hogy mi volt a probléma, és sikeresen megoldották” – nyugtázta Pastor Maldonado.

2012: Szokatlan lenne a jövőben a McLaren ellen versenyezni – nyilatkozta Lewis Hamilton, aki a csapatba vetett hitéről biztosította az újságírókat. A brit szerződése a szezon végén járt le a wokingi istállóval, és miután többször is kihangsúlyozta, hogy hosszasan átgondolt, megfontolt döntést fog meghozni, végül a Mercedeshez távozott az év végén.

2011: Nincs kétsége afelől Luca di Montezemolónak, hogy 2012-re is megtartsa Felipe Massát, aki az utóbbi időben rendre elmaradt ferraris csapattársától, Fernando Alonsótól. A brazil ülése kapcsán olyan versenyzők nevét is bedobta a kalapba a sajtó, mint Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája.

2010: Megígéri a Red Bull, hogy nem jelöl ki egyes és kettes számú versenyzőt – nyilatkozta Dietrich Mateschitz, az osztrák energiaitalgyártó vezetője.  Ezt minden bizonnyal Mark Webber silverstone-i kifakadásai miatt kellett tisztáznia, ugyanis az ausztrál a hévége során többször hangoztatta, hogy szerinte másodszámúként kezeli a csapat.

2009: Mégis maradhat Silverstone-ban a Brit Nagydíj – árulta el Bernie Ecclestone, aki a közelmúltban Donington Parkkal kötött szerződést a futam 2010-től való megrendezésére. Azonban az új helyszínnek rengeteg pénzre van még szüksége, hogy korszerűsítse a létesítményeit, így Ecclestone azt találta ki, hogy amíg nem készülnek el a munkálatok, felváltva rendezhetné a két pálya a futamot, de ha a jövőben semmilyen fejlődést nem mutat Donington, végleg Silverstone-ban maradhat az F1.

2008: Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb időt a Német Nagydíj kvalifikációján Felipe Massa és Heikki Kovalainen előtt. A brit az időmérő után elárulta, hogy McLaren 1-2-t vár a másnapi futamra, azonban a kaotikus versenyen végül Nelson Piquet Jr. férkőzött be ő és Massa közé a második helyre, míg Kovalainen 5. lett.

2007:  Már szezon kezdete előtt informálta emailben Nigel Stepney Mike Coughlant a Ferrari új padlólemez-terveiről – derítette ki az Autosport. A lap annak is utánajárt, hogy Coughlan azt a 780 oldalas dokumentumot, amit Stepney adott át neki az F2007-ről, egy surrey-i nyomtatványboltba adta be, hogy scanneljék be neki és másolják rá egy merevlemezre. Az eredeti példányt a McLaren igazgatójának, Jonathan Neale-nek is megmutatta egy golfklubban, aki a kémbotrány kirobbanása után arra utasította, hogy szabaduljon meg tőle. Ennek Coughlan eleget is tett, először ledarálta, majd felgyújtotta a dokumentumot a háza hátsó kertjében.

2006: Kimi Raikkönen a Renault első számú kiszemeltje 2007-re, miután világbajnokuk, Fernando Alonso már az előző szezon végén bejelentette, hogy 2007-től a McLaren pilótája lesz. A finn pilóta asztalán azonban hever egy másik ajánlat is, méghozzá a Ferrarié, amivel még a címvédőnek is nehéz versenybe szállnia. Erre a Renault is felkészült, és ha Raikkönen szerződtetése nem sikerülne, akkor egy fiatal tehetséget igazolnának, aki minden bizonnyal Heikki Kovalainen lesz.

2005: Marad Adrian Newey a Formula-1-ben és a McLarennél. A legendás tervezőről az a hír járta, hogy egy hosszabb szabadságra mehet, vagy a vitorláshajó-versenyzés felé veheti az irányt, ám Newey megerősítette, ennek még nem jött el az ideje. A McLarennél maradás azonban mégsem következett be, ugyanis a Red Bull visszautasíthatatlan ajánlatot tett neki, és 2006-tól az osztrák csapat tagja lett.

2004: Az agysérülést kockáztathatja egy túl korai visszatérés esetén Ralf Schumacher – nyilatkozta Prof. Sid Watkins, a F1 főorvosa. A Williams német pilótája az USA Nagydíjon szenvedett hatalmas balesetet egy defekt miatt, melynek következtében hát- és gerincsérüléseket szenvedett. Watkins azt tanácsolja, Ralf mindenképp fordítson kellő időt a teljes rehabilitációra, ugyanis ha korábban tér vissza és a szervezete újból nagy traumát szenved, súlyos következményekkel nézhet szembe.

2003: Rubens Barrichello nyerte a Brit Nagydíj időmérő edzését Jarno Trulli és Kimi Raikkönen előtt. Michael Schumacher egy pole-pozíciót dobott el azzal, hogy belehibázott a gyorskörébe, így csak a hatodik helyről várhatja a másnapi rajtot.

2002: Michael Schumacher segítségével Németország csapata nyerte az F1 futball-világbajnokságát. A foci-vb-lázban égő paddock rögtönzött tornát rendezett a Magny-Cours-ban. A csapatokat főképp újságírók alkották, de néhány versenyző is csatlakozott hozzájuk. Michael Schumacher mellett Alexander Wurz és Ivan Capelli is tiszteletét tette az eseményen. Fernando Alonso az ígéretét megszegve végül nem ment el, míg David Coulthard csak szurkolni látogatott el, ugyanis félt, hogy megsérül a meccsen. A tornán a győzedelmeskedő Németország mellett a házigazda Franciaország, Olaszország, Anglia és az Egyesült Nemezetek állított ki csapatot.

2001: Valószínűleg a Cosworth lesz a Minardi motorbeszállítója 2002-től. Korábban a Renault és a Ferrari is felmerült opcióként, de ezek csak akkor válhatnak reális lehetőséggé, ha az egyik partnerükkel felbomlik a megállapodásuk, és megüresedik egy hely.

2000: Eladhatja csapatát Alain Prost. „Napirenden van a kérdés, de jelenleg semmi biztosat nem tudok mondani” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok a borzalmasan alakult Osztrák Nagydíj után, melyen egymást ütötte ki a két Prost. A hírek szerint a felvásárlásra egy német médiacsoport a legesélyesebb.

1999: Tagadja a vádakat a Brembo, hogy ők lennének a felelősek Michael Schumacher silverstone-i fékhiba okozta balesetéért, melyben a versenyző kettős lábtörést szenvedett. Az olasz cég Maranellóban, a Ferrari főhadiszállásán vizsgálta meg az esetet, és arra jutottak, hogy nem a Brembo valamelyik alkatrészének hibája vezetett a szerencsétlenséghez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: